Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Verwijderd
Waarom heb je niet gewoon het schema van VH gebruikt? Die klopt zeer zeker. Ik weet niet of deze ervan afwijkt, maar deze heb ik nog nooit hier gezien moet ik zeggen. Maar een knipperend ledje lijkt op een brakke verbinding.
Weet je zeker dat de draadjes onderling geen contact maken? Dus of ze wel goed geïsoleerd zijn?
Weet je zeker dat de draadjes onderling geen contact maken? Dus of ze wel goed geïsoleerd zijn?
ik heb alles gecontroleerd en eerst werkte het wel en nu nie eigenlijk best raar toch
Sorry, maar k snap helemaal nix van je probleem, en je schema is ook heel wazig getekend.Op donderdag 04 april 2002 22:31 schreef enriqueeeee het volgende:
ik heb een fanbus gemaakt nu braken er een paar draadjes dus heb ik alles netje opnieuw gemaakt nu is mijn probleem dat ik 2 rode(op schema gele) letjes aan moet doen wil ik alle blauwe aan doen als ik deze uit doe gaan de blauwe knipperen en de rode niet
nu dacht ik licht aan de voeding dus niet want een andere sloeg door het is dit schema :
[afbeelding]
Misschien moet je het knopje op je toesenbord waarmee je de "punt" neer kunt zetten wat vaker gebruiken tijdens het typen.
Als het wat duidelijker is kan wil me nog wel een keer over de vraag nadenken
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
ik heb het schema van deze site : www.hitechmods.com
vond hem zelf eigenlijk best duidelijk
vond hem zelf eigenlijk best duidelijk
waar het opneer komt.
is dat als ik de fan schakelaar op de baluwe zet slaat de voeding uit , doe ik 2 gele ana gebeurt dit niet.
ik dacht dat het aan de voeding lag andere gebruikt deze is nu kapot. ik heb de draadjes gecontroleerd en daar licht het dus niet aan .
dus ik weet het niet meer help ...
is dat als ik de fan schakelaar op de baluwe zet slaat de voeding uit , doe ik 2 gele ana gebeurt dit niet.
ik dacht dat het aan de voeding lag andere gebruikt deze is nu kapot. ik heb de draadjes gecontroleerd en daar licht het dus niet aan .
Verwijderd
prolly ergens kortsluiting...Op donderdag 04 april 2002 22:49 schreef enriqueeeee het volgende:
waar het opneer komt.
maar ik heb alles al gecontroleerd dus dat kan toch haast niet of toch wel
hoe wil je gaan sturen dat ie knippert?
Korte uitleg voor de mensen die het schema wazig vinden.Op donderdag 04 april 2002 22:45 schreef M14 het volgende:
[..]
Sorry, maar k snap helemaal nix van je probleem, en je schema is ook heel wazig getekend.Het is makkelijker als je het zelfde schema tekend met 1 fan. Het is ook wat duidelijker als je er bij zet hoe de schakelaars schakelen (dus welke pinnetjes met elkaar worden verbonden bij welke stand)(kan je in je schema verwerken). Dit kan namelijk op meerdere manieren.
Misschien moet je het knopje op je toesenbord waarmee je de "punt" neer kunt zetten wat vaker gebruiken tijdens het typen.
Als het wat duidelijker is kan wil me nog wel een keer over de vraag nadenken
De blauwe LEDs gaan aan als de Fan op 12V draait en de gele als de Fan op 7V draait.
De gele LED's zijn met een 150 Ohms weerstand geschakeld op 5V
5V - 2V van de LED = 3V
3V / 150 Ohm = 20mA
Deze klopt dus.
Bij de blauwe is het als volgt.
Deze heeft een hogere drempel spanning.
7V - 4V van de LED = 3V
3V / 100 Ohm = 30mA (is wel een beetje veel maar kan)
Het enige wat nog fout kan zijn zijn de schakelaars of slechte soldeerverbindingen of kortsluitingen.
Ik zou de schakeling die je zelf gebouwd hebt nog maar eens helemaal nalopen.
-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server
ik heb alles nagelopen en het klopt
idd. schema is een beetje vreemd, maar alles klopt.
Ik denk toch aan kortsluiting bij bijv. het solderen vand e schakelaars, of dat je de gebroken draadjes verkeerd aan elkaar gesoldeerd hebt.
Wat ook zou kunnen is dat je teveel stroom op de 7V trekt, dan kan je namelijk (in theorie) een negatieve stroom laten lopen op de 5V lijn, en dat vind je voeding idd niet echt leuk. Maar of dat hier het geval is??
Hoeveel Watt is je voeding?
Hoevell Watt/ampere zijn die ventilatoren??
Ik denk toch aan kortsluiting bij bijv. het solderen vand e schakelaars, of dat je de gebroken draadjes verkeerd aan elkaar gesoldeerd hebt.
Wat ook zou kunnen is dat je teveel stroom op de 7V trekt, dan kan je namelijk (in theorie) een negatieve stroom laten lopen op de 5V lijn, en dat vind je voeding idd niet echt leuk. Maar of dat hier het geval is??
Hoeveel Watt is je voeding?
Hoevell Watt/ampere zijn die ventilatoren??
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
ik heb de fans nog niet aangesloten en heb nu een test voeding van 150 watt dus het enigste wat ie moet trekken
zijn 5 blauwe ledjes en zelfs met 1 doet ie het niet dus ...
zijn 5 blauwe ledjes en zelfs met 1 doet ie het niet dus ...
Pagina: 1