Game vertraagd door eerst uitbrengen Console's

Pagina: 1
Acties:

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48
AL weer een spel uitgesteld omdat die console's weer eens voor moet gaan :(

IK wil niet gaan flamen maar ik wordt er wel goed ziek van.

Van er worden de laaste tijd heel veel games uit gesteld worden aleen omdat die Console's voor gaan ..
hier de games waar het om gaat .

DTM , DUKE4EVER, MAFFIA, GTA3 ..
Allemaal TOP titels die oorsprokelijk alleen maar voor de PC zouden uit komen :(
Wanneer komt er nou is iemand die dat tegen houd .
Of alles tegelijk uit brengen maar niet op deze manier .
Zit dus al jaren tewachten op een spel , en dan vlak voor dat ze het uit gaan brengen, zeggen ze dat eerst een versie komt voor de Console PS2 of Xbox .

Waar gaat dit heen met de Game makers ..

PS waarom wel gelijk een rechtzaak als een game teveel geweld bezit en niet als er een datum wordt overschreden ..
want die uitbreng data's zijn er toch niet voor niets.
Duke 4 ever zou 2 a 3 jaar geleden al uit komen
en nu is hij af en nu moeten we weer wachten om dat MS (bill) hem eerst op de Xbox wil hebben .
Dus kan de PC gebruiker weer eens de HIK krijgen om het maar kort samen tevatten .

Dus ik vraag me af waar gaat dit heen ..

Wanneer komt er nou eens IEMAND die dat tegen houd.

Dat er nu eens weer zo als vroeger onderschijd gemaakt wordt tussen PC games of die andere dingen ..
Nu moeten ze allemaal het zelfde spel hebben .

Weet dat geld ook een grote rol speeld maar dat kan toch ook anders.

Nu wil ik jullie mening weten hoe jullie er over denken ..

PS niet FLAMEN maar ook zeggen waarom je het vind.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

... rechtzaken omdat een spel te laat uitkomt?

Erg grappig :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Tja, op consoles wordt waarschijnlijk meer winst gemaakt. Stukken moeilijker te kopieren en dergelijke.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 22:14 schreef GolbeZeromus het volgende:
Tja, op consoles wordt waarschijnlijk meer winst gemaakt. Stukken moeilijker te kopieren en dergelijke.
Idd, dus door wie komt het dat games eerst op consoles uitkomen? Juist, pc gamers die alles kopieëren....

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Mag ik een bescheiden suggestie doen ? Koop een console.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48
Ja maar waarom dan steeds dat uitstellen kunnen ze toch gewoon 2 Teams neer zetten omdat Het meer geld op zou leveren als je het tegelijk uit zou brengen dan zo als ze het nu doen.

Want valt een PS2 spel tegen dan kopen de PC gamers het toch ook niet meer ..
en andersom is dat toch ook zo ..

Dus bij gelijk uitbrengen zou dat een hoop geld meer opleveren ..
Op donderdag 04 april 2002 22:20 schreef KillBilly het volgende:
Mag ik een bescheiden suggestie doen ? Koop een console.
Nou nee ..
Ik ga niet 150 a 160 GLD voor een spel betalen wat er minder uitziet en minder options heb dan iets van 100 GLD .
Want waar blijven die editors van games op de PS2 .
zo als UT,RA, WARCRAFT en ga zo maar ff door .

dat is wat ik erg mis juist dat soort dingen ...

En de updates die voor veel games uit komen de laaste tijd voor de PC versie .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• GZ

GZ

!!

Vraag ik me eigen af. Aangezien veel console bezitters denk ik ook een PC hebben, zullen ook de consolebezitters dit spel eventueel kopieren en op de PC spelen.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 22:35 schreef Blackhole het volgende:
Ja maar waarom dan steeds dat uitstellen kunnen ze toch gewoon 2 Teams neer zetten omdat Het meer geld op zou leveren als je het tegelijk uit zou brengen dan zo als ze het nu doen.

Want valt een PS2 spel tegen dan kopen de PC gamers het toch ook niet meer ..
en andersom is dat toch ook zo ..

Dus bij gelijk uitbrengen zou dat een hoop geld meer opleveren ..
Nee dat zou een hoop meer kosten en veel meer risico inhouden. Plus de ontwikkeltijd voor PC games is langer (dus kost meer). Een game eerst voor een console maken heeft gewoon veel voordelen, het is goedkoper ontwikkelen, het kan sneller, het brengt relatief meer op omdat er minder gekopieerd wordt, en zijn de meningen over het spel positief kun je het makkelijker in andere markten ook uitbrengen, zoals PC. Als GTA3 voor de PS2 was geflopt was er helemaal geen PC versie meer gekomen.

