Toon posts:

Inloggen op share alleen met gebruikersnaam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Allereerst heb ik de search gebruikt, maar kom ik ook daarmee niet uit dit waarschijnlijk simpel probleem. Ik heb thuis het volgende netwerk met de volgende computers. 2xwin98 1xwin2000 en 1xwinXP. Oke het probleem is dat ik op iedere pc een zogenaamde "uitwisselmap" heb gemaakt waar iedere computer bij elkaar in kan rotzooien met volledige rechten. Dit werkt dan ook zo als het moet, alleen moet ik iedere keer als ik van mijn winxp pc op "uitwisselmap" van de win2000 pc wil rommelen steeds maar weer dit [afbeelding] venstertje invullen :( Om gek van te worden :? Ik vul dan alleen mijn gebruikers naam in die op alle computers het zelfde zijn, en dan kom ik er in en kan rotzooien tot de volgende reboot :( De computers maken allemaal deel uit van de zelfde werkgroep. Vreemd is dat ik andersom en bij de andere computers bij het inloggen niks hoef op te geven :? Het zal wel weer iets simpels zijn, maar ik kom er niet uit. Alles wat in de search staat lijkt er wel heel erg op, maar is het net niet :( Oke, voor alle duidelijkheid ... ik wil dus gewoon zonder aanlog venstertjes bij alle "uitwisselmappen" van alle computers naar elkaar kunnen rommelen.

Hoop dat jullie mij het verlossende antwoord kunnen geven :Y)

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Zijn alle gebruikersnamen en wachtwoorden precies hetzelfde
en zijn de gebruikers aangemaakt op Windows 2000/XP ?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je zou een netwerk drive kunnen mappen naar dat mapje en dat lost alles op, maar je wil het natuurlijk op de manier zoals dat bij je andere werkstations gaat...

Ben je administrator op je XP machine? Moet je voor alle pc's waar je het sharemapje probeerd te bereiken een user/wachtwoord invoeren, of alleen voor het 1e mapje op de 1e pc en vanaf dat moment werkt alles ok??
edit:
oh,sorry ik zie het al...alleen de w2k machine geeft probs

Wees consequent, maar niet altijd

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
log eens op beide bakken met _exact_ dezelfde username én wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn alle gebruikersnamen en wachtwoorden precies hetzelfde
en zijn de gebruikers aangemaakt op Windows 2000/XP ?
Yep alle gebruikers namen zijn hetzelfde, en wachtwoord heb ik nooit opgegeven, en gebruikers.... ik ben op iedere PC de Administrator 8-)
Je zou een netwerk drive kunnen mappen naar dat mapje en dat lost alles op, maar je wil het natuurlijk op de manier zoals dat bij je andere werkstations gaat...
Ben je administrator op je XP machine? Moet je voor alle pc's waar je het sharemapje probeerd te bereiken een user/wachtwoord invoeren, of alleen voor het 1e mapje op de 1e pc en vanaf dat moment werkt alles ok??
edit:
oh,sorry ik zie het al...alleen de w2k machine geeft probs
Met een netwerk drive is het inderdaad ook opgelost, maar ... dat wil ik niet :) Ik wil inderdaad gewoon van de winXP machine zonder inlogvenster de "uitwisselmap" kunnen beheeren 8-)
log eens op beide bakken met _exact_ dezelfde username én wachtwoord.
emmm dat is het vreemde juist.... dat doe ik nu al, en gaat automatische door middel van tweakui :Y)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hmm.. Windows XP houdt niet zo van netwerksharen door users zonder wachtwoord.
Als je op alle pc's een account mét password aanmaakt lukt het wel denk ik. Of je moet even met GPedit.msc opzoek gaan naar de rechten voor "anonieme" users.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

gewoon overal het guest acount enablen, vraagt ie nergens meer om.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Windows XP houdt niet zo van netwerksharen door users zonder wachtwoord.
Als je op alle pc's een account mét password aanmaakt lukt het wel denk ik. Of je moet even met GPedit.msc opzoek gaan naar de rechten voor "anonieme" users.
Umm, maar het vreemde is dat ik het probleem alleen heb als ik van de winxp computer wil inloggen op de "uitwisselmap" van de win2000 computer. Als ik van de win2000 op de "uitwisselmap" van de xp computer probeer in te loggen doet hij dat automatisch en vraagt dus helemaal niks :?
Dus nou vermoet ik dat het dus niet aan winXP qua instelling ligt, maar eerder bij de win2000 computer... is win2000 prof dan soms anders (beter) beveiligd dan winXP home :?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 22:22 schreef Stablevirus het volgende:

[..]

Yep alle gebruikers namen zijn hetzelfde, en wachtwoord heb ik nooit opgegeven, en gebruikers....
Kijk, en dáár zit je probleem! Geef de gebruikers een wachtwoord! Windows houdt er niet van om zonder wachtwoord over het netwerk te gaan praten... in fact, in 2000 en XP was het geloof ik zelfs zo dat als je een share voor een gebruiker zonder wachtwoord openzet, deze er niet inkomt! Zet er een wachtwoord op, en gebruik de powertoys om 'm automatisch in te laten loggen. Dan moet ie werken!

Verwijderd

Topicstarter
gewoon overal het guest acount enablen, vraagt ie nergens meer om.
Oke, maar hoe doe ik dit dan? Want standaard staat het bij mij nu zo [url="http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2566589597 ""][afbeelding][/url] ingesteld op de win2000 machine, en als ik hem wel om een wachtwoord laat vragen, dan moet ik toch juist iets gaan invullen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 13:54 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

Kijk, en dáár zit je probleem! Geef de gebruikers een wachtwoord! Windows houdt er niet van om zonder wachtwoord over het netwerk te gaan praten... in fact, in 2000 en XP was het geloof ik zelfs zo dat als je een share voor een gebruiker zonder wachtwoord openzet, deze er niet inkomt! Zet er een wachtwoord op, en gebruik de powertoys om 'm automatisch in te laten loggen. Dan moet ie werken!
Oke heb ik ook wel gelezen in de FAQ dat normaal gesproken je verschillende gebruikersnamen moet gebruiken, maar in principe log ik niet echt in als gebruiker... meer als administrator met volledige toegangsrechten.... en het wachtwoord is dus eigenlijk niks nada noppes... leeg dus *D Moet toch kunnen :? Ik bedoel... als ik van de win2000 op de winXP "uitwisselmap" inlog vraagt hij toch ook niks... lijkt me dus dat het wel moet kunnen, want wat verschilt win2000 qua netwerkbeheer nou met winxp? :Z

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee :? Want het is nog steeds niet opgelost :(

Verwijderd

Topicstarter
Kep dit probleem eindelijk opgelost.... ik had dus toch een andere gebruikersnaam onder die windowsXP ingevult |:(

Dit ff verandert, en jawelhoor.... hij doet ut *D
Pagina: 1