Leadtek Geforce4 Ti 4600

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb vanmiddag een Leadtek Geforce4 Ti 4600 kaart gekocht en nou las ik op Tomshardware dat je die stofplaatjes, in die coolers, eruit kan peuteren om de noise-level te degraderen.

Ik kreeg dit er erg moeilijk uit, maar met veel trekken en scheuren was het me gelukt, de kaart is nog perfect overigens. :)

Maar, was dit wel goed? Ze hebben toch niet voor niets die stofplaatjes erin gedaan? Ik vind het eigenlijk niet nodig, aangezien de coolers op die enorme koelblok blazen en niet op de GPU.

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 09:35

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

ik heb eens op toms hardware erover gekeken maar niks gevonden maar ik denk dat die puur zijn om stof weg te houden daarvoor de naam stofplaatjes :), ik denk dat de cooling er niet onder zal leiden misschien zelfs beter omdat de airflow beter is nu

-Te huur

• pSycho-Y2K
Momentje, ik zoek die pagina ff op :)

[EDIT]
Hmmmm, blijkbaar op een andere website, ik had het ergens gelezen anders was ik er niet aan begonnen :Y)
[/EDIT)

• pSycho-Y2K
Hebbes! Op deze pagina, in het midden:

http://www.digit-life.com/articles/leadtekti4600/index.html

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

waarom ga je in hemelsnaam in je nieuwe kaart die heel duur is geweest kloten :?

...

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

in die review staat alleen dat het minder geluid maakt dus de cooling zal er niet onder leiden hoogstens beter worden omdat er een betere airflow plaatsvind.

-Te huur

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Op donderdag 04 april 2002 21:50 schreef earthforce het volgende:
waarom ga je in hemelsnaam in je nieuwe kaart die heel duur is geweest kloten :?
waarom niet :Y)

(was vergeten in vorige post te zetten :Z)

-Te huur

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 21:33 schreef pSycho_Y2K het volgende:
Ik kreeg dit er erg moeilijk uit, maar met veel trekken en scheuren was het me gelukt, de kaart is nog perfect overigens. :)
Hé??? Waarom niet ventilator boxen losschroeven???

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 21:50 schreef earthforce het volgende:
"As you can see, there are two fans. Each of them has a dust-protective grill which touches the blades and, thus, makes more noise. That is why we had to remove that stuff:"

Logisch!!! Dat zou ik ook doen als ik misschien een nieuwe Leadtek Geforce4 4600 kaart koop. Het maakt inderdaad veel herrie als een voorwerp in de ventilator hangt. Dus eruit!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb gewoon de schroefjes losgedraaid, om vervolgens dat roostertje eruit te halen

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Silentsnow, heb je goede ervaringen met Leadtek Geforce4 Ti 4600?
Ik twijfel nog steeds tussen Leadtek of Asus Geforce4 Ti 4600. Aangezien dat Asus geen heatsink op de geheugen heeft, vind ik Leadtek misschien wel een goede keus. Maar ik las wel wat artikelen dat die kaart wel eens problemen met de moederborden geeft...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 05 april 2002 18:07 schreef Dark-Angel het volgende:
Silentsnow, heb je goede ervaringen met Leadtek Geforce4 Ti 4600?
Ik twijfel nog steeds tussen Leadtek of Asus Geforce4 Ti 4600. Aangezien dat Asus geen heatsink op de geheugen heeft, vind ik Leadtek misschien wel een goede keus. Maar ik las wel wat artikelen dat die kaart wel eens problemen met de moederborden geeft...
Als jou moederbord gewoon AGP2.0 compliant is, kan je zonder problemen de GeForce4Ti4600 draaien. Ik weet niet af van problemen met de Leadtek, dus als je ff een linkje hebt naar artikelen waarin staat beschreven wat het probleem is, zou ik dat erg waarderenn.

Over de Leadtek kan ik een goed woordje doen. Ik heb hem op 335/745 draaien, met gewoon standaard cooling. Dus zeer tevreden ben ik er echt wel over. Ik kan natuurlijk weinig zeggen over de Asus, maar die zal ongetwijfeld ook flink presteren.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 18:23 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Als jou moederbord gewoon AGP2.0 compliant is, kan je zonder problemen de GeForce4Ti4600 draaien. Ik weet niet af van problemen met de Leadtek, dus als je ff een linkje hebt naar artikelen waarin staat beschreven wat het probleem is, zou ik dat erg waarderenn.
Hoe kom ik erachter welke versie AGP slot ik heb? Mijn Asus A7V moederbord kan tot AGP 4X aan. BIOS vermeldt de versie nummer niet. Maar in manual vermeldt: complies with AGP 2.0 specifications for 4X, 2X and 1X AGP modes. Dus wel.

Er zijn wel wat, maar wel vage "compatible problems" met AGP en moederbord vermeld. Helaas hebben ze geen meerdere informatie geschreven...

Een vraagje aan je: Hoe groot is de Leadtek Geforce4 Ti 4600 kaart? Want ik heb gehoord dat de Geforce4 kaarten wat groter dan Geforce3 kaarten zijn.

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Ik heb een Antec (Chieftec) kast en ik heb mijn HD moeten verhuizen omdat anders de kaart (bijna) tegen de HD aan zou komen, zo lang is die kaart dus.

Verwijderd

Ik kon Leadtek website geen informatie over de formaat van de kaart vinden.

Dus:
Lengte: .... cm
Hoogte: niet nodig
en vermeld ook hoe je het hebt gemeten.

Ik ben wel bang dat de grote kaart tot de Promise ATA100 IDE over heen loopt...

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/mb/comimages/a7v.jpg sorry, dat de foto beetje te klein is.

Zie je een blauwe connector aan de linkerkant, daar zit de Promise ATA100 IDE en is in gebruik genomen met mijn harde schijf van 80GB. Ik heb het gemeten van de bovenkant van de moederbord naar de ATA100 connector en de afstand is 21 cm. (ik heb het met touw gemeten)

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Zeker weten dat ie daar overheen valt ja. :)

• pSycho-Y2K
De Leadtek koeling is een stuk minder hoorbaar, ik raad iedereen aan om die stofplaatjes eruit te halen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zaterdag 06 april 2002 12:42 schreef pSycho_Y2K het volgende:
De Leadtek koeling is een stuk minder hoorbaar, ik raad iedereen aan om die stofplaatjes eruit te halen.
zeg dan maar dag tegen de garantie van je peper dure kaart.
en nu moet je trouwens af en toe het stof uit je heatsink gaan blazen. daar waren die stofplaatjes voor.

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 10:10
Ik heb ook deze kaart gisteren gekregen en geinstalleerd. In de test van Digit-Life stond dat die roostertjes de fan raakte omdat het spul waarmee het vast was geplakt niet meer werkte.. Ik heb alvorens de kaart er in te prikken gekeken of die filtertjes de fan raakte. Dit was niet het geval dus gewoon laten zitten. Draait nu gewoon geruisloos.. Dus het is mijnsinziens zonde om die filter er bij voorbaat eruit te trekken.. Lekker laten zitten is mijn advies..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Verwijderd

Mmmmmm, okee als ik de kaart in huis heb, dan zal ik het ernaar kijken...

Oh ja... en wat is de afmeting van dat kaart??? Wil je het voor mij meten? Please please!!! :)
Pagina: 1