En inderdaad, de eerste of tweede reactie stond het al, minder kopieren...simple as that. Als het risico van PC games kleiner wordt zullen weer meer publishers die gok aandurven.

Verwijderd

:? waarom wil BREIN verbieden dat consoles worden omgebouwd dan :Z

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op donderdag 04 april 2002 23:21 schreef sneaker666 het volgende:

[..]

:? waarom wil BREIN verbieden dat consoles worden omgebouwd dan :Z
Hij zegt dat het 'stukken moeilijker te kopieren' is. Niet dat het onmogelijk is. Persoonlijk vind ik het (laten) installeren van een modchip oid meer moeite dan een CD-R halen en overbranden.
En niet zo irri doen met die :Z, dat staat ten eerste onbeleefd, en ook nog eens dom wanneer je geen gelijk blijkt te hebben.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• GZ

GZ

!!

Captain Pervert haalt me de woorden uit de mond...

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Nou nee ..
Ik ga niet 150 a 160 GLD voor een spel betalen wat er minder uitziet en minder options heb dan iets van 100 GLD .
Want waar blijven die editors van games op de PS2 .
zo als UT,RA, WARCRAFT en ga zo maar ff door .

dat is wat ik erg mis juist dat soort dingen ...

En de updates die voor veel games uit komen de laaste tijd voor de PC versie .
Je moet ook in je achterhoofd houden dat console veelal niet bedoeld zijn voor dergelijke spellen. Het is maar net waar je spellenvoorkeur naar uitgaat. Liefhebbers van platformspellen, en fighters zullen, heel begrijpelijk, eerder voor een console opteren.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 04 april 2002 22:17 schreef Kremers het volgende:

[..]

Idd, dus door wie komt het dat games eerst op consoles uitkomen? Juist, pc gamers die alles kopieëren....
En het topic kan weer dicht. Deze 2 replies dekken volgens mij vrij goed het "probleem" van de topicstarter.

Edit:
Zeg nou zelf... jij bent games producer... jij verdient geld aan ieder verkocht spelletje... waarvoor zou jij een spel produceren? Niet voor de pc dus.
Wat ook een voordeel is van consoles is dat de hardware vast staat.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 16:14 schreef Marv het volgende:

[..]

[..]

En het topic kan weer dicht. Deze 2 replies dekken volgens mij vrij goed het "probleem" van de topicstarter.

Edit:
Zeg nou zelf... jij bent games producer... jij verdient geld aan ieder verkocht spelletje... waarvoor zou jij een spel produceren? Niet voor de pc dus.
Wat ook een voordeel is van consoles is dat de hardware vast staat.
Bij voorkeur niet PC nee.

En ik verdien niet aan ieder verkocht spelletje..was dat maar waar :9~

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
Op donderdag 04 april 2002 22:13 schreef Blackhole het volgende:
AL weer een spel uitgesteld omdat die console's weer eens voor moet gaan :(

IK wil niet gaan flamen maar ik wordt er wel goed ziek van.

Van er worden de laaste tijd heel veel games uit gesteld worden aleen omdat die Console's voor gaan ..
hier de games waar het om gaat .

DTM , DUKE4EVER, MAFFIA, GTA3 ..
Allemaal TOP titels die oorsprokelijk alleen maar voor de PC zouden uit komen :(
Wanneer komt er nou is iemand die dat tegen houd .
Of alles tegelijk uit brengen maar niet op deze manier .
Zit dus al jaren tewachten op een spel , en dan vlak voor dat ze het uit gaan brengen, zeggen ze dat eerst een versie komt voor de Console PS2 of Xbox .

Waar gaat dit heen met de Game makers ..

PS waarom wel gelijk een rechtzaak als een game teveel geweld bezit en niet als er een datum wordt overschreden ..
want die uitbreng data's zijn er toch niet voor niets.
Duke 4 ever zou 2 a 3 jaar geleden al uit komen
en nu is hij af en nu moeten we weer wachten om dat MS (bill) hem eerst op de Xbox wil hebben .
Dus kan de PC gebruiker weer eens de HIK krijgen om het maar kort samen tevatten .

Dus ik vraag me af waar gaat dit heen ..

Wanneer komt er nou eens IEMAND die dat tegen houd.

