Toon posts:

Aankoop nieuwe Printer, wat is goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik wil een nieuwe printer want mij HP690c begint te ranzen!
Ik vind alles goed qua merk alleen geen Apollo!
Ik zoek een printer waar je de catridges gemakkelijk van kan hervullen, want die printerinkt prijzen gaan echt helemaal nergens over! :(

Wat is een goede kleurenprinter (niet te duur) rond de 120euro en zijn de cartridges makkelijk van te hervullen.

Verwijderd

De nieuwste HP-series

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 22:00 schreef ThaDaywalker het volgende:
De nieuwste HP-series
Ja, die zijn best wel mooi ja :).

Ik heb zelf een Epson printer en ik weet er weinig goeds over te spreken, momenteel is dat ding in een fase waarop ik zelf het papier erin moet proppen (letterlijk) en het dan uiteraard ook nog scheef gaat.

Ik zou even een kijkje nemen in de Pricewatch als ik jou was, als je het laat sorteren op prijs kan je duidelijk zien uit welke printers je een keuze hebt. Zoals al eerder is genoemd zijn de nieuwe HP's wel mooi, een goedkoop HP'tje is de 920C, hiervan zijn er vast wel reviews te vinden op het net dus je hebt genoeg leesplezer :)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 18:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

hoewel ik een lexmark z52 heb (waar ik ook tevreden over ben hoor >:)) raad ik je toch een printer van HP aan.
hebben naar mijn mening toch de beste afdrukkwaliteit

To be determined...

Verwijderd

Ik ben t met dinges eens... Geen Epson... ik hoef echt nooit meer iets van da merk!

Verwijderd

Canon S520 is wel 'n leuke printer :P

Ik roep ook weer 'ns wat |:( dat ding kost zo'n 209 euro

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik zo eens goed naar de canon s serie kijken.
vanaf de s400 zijn ze heel goed. de 300 en lager: niet doen, ink is veel te duur. van alle andere s is de inkt lekker goedkoop, al vanaf 5,50 euro!! per kleur

Review let op de top 5 (al die canons)

* Mr.Nobody heeft een canon s600 en die werkt perfect

edit: ff van 600, s600 gemaakt

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Zo'n hp690 heb ik dus ook. Wat een waardeloze printer. Slechte papierinvoer, slechte printkwaliteit, zo'n rotapparaat heb ik lang niet gehad. Daarvoor had ik een hp510, die was dus echt onverwoestbaar. Toen er bij deze printer problemen ontstonden met de papierrollers kreeg ik vanuit Frankrijk een reparatiesysteem gratis toegestuurd.

Vraag: vanaf welk type hp printer kan ik nu een beetje kwaliteit verwachten?

Verwijderd

Vanaf de 700-serie (deskjets) kan je goede kwaliteit verwachten. Uiteraard is de 8- en 900-serie nog veel beter. Persoonlijk zou ik de 940c nemen. Goed, snel, mooi en best te betalen. Alleen de cartridges eh? Die zijn duur :)

Oh en bovendien vind ik HP best wel goede kwaliteit leveren.

• Mr.Nobody
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 23:39 schreef djk het volgende:
Zo'n hp690 heb ik dus ook. Wat een waardeloze printer. Slechte papierinvoer, slechte printkwaliteit, zo'n rotapparaat heb ik lang niet gehad. Daarvoor had ik een hp510, die was dus echt onverwoestbaar. Toen er bij deze printer problemen ontstonden met de papierrollers kreeg ik vanuit Frankrijk een reparatiesysteem gratis toegestuurd.

nou niet die hp690, dat is gewoon de slechte hp die ik ken. overal waar ze ze hebben problemen, of zijn er mensen met betere evaringen met de 690?

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Heb nu sinds kort een HP 960c. Is relaxed ding, calibreert zelf de koppen en heeft ook papiersensor, dus voor gewone printjes geen omkijken naar. Op print drukken en gaan. Bij kritische prints grijp ik nog steeds liever handmatig in wat betreft instellingen....
Is verder erg snel en heeft een 8 MB buffer: toppie
Alleen die cartridges hè. Tjing, kassa......

