Toon posts:

hoe kan in dos lange bestandsnamen zippen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een schijf inpakken dmv zip of iets dergelijks maar met welk programma moet ik doen zodat ik de lange bestandsnamen behoud.
De schijf is beschadigd en alleen nog maar in dos te benaderen in windows zegt ie dat de schijf niet geformateerd is.
Sysmantec ghost heb ik ook geprobeerd maar die geeft een foutmelding, kopieren lukt wel naar een andere schijf maar dan ben ik mijn lange bestandsnamen kwijt.......is maar 35 gig snik........

Verwijderd

arj kan met lange bestandsnamen omgaan, maar ik vermoed dat ie dan wel in windows opgestart moet zijn. Is het mogelijk om die harddisk in een werkende pc te hangen, en dan alles te kopieren ?

Verwijderd

Misschien dat je met doslfn iets kan, als ik het goed begrijp
maakt dat een bestandje aan met daarin de lange filenames, en een verwijzing naar de korte filenames.

Bij het terugzetten moet je dan op een of andere manier weer
de lange filenames terug kunnen krijgen...?

(weet het echter niet zeker....)

Verwijderd

Was er niet iets van een "lfbkup.exe" (Long File Name Back Up) in c:\windows\command

daarmee kon je een bestandje genereren met daarin de lange bestandsnamen

die meezippen onder dos en met hetzelfde proggeltje kon je ze ook weer terugzetten meen ik mij te kunnen herinneren

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je toch kunt copy-en, gebruik je toch gewoon c:\windows\command\xcopy32.exe ???

Verwijderd

Aha,

Ik bedoelde "doslfnbk" , niet "doslfn" :z

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 16:35 schreef Escuda het volgende:
Aha,

Ik bedoelde "doslfnbk" , niet "doslfn" :z
nah ik zat er niet veel naast

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op vrijdag 05 april 2002 16:29 schreef KillerAce_NL het volgende:
Als je toch kunt copy-en, gebruik je toch gewoon c:\windows\command\xcopy32.exe ???
idd met xcopy kan je lange bestandname copy-en
xcopy32 /? voor meer info :P

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

good old pkzip vanaf 2.05 ondersteunt lange bestandsnamen, dus die kun je gewoon gebruiken

http://nct.digitalriver.com/fulfill/0018.4
Pagina: 1