Toon posts:

Wat zijn zoal de problemen met nokia's

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de gebreken van nokias

Nokia 6110:
Accu gaat los zitten waardoor telefoon uitvalt
Beperkte mogelijkheden software [topic=458507/1/50]
Kan niet tegen druppeltje water [topic=455998/1/50]

Nokia 6210:
Slechte accu en contactjes waardoor telefoon uitvalt
Infrarood software problemen [topic=444807/1/50]

Nokia 8210:
Ruis met Bellen [topic=459042/1/50]
Kwalitatief slecht [topic=458258/1/50]
Software niet te vinden [topic=451751/1/50]
Display problemen [topic=388908/1/50]
De telefoon blijft soms op het toetsblok hangen en loopt dan vast
Sms problemen [topic=442006/1/50]

Nokia 3310:
Telefoon gaat regelmatig kapot
Vertoond vreemde kuren [topic=430381/1/50]
Als telefoon valt gelijk kapot [topic=451399/1/50]

Nokia 5130:
Onduidelijke tekens [topic=455736/1/50]

Nokia 8310:
Baterij snel leeg [topic=454064/1/50]
Infrarood problemen [topic=448361/1/50]

Nokia 8850:
Klepje slijt zeer snel waardoor toetsblok er niet op blijft staan
Geencarkit bij nokia [topic=442975/1/50]

Nokia 5510:
Onduidelijkheid over internetverbinding [topic=452000/1/50]

Nokia 6310:
Infrarood werkt niet [topic=452734/1/50]
Trager na veel sms [topic=421823/1/50]

Nokia 6510:
Beltoon slecht hoorbaar [topic=450329/1/50]
Zacht volume [topic=450162/1/50]

Nokia 3330:
Accu slecht [topic=448361/1/50]

Nokia 9210:
Fax problemen [topic=443535/1/50]

Nokia 3210:
Bij trilfuctie problemen [topic=441084/1/50]

Dit is natuurljjk niet het enige dus graag reacties!
kunnen de mensen zien wat voor kwaliteit er wel niet geleverd word door nokia!

mijn advies: koop een SIEMENS!!! *D

Verwijderd

Grootste probleem van Nokia: Iedere boere kinkel heeft zo'n ding :D :D.

Je bent een buitenbeentje als je een (bv) samsung koopt ;)

Nokia zie ik als de Microsoft onder de GSM makers :r.
Maar das mijn mening, dus no offence...

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je geeft een vertekend beeld, want iemand die geen probleem heeft met Nokia zal ook geen topic daarover openen :P

En de reden dat er geen slechte topics over Siemens staan, is omdat niemand die ondingen wil kopen en dus een Nokia heeft (relaxte dingen zijn dat *D)

Procentueel gezien dus is Nokia vet goed en Siemens is wel oke, maar hangt er een beetje bij >:)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Het is inderdaad meer een mode-artikle dan wat anders IMO. Veel te duur: Het probleem met alle NOKIA's!

Verwijderd

Flipke, ik deel je mening

de telefoons hebben vele gebreken, maar zijn nog wel ok zeg maar.
Ze teren wel een beetje van hun naam imho, Microsoft ook... :{

maar het menu van een nokia is gebruiksvriendelijk, en dat trekt klanten, dusss...

/me heeft nu een Panasonic G 75...
Eigenlijk een veel beter telefoontje dan mijn oude nokia 3330, neem bijv voicedialing:
Nokia: ik sta in een stille kamer, roep een naam, dat ding belt niet "mislukt, probeer opnieuw"
Panasonic: ik sta in een CAFE, muziek, roepende mensen, weet ik wat allemaal, ik roep een naam, dat ding gaat bellen! :o :) :9

/me is verliefd :)
ennuh, de Panasonic G 75 heeft een joystick, en dat ding is zo grappig :P
En hij klinkt als een orgel :P

[zo, dat was mijn mening over nokia, + nog wat onzin... ]
sorry voor de beetje-HK-reply

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 22:23
Hallo doe effe normaal zeg. Alsof alle nokia's deze problemen hebben. Ik heb al een stuk of 7 Nokia's gehad en met geen van deze heb ik probelemen gehad.

Dit komt een beetje flamerig over dit topic.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57
6150 --> Scherm dat niet goed is.

Beeld vervaagd, en valt weg. Is terug na er een tik tegenaan gegeven te hebben.

'k heb hier 3 6150's, allemaal 't zelfde probleem....

Verwijderd

klote dingen die nokia's toen er een bierkratje op men telefoon viel zat er gelijk een kras in men scherm :(

Verwijderd

Ok, dan ook maar een postje van mij...

