Op zaterdag 06 april 2002 09:48 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
....
Toch is mijn #1 game nog altijd: Total Annihilation
.....
Lol, valt me op dat veel mensen hier Ta beter vonden dan Starcraft. Nou heb ik ontzettend veel Ta en Sc gespeelt, en vind ik Sc toch beter dan Ta, kijk nou naar bijv Single play, je kan me nie gaan vertellen dat Ta daat beter in is, de missies in Ta waren gewoon weg saai, geen verhaal in de missies, geen verrassingen, gewoon vaak hetzelfde liedje..
Sc daar entegen war gewoon Fantastisch in single, nooit heb ik zo aan mijn beelscherm gekluisterd gezeten bij een strategie spel, het verhaal, de mensen, je leefde gewoon me met raynor en kerrigan!
Multi bekeken, Bone yards kwam gewoon te laat vind ik, toen ik al wat minder Ta aan het spelen was, deed ik nogmee aan de beta, maar ben uiteindelijk gewoon gestopt, idee was prachtig er achter, maar ja, misde gewoon iets. Ta, is veel langzamer dan Sc, en heeft minder aktie gevoel (ok, ik weet het, ontezettend veel units, maar als mijn marine zegt, Lets rock ofzo, spreekt mij meer aan, dan bliep bliep...) je had gewoon 10 lashers, en 20 flashes ofzo, en reed er door heen. Bij Sc is dat gewoon anders, Multi was fantastich gedaan, lekker makkelijk, en was er ook gewoon meteen (bnet natuurlijk..) Spelen daar is veel moeilijker, en ook spannender, bij Ta pompte je gewoon je units, maar bij Sc, waren er ook geen "Super units". Al met al, staat Sc bij mij echt boven Ta..
En bioware is inderdaad ook een pracht dev bedrijf, de games zijn erg mooi, maar voor mij te lang, je moet er van houden. Ik heb het gedult er niet voor.. daarom vond ik Ice Wind Dale wel weer erg tof, lekker vechten en veel minder Bla Bla..
Konami en Square staan bij mij ook erg hoog, square heeft gewoon pracht games Chrono trigger was daar een van, en konami met een errug stoere Arcade hal spellen, Metal gear solid (alhoewel, ik die nie zo goed vond als de rest van de populatie..) en alle pracht gba spellen..
maar als we het over Dev's van Strategie spellen hebben, zijn westwood en Blizz even hoog hiero, Sc, is gewoon een heel ander soort strategie spel dan Ra2, Speelt anders, is anders. Daarom vind ik dat als mensen zeggen Westwood heeft het "uitgevonden" maar blizzard is er mee verder gegaan, toch nie helemaal kloppen, want westwood heeft hun kant van de strategie ook echt verbeterd..
Oh noes.. No more TreinTijden :(