Dat er nu eens weer zo als vroeger onderschijd gemaakt wordt tussen PC games of die andere dingen ..
Nu moeten ze allemaal het zelfde spel hebben .

Weet dat geld ook een grote rol speeld maar dat kan toch ook anders.

Nu wil ik jullie mening weten hoe jullie er over denken ..

PS niet FLAMEN maar ook zeggen waarom je het vind.
Volgens mij was het allang bekend dat DTM eerst voor de PS2 uit zo komen hoor.... Maar ja ik kan het fout hebben.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Consoles gaan qua spellen ook langer mee dan PC's waar je na iedere scheet die je laat weer eem nieuwe processor en videokaart kan kopen, omdat je het niet op de maximale resolutie kan spelen met alle opties aan.

Verwijderd

DTM zou eerst op de ps2 uitkomen :)

Ach, of een spel al dan niet op een console eerst uitkomt zal me een rotzorg zijn :) Er zijn genoeg goede spellen voor de PC om de tijd mee door te komen.

Nu ben ik bezig met Dungeon Siege;
Op de nominatie om te gaan spelen zijn HoMM4 en NightStone. Ik heb nog nooit sinds ik een PC heb verlegen gezeten om een goed spel en aangezien je der maar 1 tegelijkertijd kunt spelen ...

En ik speel nu al heel wat jaren (6 denk ik :? ) met een P3 500. De eerste games die meer moeten hebben komen der nu pas aan en ik weet zeker dat er mensen zijn die nu aan de 3de console-generatie toe zijn.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op zondag 07 april 2002 11:54 schreef ItSnows het volgende:
DTM zou eerst op de ps2 uitkomen :)

Ach, of een spel al dan niet op een console eerst uitkomt zal me een rotzorg zijn :) Er zijn genoeg goede spellen voor de PC om de tijd mee door te komen.

Nu ben ik bezig met Dungeon Siege
aha ! Een modje die in het illegale circuit zit >:)
:?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Skleleton: zodra die uitkomt krijg ik hem toch ;)

Verwijderd

Beetje bullshit dit. Ten eerste, waarom zou een game NIET op een console uit mogen komen? Omdat PC gamers dan ff moeten wachten? Jammer dan! Het gebeurt veelal ook andersom!

Ten tweede: so what! Dan wacht je maar wat langer en speel je nog ff Unreal Tournament ofzo!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, ik snap het van die spellentjesbakkers ook wel, die consoles leveren vast veel meer geld op. :(
Het is vind ik lame, je dwingt op deze manier iedereen die een spelletje wilt gaan spelen een Xbox, PS2, GameCube en een GBA te kopen. Al die dingen bij elkaar zijn dus wel even wat duurder dan 1 goede PC. Dan komt er ook nog eens bij dat de spellen stukken duurder zijn. :(

Ik denk, als iedereen massaal de spellen van de consoles kopieeerd, net zoals op de PC, dat het dan misschien weer wat normaler wordt. Op die manier is het minder aantrekkelijk om op consoles te doen. Eigenlijk is het juist dan aantrekkelijk om het weer op de PC te doen. Waarom?
Als er evenveel gekopieëerd wordt, dan kijken ze naar wat voor'n apparaat de meeste mensen hebben. En ja, dan blijft denk ik toch nog de PC.
Hmm, dat klinkt raar, maar als je het zo bekijkt, ben ik gewoon dus voor het kopieëeren. :P
Ten tweede: so what! Dan wacht je maar wat langer en speel je nog ff Unreal Tournament ofzo!
UT alleen gaat ook vervelen.. :Z
Als je screenshots ziet van hele mooie nieuwe spellen, terwijl je op de PC afdankers hebt die al maaaanden oud zijn, daar wordt je ook niet vrolijk van. :(

n00t:
Opzich zou ik het ook helemaal niet erg vinden als ze eerst een console doen, en daarna de PC, maar dan moet er niet meer verschil tussen zitten dan 2 maanden. Dat suckt. :r

🌞🍃

Verwijderd

het krijgen van de zaak is het einde van het vermaak

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 16:58 schreef OrkBozz het volgende:

het krijgen van de zaak is het einde van het vermaak
True. :)
Ik ben nu stukken minder enthousiast over GTA3 dan een half jaar geleden terwijl ie nog niet op de PC is. Maar dat is lijkt mij ook logisch, in dat half jaar is alles vooruit gegaan, behalve GTA3, maar toch duurt het nog een tijd voordat ie er voor de PC is... :{

🌞🍃

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 17:07 schreef DataBeest het volgende:

[..]