Ik heb aan je grote broer (Mod Sinterklaas) gevraagd of hij wilde zorgen dat zijn broertje ook eens in de andere forums zou komen en niet alleen maar negatieve dingen over Nokia's eruit kon gooien! Blijkbaar heeft dit niet geholpen en ga je vrolijk verder.

Voor degenen die het nog niet weten: Mijn Nokia is al vrij oud en doet het nog prima! Ik houd hem dan ook niet onder water en gooi hem ook niet tegen de muur..
Verder heb ik geen klepje die ik kan 'verkrachten'.

Succes met deze post... :r

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op donderdag 04 april 2002 22:36 schreef GroteMeid het volgende:

Ik heb aan je grote broer (Mod Sinterklaas) gevraagd of hij wilde zorgen dat zijn broertje ook eens in de andere forums zou komen en niet alleen maar negatieve dingen over Nokia's eruit kon gooien! Blijkbaar heeft dit niet geholpen en ga je vrolijk verder.

Voor degenen die het nog niet weten: Mijn Nokia is al vrij oud en doet het nog prima! Ik houd hem dan ook niet onder water en gooi hem ook niet tegen de muur..

Laatste smiley is niet zo liev :*

oja ik heb ook al een Nokia die het nog steeds perfect doet, de vorige ging kapot, maar dat was misschien meer mn eigen schuld (tjah, moet toch wel tegen een wasmachine kunnen of niet :+)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op donderdag 04 april 2002 22:27 schreef geenkanshans het volgende:
Dit zijn de gebreken van nokias
...
Nokia 6510:
Beltoon slecht hoorbaar [topic=450329/1/50]
Zacht volume [topic=450162/1/50]
Ik heb geen beltonen aanstaan, en de personen naast mij in de trein kunnen de persoon met wie ik bel en mijn Girofoon saldo nog goed horen.
...
Dit is natuurljjk niet het enige dus graag reacties!
kunnen de mensen zien wat voor kwaliteit er wel niet geleverd word door nokia!

mijn advies: koop een SIEMENS!!! *D
Ik zal over je goed onderbouwde advies nadenken... ;)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 22:39 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Laatste smiley is niet zo liev :*

oja ik heb ook al een Nokia die het nog steeds perfect doet, de vorige ging kapot, maar dat was misschien meer mn eigen schuld (tjah, moet toch wel tegen een wasmachine kunnen of niet :+)
hahaha :)

Misschien moeten we een topic openen met: watvoor een rare dingen doen mensen met hun Nokia??

Verder vond ik die smile wel toepasselijk, word jij er niet moe van dan? Die jongen heeft echt trauma's van zijn 3 kapotte Nokia's.. 2x het klepje en eentje ging zomaar dood geloof ik.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Beetje kortzichtig die conclusies:
-iemand laat iets met lompheid vallen, dus Nokia maakt de fout :?
-iemand kan de software niet vinden omdat ie niet goed genoeg zoekt op internet, dus Nokia maakt de fout :?
-problemen met Infrarood omdat de support van Windows NT-based systems totaal andere instellingen gebruiken, dus Nokia maakt de fout :?
-het inbouwen op eigen risico van trilmotors en het toestel verkeerd flashen, dus Nokia maakt de fout :?

Erg kort door de bocht allemaal. De helft van de problemen die je opnoemt zijn veroorzaakt door de gebruiker, of sporadische gevallen die bij zoveel gsm's voor kunnen komen (of er nou Nokia of Siemens op staat).

Wat ik al zei in een ander topic:

Beetje generaliserend om te zeggen dat bij 1 defect direct alle Nokia's slecht zijn.
Het lijkt erop dat er veel Nokia's stuk gaan, maar vergeet niet dat er ook enorm veel van verkocht worden. Meer dan het aantal Siemens', Ericssons of welk merk dan ook. Procentueel zal het percentage uitval nagenoeg gelijk liggen. Als er veel verkocht wordt van iets, en het aantal uitvallen is relatief gelijk aan dat van andere merken, is het absolute aantal veel hoger natuurlijk. Kromme conclusie van veel mensen dus om te zeggen dat Nokia's meer defecten hebben.

Software-fouten komen bij iedere fabrikant voor. Ook daar kan het niet altijd opgelost worden, omdat het een combinatie is van hardware met software. Zo kan elke Ericsson T10s en T18s last krijgen van toetsen die niet meer goed werken, hebben veel Sony J6's last van geen waarschuwingsignaal bij oproepen en zo kan ik wel even doorgaan. Alleen omdat het aantal verkochte toestellen van laatstgenoemden véél lager ligt dan bijvoorbeeld de Nokia 8210 of 3310, hoor je er bijna niemand over.

Men laat Nokia gerust links liggen als de kwaliteit echt veel minder zou zijn. Hoe leuk de toestellen ook zijn...

