Impriaal Als Auto-Antenne Gebruiken, Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41326

Topicstarter
mijn vader heeft een nieuwe bedrijfswagen (VW transporter met tweakie dashboardverlichting (blauw verlichte plaat met rode wijzers)) nou heeft de vorige eigenaar deze bus een beetje gestript

luidsprekers eruit
(nou liggen er betere in)
antenne verbouwd en deze stond binnen in de wagen
door de wagen die een ijzeren kooi bouwt rondom de antenne is dit klotegeluid

nou wilden we de antenne buiten de wagen maken mar dit was erg moeilijk

nou vraag ik me af:
kan ik een imperiaal ook als auto-antenne gebruiken???

[JvS]
Doe ff niet zo GILLEN alsjeblieft, ook niet in je TOPICTITEL :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

Dacht ut niet, die dingen zitten meestal aan de auto vastgeschroefd, dus op de massa van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51248

Huh? Antenne moeilijk buiten te bevestigen? Je hebt antennes van hirschmann speciaal voor de transporter(T4) gemaakt.
Kijk hier op mijn bus in de cirkel, het is een beetje onduidelijk maar dan heb je een idee waar de antenne gemonteerd wordt. Ik heb de mijnes bij de vw dealer gehaald, hij kost circa 50 euro inclusief bevestigingmateriaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.maxdamage.cistron.nl/AntenneT4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41326

Topicstarter
ja da kan wel mar da gat kun je kut bij moet je die halve kap erafhalen

maar antwoord mijn vraag ff weet neit of impriaal kontakt maakt met wagen drek even doormeten met multimeter

(diode meting gebruiken toch???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51248

Nee man, gewoon ff dat plastic afdekkapje van de accu weghalen. Ik geef toe, je kan er klote bij, maar je motorkap kan gewoon blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52540

Zolang de imperial een min geeft bij een meting (negatieve spanning) kan je gerust eens proberen je antenne erop aan te sluiten, kortsluiting kan en zo en zo nooit ontstaan....
Mocht het werken lijkt het me sterk als je met die gigantische antenne niet radio china kan ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Volgens mij gaat dat toch niet al te super werken .. je imperial (metaal) zit aan je auto (metaal) en deze carrosserie zit met een massakabel bikkelhard aan je (-)pool van je accu. Lijkt mij nix ... ieder geinduceerd radio-signaaltje wordt dan bikkelhard naar de (-) doorgesluist! :?

Neem liever een simpele antenne die je bij Halfords kunt kopen ofzo .. lijkt mij stukken beter en anders hebben die ook nog wel een antenne die je achter het raam, achter je binnenspiegel kunt plakken!! :P

* Alfa Novanta lacht zich helemaal een kriek om die gast die de antenne binnen in de auto neerzette ... (kooi van Faraday) :+

edit:

Als je je er nu eens van vergewist dat de imperial met rubbertjes 100% geïsoleerd van de auto bevestigd zit, DAN is het wellicht nog geeneens zo'n gek idee! 8-)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44703

Ik heb een antenne in mijn voorruit zitten van mijn t4,is ook niet alles,maar hij is niet sloopgevoelig.
Pagina: 1