True. :)
Ik ben nu stukken minder enthousiast over GTA3 dan een half jaar geleden terwijl ie nog niet op de PC is. Maar dat is lijkt mij ook logisch, in dat half jaar is alles vooruit gegaan, behalve GTA3, maar toch duurt het nog een tijd voordat ie er voor de PC is... :{
ik werd na een tijdje ook minder benieuwd naar de GC maar net voordat het spel/console er is laait je enthousiasme weer op ;)

Verwijderd

gewoon weg met die consoles \o/ :7

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 16:56 schreef DataBeest het volgende:
Ja, ik snap het van die spellentjesbakkers ook wel, die consoles leveren vast veel meer geld op. :(
Da's dus marktwerking, daar moet je je in berusten.
Het is vind ik lame, je dwingt op deze manier iedereen die een spelletje wilt gaan spelen een Xbox, PS2, GameCube en een GBA te kopen. Al die dingen bij elkaar zijn dus wel even wat duurder dan 1 goede PC. Dan komt er ook nog eens bij dat de spellen stukken duurder zijn. :(
Daar kun je wel van balen, maar anderzijds is 't leuker voor de mensen die NIET een highend PC kunnen betalen.
Ik denk, als iedereen massaal de spellen van de consoles kopieeerd, net zoals op de PC, dat het dan misschien weer wat normaler wordt. Op die manier is het minder aantrekkelijk om op consoles te doen. Eigenlijk is het juist dan aantrekkelijk om het weer op de PC te doen. Waarom?
Als er evenveel gekopieëerd wordt, dan kijken ze naar wat voor'n apparaat de meeste mensen hebben. En ja, dan blijft denk ik toch nog de PC.
Neej hoor. Consoles onderling laten zich makkelijk poorten, en de totale userbase van consoles is VEEL groter dan die van PC's.

En dan nog wat: in Japan verkopen PC games voor geen meter. Niemand heeft daar een PC en de PC games die er zijn zijn stervensduur. En waar komen veel developers vandaan? Juist, Japan.
UT alleen gaat ook vervelen.. :Z
Als je screenshots ziet van hele mooie nieuwe spellen, terwijl je op de PC afdankers hebt die al maaaanden oud zijn, daar wordt je ook niet vrolijk van. :(
Sja...daar kan niemand iets aan veranderen.
n00t:
Opzich zou ik het ook helemaal niet erg vinden als ze eerst een console doen, en daarna de PC, maar dan moet er niet meer verschil tussen zitten dan 2 maanden. Dat suckt. :r
Bij de PC gaat véél meer tijd zitten in bugs eruithalen. Daar komt het verschil door..

• Creepy
  • Laatst online: 16:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op zondag 07 april 2002 20:29 schreef Manny het volgende:

[..]

Bij de PC gaat véél meer tijd zitten in bugs eruithalen. Daar komt het verschil door..
Hmm.. bugs.. bugs.. het is meer de moeite om het op tig verschillende video kaarten, geluidskaarten, OS'en etc. fatsoenlijk draaiende te krijgen. Dat is bij een console gewoon een stuk makkelijker.

En games vertraagd door het eerst uitbrengen op consoles... geld voornamelijk voor de PC, of voor de consoles, maar dus zeker niet in z'n algemeenheid... PC games vertraagd door het eerst uitbrengen console's.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zondag 07 april 2002 11:54 schreef ItSnows het volgende:
(bla)

En ik speel nu al heel wat jaren (6 denk ik :? ) met een P3 500. De eerste games die meer moeten hebben komen der nu pas aan en ik weet zeker dat er mensen zijn die nu aan de 3de console-generatie toe zijn.
6 jaar op een PIII :)
Best knap, aangezien de PII in 1997 verscheen..

No offence verder hoor :P

Verwijderd

imo is een pc beter dan een console, je heb veeel meer mogelijkheden en je kan uitbreiden.

Alleen de techniek gaat heel erg snel vooruit dus je loopt snel achter :(

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:36 schreef InoVo het volgende:
imo is een pc beter dan een console, je heb veeel meer mogelijkheden en je kan uitbreiden.

Alleen de techniek gaat heel erg snel vooruit dus je loopt snel achter :(
Een PC is niet beter dan een console...een tosti ijzer is tenslotte ook niet beter als een frituurpan. Je voorkeur kan er naar uitgaan als je liever tosti's hebt. Daarbij ging het daar hier niet over. :P
Pagina: 1