Volvotips.com

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op donderdag 04 april 2002 22:40 schreef Bart-Willem een mooi onderbouwde tegenaanval :P :
Ik ben blij dat jij dit verhaal typt, hoef ik het niet meer te doen ;)

Oja GroteMeid, we kunnen altijd nog een Nokia-actieclub oprichten :P

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:48

MaDLiVe

.-Observer-.

Heb en 8210 gehad display viel om de zoveel tijd uit.

Vervolgens op de s35i overgegaan was ene pracht toestel totdat hij de wasmachiene had gevonden ;(

Naja hij was verzekerd dus na een heel gedoe, heb ik uiteindelijk een s45 trug gehad en over dat toestel niets anders dan lof :)

(broertje heeft een ME45 is er ook zeer tevreden mee)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Ik heb gevraagd aan hem of hij het wilde gaan onderbouwen als hij weer iets tegen nokia begon en dit is zijn manier ervan :)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 22:42 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij dit verhaal typt, hoef ik het niet meer te doen ;)

Oja GroteMeid, we kunnen altijd nog een Nokia-actieclub oprichten :P
doen we! >:)

Verwijderd

"mag iedereen niet posten wat hij wil?"
(naja, zolang binnen de regels)

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 22:40 schreef GroteMeid het volgende:

[..]

hahaha :)

Misschien moeten we een topic openen met: watvoor een rare dingen doen mensen met hun Nokia??

Verder vond ik die smile wel toepasselijk, word jij er niet moe van dan? Die jongen heeft echt trauma's van zijn 3 kapotte Nokia's.. 2x het klepje en eentje ging zomaar dood geloof ik.
Ja ik heb het er echt moelijk mee!!
En dat klepje was gewoon versleten omdat het platic rommel is en niet omdat ik er rare dingen mee gedaan had!!

En veder doe ik dit omdat sommige mensen vonden dat ik te veel nokia's af liep te zeiken zonder goede onderbouwing!!
Dus vandaar!!

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 22:46 schreef Type het volgende:

[..]

"mag iedereen niet posten wat hij wil?"
(naja, zolang binnen de regels)

:)
Sure, maar kijk maar bij de Active Topics.. er is er nog eentje: Nokia 6110 wil niet aan.

Lijkt er zoooveel op en hij heeft het echt alleen over: Siemens is goed, Nokia is slecht.

Ik had dus niks moeten zeggen gisteren, helaas!

Verwijderd

Topicstarter
Hee Bart willem
zoals M@FI@ zei:

Volkswagen produceert ook veel meer auto's dan Jaguar maar volkswagen levrt toch ook gewoon een goed product!!!
Alleen nokia dus niet he!!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op donderdag 04 april 2002 22:53 schreef geenkanshans het volgende:
Hee Bart willem
zoals M@FI@ zei:

Volkswagen produceert ook veel meer auto's dan Jaguar maar volkswagen levrt toch ook gewoon een goed product!!!
ohja makes sense :? :o

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Hee Bart willem
zoals M@FI@ zei:

heb je niks beters te doen ofzo?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hee Bart willem
zoals M@FI@ zei:

Volkswafen produceert ook veel meer auto's dan Jaguar maar volkswagen levrt toch ook gewoon een goed product!!!
VW heeft ook wel een maandagochtend-modellen. En dat dure auto's ook bagger kunnen zijn, is de Rover van m'n vader een goed bewijs van. Zo heeft Nokia of een goedkoop merk zoals Sagem ook mindere producten bij hun totale productie zitten. Dat is doodnormaal hoor, hoe vervelend het ook is voor de consument. De wereld zit niet vol met zachte konijntjes.

Ik weet zeker dat het uitvalpercentage (hoeveel stuks er defect raken van de totale productie) van Nokia nagenoeg gelijk ligt als die bij Siemens, Ericsson of welk merk dan ook. Je hoort er alleen minder over, omdat er gewoon minder gsm's van verkocht worden.

Volvotips.com

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 22:55 schreef harryslinger het volgende:

[..]

heb je niks beters te doen ofzo?
ja je vertellen dat nokia slechte toestellen heeft!
(om maar een lekker kort door de bocht te gaan)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op donderdag 04 april 2002 22:54 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

ohja makes sense :? :o
Kun je zijn naam niet renamen naar "kanslozehans"? :P

Volvotips.com

• harryslinger
Op donderdag 04 april 2002 22:56 schreef geenkanshans het volgende:

[..]

nooit problemen mee gehad.
Ik heb alleen problemen gehad met siemens dus die heb ik snel naar /dev/null verwezen!

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 22:56 schreef geenkanshans het volgende:

[..]

NEEEEEEEE!!! :?

