Toon posts:

Muis blijft hangeu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik iets open zoals internet explorer of de verkenner of wat dan ook van die aard,dan blijft mijn muis ff hange tot die dinge zijn opgestart.Het enigste wat ik kan bedenke waar het aan ligt is men netwerkkaart want daar heb ik onlangs nog problemen mee gehad.Kan iemand mij hier raad bij geve want het is misschien maar een klein probleempje maar tis wel één om heel nerveus van te worde.Mijn muis is een logitech mouseman dual optical aangesloten op de usb poort en mijn netwerkkaart 3com etherlink 10/100 PCI NIC (3C905C-TX).De rest van de configuratie staat onder sigs

Verwijderd

Over welk OS praten we?

Heb je Mouseware ook geïnstalleerd?

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
toevallig mekkerfee installed ? ik had daarmee probs. deed vaak lang over scannen van (bepaalde) files

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 en nieuwste mouseware versie.Ondertussen heb ik ondekt dat het wel degelijk iets te maken heeft met mjn netwerk want ik heb alles afgekoppeld wat ook maar te maken heeft met het netwerk en mijn muis blijft niet meer hange.Maar hoe kan ik dit behouden en toch mijn netwerk gebruiken?

Verwijderd

OS??
usb of ps/2?
Hang er ook eens een standaard ps/2 muisje aan en kijk of hij het dan wel doet. Ik denk dat je windoos install een beetje oud aan het worden is ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 21:35 schreef gostah_killah het volgende:
Windows 98 en nieuwste mouseware versie.Ondertussen heb ik ondekt dat het wel degelijk iets te maken heeft met mjn netwerk want ik heb alles afgekoppeld wat ook maar te maken heeft met het netwerk en mijn muis blijft niet meer hange.Maar hoe kan ik dit behouden en toch mijn netwerk gebruiken?
Weet je zeker dat het alleen je muis is wat schokt? Want als het je hele systeem is kan het net zo goed een IRQ conflict zijn. Kijk ook even of Ultra DMA wel aanstaat voor je HD, zonder dit aan te hebben staan gaat mijn systeem ook een beetje 'haperen'.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je nazien of die ultra dma aanstaat?Of zou mijn prob. iets te maken kunnen hebben met norton antivirus,want die heb ik namelijk vandaag nog geinstalleerd,voor ik problemen had met mijn muis.

Verwijderd

Wat ik es zou doen is gewoon je NIC kaartje ff in een ander slot zetten. Wel eerst ff alles ervan verwijderen om conflicten te voorkomen.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 22:07 schreef gostah_killah het volgende:
Hoe kun je nazien of die ultra dma aanstaat?
Bij de properties van je harddisk in device manager.

Verwijderd

Denk dat je een conflict hebt, bij het opstarten van je pc krijg je op een gegeven moment zo'n scherm met de device listing daar staan al je apparaten met de bijbehorende irq's. Waarschijnlijk staan de netwerkcontroller en je usb op hetzelfde irq. Oplossing netwerkkaart in een ander pci slot steken net zolang totdat deze niet meer hetzelfde irq gebruikt als de usb. Of je muis op de ps/2 aansluiten, die neemt irq 12 in en deze heeft bijna nooit conflicten. succes:)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 22:07 schreef gostah_killah het volgende:
Hoe kun je nazien of die ultra dma aanstaat?Of zou mijn prob. iets te maken kunnen hebben met norton antivirus,want die heb ik namelijk vandaag nog geinstalleerd,voor ik problemen had met mijn muis.
Hm, ik heb wel eens verhalen gelezen over een vaag gedoe met virusscanners en schokkende systemen (ook wel crashende systemen :X) dus ik zou voor de zekerheid toch eventjes die virusscanner d'r uit schoppen en kijken wat dan het effect is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een clean install gedaan van mijn netwerk driver en de netwerkkabel terug aangesloten.Alles werkt goed,alleen dat de muis nu niet meer blijft vaststeken maar dat als je ze beweegt voor het scherm is geladen dan begint mijn pc zon krakend geluid te maken.En het duurt ookt langer nu voor dat die schermen zijn geladen.Aja,weet iemand waar ik in Windows kan zien of er hardware conflicten zijn want het scherm bij het opstarten waar dat zou moete staan gaat nogal snel om het daarvan af te leze
Pagina: 1