Twee Domeinen Een Netwerk Een DHCP scope

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55
Ik heb 2 NT 4.0 servers beide met een verschillende domein naam, DHCP word geregeld vanuit de router en de twee servers hebben vaste ip adressen 1 & 2.
Hoe kan ik de client een keuze laten maken op welk domein ik inlog, ik heb de client op domein 1 aangemeld.

Verwijderd

Trusts aanmaken tussen beide domeinen. (Ik denk dat in dit geval een two way trust nodig is). Trusts aanleggen kan vanuit User Manager for Domains.

Verwijderd

volgens mij moet je gewoon een computer accnt aanmaken in het 2e domein, dan kan je gewoon uit het lijstje domeinen kiezen.

Verwijderd

naar mijn weten ook, welk OS gebruik je? met win2k en NT4.0 in ieder geval wel.
Op vrijdag 05 april 2002 08:37 schreef tebbensa het volgende:
Trusts aanmaken tussen beide domeinen. (Ik denk dat in dit geval een two way trust nodig is). Trusts aanleggen kan vanuit User Manager for Domains.
denk je dat ie voor de gein 2 domeinen heeft? en wat heeft dit te maken met inloggen op domein 1 of 2? |:(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan moet 'ie z'n vraag maar duidelijker stellen. Ik snap totaal niet wat DHCP met deze vraag temaken heeft.

En als je die NT4 bak ff op de beide domeinen aanmeld (weet ni meer precies hoe je dat ook alweer deed) dan kun je bij het inloggen kiezen welk aanlog domein je wilt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• bdl
Okey DHCP daar bedoel ik mee dat alle pc's in de zelfde scope vallen dus ook de 2 server's met ip 1 & 2, dit alleen aangegeven voor de duidelijkheid dat ze dus in de zelfde range zitten.
Het gaat hier om 2 win98 systemen en 1 NT en 1 XP systeem.
Het is niet de bededoeling dat er een volledige trust komt tussen de twee domeinen dit in verband met de DMZ zone waar server 2 zich in bevind (is dus toegankelijk voor internet gebruikers) deze mogen niet //nooit// op server1 kunnen komen. Maar de client's moeten wel deze server kunnen benaderen en zonder trust zal ik dus op het tweede domein moeten inloggen.

• bdl
Op vrijdag 05 april 2002 09:38 schreef Koffie het volgende:

En als je die NT4 bak ff op de beide domeinen aanmeld (weet ni meer precies hoe je dat ook alweer deed) dan kun je bij het inloggen kiezen welk aanlog domein je wilt.
Dit zal ik inderdaad is even gaan proberen.

//off topic
moet opnieuw een 2000 adv server inrichten dus het zal even duren
//off topic - end

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op vrijdag 05 april 2002 22:58 schreef bdl het volgende:
[..] in verband met de DMZ zone waar server 2 zich in bevind (is dus toegankelijk voor internet gebruikers) deze mogen niet //nooit// op server1 kunnen komen. Maar de client's moeten wel deze server kunnen benaderen en zonder trust zal ik dus op het tweede domein moeten inloggen.
Jij begrijpt niet wat een trust is; trust betekent niet "ik vertrouw jou dus je mag alles doen wat je wilt" maar trust betekent "ik vertrouw er op dat jij bent wie jou domain controller zegt dat je bent". Je kunt dus rustig een two-way trust tussen beide domains maken en in je interne domain de DOMAINDMZ\Users groep deny all geven, dan mogen die internet users helemaal niks.

Aan de andere kant: volgens mij begrijp je ook niks van DMZ: welke gek zet er nou NetBIOS open tusen z'n interne LAN en z'n DMZ?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• bdl
Op vrijdag 05 april 2002 23:18 schreef Brahiewahiewa het volgende:

Aan de andere kant: volgens mij begrijp je ook niks van DMZ: welke gek zet er nou NetBIOS open tusen z'n interne LAN en z'n DMZ?
?** DMZ word hier vanuit de router geregeld zo'n vigor2200E

Als je een tip hebt geef hem dan... dan snap ik het mischien
Iedereen leert hier en daar wat bij.

• bdl
Op vrijdag 05 april 2002 23:18 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet wat een trust is; trust betekent niet "ik vertrouw jou dus je mag alles doen wat je wilt" maar trust betekent "ik vertrouw er op dat jij bent wie jou domain controller zegt dat je bent". Je kunt dus rustig een two-way trust tussen beide domains maken en in je interne domain de DOMAINDMZ\Users groep deny all geven, dan mogen die internet users helemaal niks.
Dit zal ik eens uitproberen het zou goed kunnen dat dit perfect werkt, bedankt

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op vrijdag 05 april 2002 23:23 schreef bdl het volgende:

[..]
Als je een tip hebt geef hem dan... dan snap ik het mischien
Iedereen leert hier en daar wat bij.
Windows 2000 server neerzetten en met terminal service en -clients werken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==