Misschien moet deze topic gewoon gesloten worden.. zucht, we komen hier toch niet verder mee.

• harryslinger
Op donderdag 04 april 2002 22:58 schreef GroteMeid het volgende:

[..]

NEEEEEEEE!!! :?

Misschien moet deze topic gewoon gesloten worden.. zucht, we komen hier toch niet verder mee.
mijn id

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 22:57 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Kun je zijn naam niet renamen naar "kanslozehans"? :P
Precies wat ik gisteren bedacht had, maar ik vond het iets té om het eruit te gooien.. :+

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-03 12:54

uibeltje

Idiotheque

Op donderdag 04 april 2002 23:00 schreef GroteMeid het volgende:

[..]

Precies wat ik gisteren bedacht had, maar ik vond het iets té om het eruit te gooien.. :+
Maar je bent toch een grote meid? :? :P

Verwijderd

Topicstarter
Oh omdat ik nu alles goed onderbouw willen jullie me weg hebben lekker is dat!!
kunnen jullie niet tegen wat tegenspraak ofzo!!

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 23:02 schreef uibeltje het volgende:

[..]

Maar je bent toch een grote meid? :? :P
zeker, maar soms beginnen mensen dan over 'sfeer verpesten' enz.. dus dacht: ik ga niet lomp doen (toen) :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik hoop dat een modje dit topic zo uit zn lijden kan verlossen, dit gaat niet echt ergens meer heen enzo :+

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 23:04 schreef LuNaTiC het volgende:
ik hoop dat een modje dit topic zo uit zn lijden kan verlossen, dit gaat niet echt ergens meer heen enzo :+
ikke ook, ikke ook!

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

wizza

/dev/null

hmmzz .. nog ff een poging om er serieus op in te gaan:

ik heb zelf ook een 8210 en moet zeggen dat het echt een K*T
toestel is!!!! het bereik valt tijdens een gesprek om de 15 a 20
seconde weg (icm. KPN), doe ik mn SIM kaart in een andere
GSM dan heb ik nergens last van, alleen in die Nokia van mij!

dussssssss .. nog een extra -puntje voor die 8210 troep! |:(

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op donderdag 04 april 2002 23:03 schreef geenkanshans het volgende:
Dus jij noemt 50% gebruikersproblemen "tegenspraak" :?
Als ik m'n auto tegen de boom parkeer, moet ik dan ook Volkswagen de schuld geven dat die auto daar tegen moet kunnen? :?

De beweringen die jij roept zijn slecht onderbouwt. Ik kan ook wel een topic over Siemens of Ericsson beginnen met wat links erin. Dat zegt NIETS over het geheel. Denk je nou echt dat iedereen een topic gaat openen voor als iets wel perfect werkt? Ik denk dat we hier dan een 10x zo grote server moeten hebben.

Volvotips.com

• harryslinger
Op donderdag 04 april 2002 23:03 schreef geenkanshans het volgende:
goh omdat je eens een keer een slechte nokia hebt gehad zijn ze direct allemaal slecht?
Ik heb een gruwelijke hekel aan die waardeloze kutsiemens toestellen die jij zo goed vindt.

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ligt het nou aan mij of verplicht niemand je een Nokia (of een ander merk) te kopen?! Al die mensen die zo afgeven op hun Nokia, laat ze lekker een ander telefoontje kopen...

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 23:07 schreef wizZa het volgende:
hmmzz .. nog ff een poging om er serieus op in te gaan:

ik heb zelf ook een 8210 en moet zeggen dat het echt een K*T
toestel is!!!! het bereik valt tijdens een gesprek om de 15 a 20
seconde weg (icm. KPN), doe ik mn SIM kaart in een andere
GSM dan heb ik nergens last van, alleen in die Nokia van mij!

dussssssss .. nog een extra -puntje voor die 8210 troep! |:(
Dit vind ik een heel vreemd probleem!!
Heb je toevallig een bepaald frontje dat het bereik tegenhoudt? Schijnt te kunnen met chroomen...

Verwijderd

Euhhh ja een beetje een moeilijke kwestie. :D
Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik <h3>PRO</h3> Siemens. :+
Het is dan ook het steeds terugkerende probleem van de nokia hater tegen de pro nokia fan.

Het is dan ook misschien handiger om gewoon je anti-nokia of anti-siemens gevoelens voor je te houden.
Dit is een blijvende discussie die nooit opgelost gaat worden.
Deze gaat dan ook op slot omdat hier een zinlose discussie gaande is. Twee partijen die niet van mening willen veranderen, om een zinvolle discussie te willen voeren moeten er gewoon feiten op tafel komen van klachten van beide bedrijven.

Ik denk dat mijn uitleg wel voldoende is. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.