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Op donderdag 04 april 2002 23:39 schreef djk het volgende:

Onverwoestbaar :?
Ik heb vanavond 20 van die dingen uitelkaar gegooid op een hoopje gezien (met daarnaast en nog rampzaligere HP 690C)

edit: [topic=458360/1/100]

bekijk die eens, goedkope printer, duurdere inkt. Maakt voor mij als hervuller niets uit: gewoon net zolang hervullen tot ze lekken of niet meer mooi printen, haal je dan een nieuwe printer :)

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
* Glitch heeft een HP 940 staan

Prima ding, niet duur (was niet zo duur, rond de 300 gulden en das al een tijdje geleden)

Maar ook hier, die cartridges zijn duur! :(

Verwijderd

de laaste 900 series van Hp zijn echt toppertjes hoor eigenlijk leveren ze allemaal vrijwel de zelfde kwaliteid dankzij PhotoRet III leveren ze allemaal 1200X2400 960 is echt intresant als je veel zwart print aangezien je voor 4Eur meer 30% meer inkt krijgt dan de andere modellen!

veder is het echt de snelheid wat het verschil bied en de extra opties 995 bijf bleutooth dubbelzijdig printen blablabla :z allemaal onzin eigenlijk

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 02:14
Ik heb twee jaar prima geprint met een HP690c. Nooit problemen mee gehad. Ik heb 'm destijds alleen vervangen door een HP930C omdat de HP690C m'n foto's niet mooi printte maar dat kan je van deze oudere printer ook niet verwachten.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Verwijderd

Goed, dat die hp510 onverwoestbaar was is overdreven, maar in die tijd werden ze toch wel wat steviger in elkaar gezet. Betrouwbaar was ie in ieder geval wel.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Pas een Canon S500 aangeschaft maar dat ding is mooi en de cartridgeŽs zijn heel gemakkelijk bij te vullen :Y)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 23:55 schreef _JGC_ het volgende:
Onverwoestbaar :?
Ik heb vanavond 20 van die dingen uitelkaar gegooid op een hoopje gezien (met daarnaast en nog rampzaligere HP 690C)
In vergelijing met de huidige printers zijn ze onverwoestbaar. Ik gebruik zelf nog steeds een HP500 (10 jaar oud of zo) en die heeft alleen hulp nodig als er minder dan 10 velletjes papier in de papierbak zitten terwijl hij toch wel regelmatig gebruikt is.
Ik denk niet dat enige consumenten printer dat heden ten dage gaat halen.

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
Ik heb âl 6 jaar een HP600C. Deze printer werkt nog altijd goed, maar omdat ik redelijk veel print, werdt deze printer te langzaam. Toen heb ik een nieuwe HP gekocht een HP970 CXI, Een perfecte printer.

Ik zou als ik jou was eens kijken voor de HP 940C. Die is niet te duur. Voor deze printer ben je ongeveer € 130 - € 140 kwijt.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik heb op dit moment nog een Epson Stylus Color 600.
Dat was op het moment van aankoop de beste kleurenprinter.
Heb zelfs nog ergens een A3-matrixprinter onder het stof staan.
* Wolfje666 pinkt een traantje weg als hij weer aan zijn good old matrix-printertje denkt

Tegenwoordig kun je het beste een HP kopen, met name de HP 970 (is al wat ouder nu) is een hele goede koop.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• mr.loepie
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

het ligt er aan wat je er voor uit wil geven. als dat geen rol speelt koop dan een canon S800 die heb ik ook en die is echt :9~ :9~ :9~ :9~
en zitten namelijk 6 saperate inkttanks in voor hele hele mooi kleuren, en het voordeel dat je nooit inkt weggooit.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 10:30
Koop een Canon

kheb nu een s 600 en dat ding print perfect , en ik heb de cartridges zelf gevuld met inkt die ik nog had staan, fluitje van een cent veel makkelijker dan bij de hp cartridges.

En het voordeel t.o.v. epson ; je kunt de printkop vervangen :)

• mr.loepie
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Op vrijdag 05 april 2002 08:22 schreef jp73 het volgende:
Koop een Canon

kheb nu een s 600 en dat ding print perfect , en ik heb de cartridges zelf gevuld met inkt die ik nog had staan, fluitje van een cent veel makkelijker dan bij de hp cartridges.

En het voordeel t.o.v. epson ; je kunt de printkop vervangen :)
ff offtopic heeft deze ook 6 inkttanks of 4?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 21:58 schreef alex21 het volgende:

Ik wil een nieuwe printer want mij HP690c begint te ranzen!
ff schoonmaken :)

• Mr.Nobody
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 08:25 schreef mr.loepie het volgende:

[..]

