[html] Breedte van tabellen / percentages

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Waarom doen die tabellen nou nooit zoals jij het wilt :+

't Gaat op dit stukje html:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<p><table cellpadding=3 cellspacing=1 width='100%' bgcolor='#b0b0b0'>
<tr class='header'>
   <td class='field' width=14>#</td>
   <td class='field' width='*'>col 2</td>
   <td class='field' width=60 align=center>col 3</td>
   <td class='field' width=90 align=center>col 4</td>
</tr>

Het probleem is nu dat alles in een <table> met <td width=100%> zit (zodat het breder wordt bij een hogere resolutie). Alleen worden dan de veldjes die ik hard heb opgegeven iets breder. Als ik het goed heb dan verdeelt IE de ruimte over de 3 kolommen.

Maar hoe voorkom ik dit? Ik wil dus dat die 3 kolommen echt die breedte hebben (en houden) en dat de kolom waar nu width='*' staat de overige ruimte inneemt.

Moet vast wel te doen zijn :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Haal de width="*" eens helemaal weg.. Ik dacht dat dat alleen gebruikt werd bij frames...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• eborn
Klopt, dat stond er alleen maar even om aan te geven welke kolom ik bedoelde :) Maar zonder die width werkt 't helaas dus ook niet :(

Ik dacht altijd dat een kolom zonder width automatisch de rest van de ruimte innam. Maar blijkbaar dus niet :)

• eborn
Ik heb 't nu proberen op de lossen door de kolommen percentages te geven. Dat werkt wel, maar het is mooier als de 2 laatste velden ALTIJD de opgegeven breedte zijn. Nu worden ze groter als de resolutie hoger is.

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
getallen tussen " " zetten? (of hoeft dat niet? doe ik namelijk altijd wel.....weet ook niet of het helpt trouwens...)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:17

André

Analytics dude

Je kunt bij de kolommen neerzetten style="width:10px". Dit werkt vaak beter. En de kolom die * heeft zet je dan op 100%.

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Zal ik je eens wat leuks vertellen: bij mij werkt dat stukje code zoals het moet werken, col 3 en 4 worden niet groter/kleiner, net als col 1...

IE6 overigens.

Zit het misschien nog ergens verkeerd in je cache?

[edit]

Maar ach ja, natuurlijk werkt het weer niet goed onder NS.. ik ga nog eens kijken...

• eborn
Op vrijdag 05 april 2002 09:52 schreef Yogho het volgende:
Je kunt bij de kolommen neerzetten style="width:10px". Dit werkt vaak beter. En de kolom die * heeft zet je dan op 100%.
Dit gaan we even proberen. Als ik het met de gewone width parameters aanpak dan zorgt de width=100% ervoor dat al mijn andere kolommen tot de minimale breedte worden teruggebrecht, ongeacht mijn width parameters.

Verwijderd

Code werkt bij mij ook als een nieuwe! (IE 6)
Pagina: 1