ff offtopic heeft deze ook 6 inkttanks of 4?
de s600 heeft er 1 voor zwart en 3 voor kleur. vanaf 5,50 euro per stuk voor refills. om de 5 tanks zou je eigenlijk de printkopt moeten vervangen (is bij canon los, bij hp in de inkttank ingebouwt), ik heb deze nog nooit vervangen (4 tanks), en hij doet het nog goed dus dat doe ik ook nog niet. een kop kost 17 euro of zo.
Op vrijdag 05 april 2002 07:45 schreef Baumans het volgende:Ik zou als ik jou was eens kijken voor de HP 940C. Die is niet te duur. Voor deze printer ben je ongeveer € 130 - € 140 kwijt.
ja leuk, en wat betaal je voor de inkt? 30 euro? ik betaal liever iets meer voor m'n printer dan voor de inkt. in dit geval scheelt het niet eens zoveel invergelijking met een s400/s450. de s400 gaat eruit dus daar moet je snel mee zijn. is niet helemaal eerlijk vergelijking van de hp940 heeft 2400x1200 dpi en de canon s400 1440 x 720 dpi. hp940 kun je het beste vergelijken met de s500 en de nieuwe s520

bij de canons heb je niet te maken met de printkop in de tank, daarom zijn ze ook makkelijker na te vullen zonder problemen. de kop van hp zijn eigenlijk, volgens de fabriek dus, maar 1x te gebruiken. ik heb trouwens ook ergens gelezen van een hp printer die, als de tank leeg is, de tank onbruikbaar maakt.

Verwijderd

klopt er zit een chip in die in de gaten houd hoeveel inkt er gebruikt wordt en weigert hij gewoon meer te werken als hij X aantal inkt gebruikt heeft!

maar de nieuwe epson modellen hebben dat grapje ook trouwens.

• _JGC_
De HP 970 heeft er iig geen last van, anders zou mijn 1600CM van 4 jaar oud (of langer nog :? ) ook weigeren te printen, aangezien ze dezelfde patronen gebruiken :)

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik heb Hp 845c en bevalt prima ;)

Verwijderd

De nieuwe Lexmark serie's zijn kewl , redelijk goedkoop en zuinig qua inkt verbruik.

Verwijderd

kzou een HP photosmart nemen. das best gaaf je eigen fotos uitprinten en ook je gewoone printjes. in de nieuwste kan je zelfs kaarten van digitale cameras stoppen en dan heb je je computer geeneens nodig ;)

• _JGC_
Op vrijdag 05 april 2002 21:49 schreef Shaggy het volgende:
De nieuwe Lexmark serie's zijn kewl , redelijk goedkoop en zuinig qua inkt verbruik.
Test van Hardwareinfo:

"De Lexmark Z53 neemt het niet zo met de hoeveelheid inkt. Na een uur drogen was ons fotopapier nog niet 100% wrijfvast"
(geloof dat het de Z53 was, of zijn ze nog maar bij Z52?)

Getest werden de HP Deksjet 9nogwat, Epson C80, Canon Snogwat (nog niet in de winkels) en de Lexmark Z53. Canon was zeer aantrekkelijk wat betreft inktprijs, Epson kwam als beste uit de test qua kwaliteit, met vlak daar achteraan dat HP 9nogwat ding.

Ofwel: Canon is mooi en goedkoop, Epson is het mooist maar snel kapot met die niet vervangbare printkoppen (heb een oudje gehad, was om de 4 maanden kapot :( , zal nu wel anders zijn hoop ik dan maar), HP is duur maar mooi en goed.

Verwijderd

die Photo smart is zeker leuk dingetje heb er al lekker mee kunnen spelen :9 maar die foto's kosten 9.5eur vor een pakje van 20! en het inkt potje is ook iets van 45Eur dacht ik... Dus duure grap

• Mr.Nobody
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 20:23 schreef _JGC_ het volgende:
De HP 970 heeft er iig geen last van, anders zou mijn 1600CM van 4 jaar oud (of langer nog :? ) ook weigeren te printen, aangezien ze dezelfde patronen gebruiken :)
mischien geeft die printer geen signaal naar de patroon en de 970 wel, ik zou daar dus niet zo zeker van zijn

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 16:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

de HP 69x-serie is de brakste die er ooit was denk ik. Die van mij hielt er gewoon na 2 jaar mee op. Nu heb ik een 700-serie van HP. Die printen al zeer goed. Laat staan die 900-serie. Met HP ben je zeker op papier de beste, niet in je beurs :)

/dev/null

• VonAalscht
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Zelf een HP Deskjet 990Cxi staan, hele fijne printer, alleen maakt 'ie een tering herrie wanneer papier wordt geladen of uit wordt gespuugt >:)

Hier staat ie in de pricewatch

Edit: Lees nu pas dat je €120 wil uitgeven, laat deze dan maar staan :'(
Pagina: 1