Toon posts:

win 98 netwerk, geen morpheus, msn etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij mij op school staat een computernetwerk, met server en kabel en alles er op en eraan...

maar goed het probleem is dat ik via een computer geen verbinding kan maken met morpheus of msn of valve/won om te counterstriken (vanaf dta netwerk op school, win 98). Dus ik denk dat de netwerkbeheerder instellingen heeft gemaakt, om te voorkomen dat je op een andere netwerk kan inloggen (bijvoorbeeld).
In ieder geval vroeg ik mij dus af waar hij dat kan doen, welke instellingen dat zijn, of liever nog, hoe ik dat er weer uitkrijg.
Zodat ik in mijn rustige uurtjes bijvoorbeeld ff kan counterstriken...

ok dat was um, ltr
*D

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
ik snapte er al geen f*ck van, waar mijn topic was gebleven hahaha, maar oplossingen ook??? :)

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand, die een oplossing heeft? |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al begrepen dat de server die er bij mij op school draait, internet verkeer alleen toelaat op de poort 80 (http dus), maar die instellingen zijn neem ik aan ook te veranderen, kan dat ook vanaf een client?

Kan ik ook een ander netwerk (msn dus bijvoorbeeld)bereiken op een door mij toegewezen poort, dus dat ik inlog bij msn via 80 of een andere poort die wel toegankelijk is (qua instellingen, want email gaat toch ook niet via 80, of geldt dat alleen voor pop3?), maar niet veel gebruikt?

:9~

Verwijderd

ga naar www.http-tunnel.com.

klik de bovenste aan en instaleren maar.
dan moet je bij msn ff de poort veranderen in 1080
en de server veranderen in 127.0.0.1 en dan ook ff socks
versie 5 aan zetten en je kunt weer lekker je gang gaan.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 11:08 schreef huubjhm het volgende:
ga naar www.http-tunnel.com.

klik de bovenste aan en instaleren maar.
dan moet je bij msn ff de poort veranderen in 1080
en de server veranderen in 127.0.0.1 en dan ook ff socks
versie 5 aan zetten en je kunt weer lekker je gang gaan.
o ja dit kun je dus ook bij andere programmas doen die het niet doen door een vervelende netwerkbeheerder die denkt dat ie leuk is. :P

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Een netwerk beheerder doet meestal niet voor niks iets.

je zou van tegen gas kunnen verwachten als ik de proxy bij jou beheerde.....

1+1+1 = 1

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 11:15 schreef Joto het volgende:
Een netwerk beheerder doet meestal niet voor niks iets.

je zou van tegen gas kunnen verwachten als ik de proxy bij jou beheerde.....
een ICTer in opleiding moet de vrij loop krijgen als het om netwerk beheer gaat zo leer je nooit de boel om te gooien en overhoop >:) te halen en dat bedoel ik met een vervelende netwerk beheerder die dan de pas voor je afsnijd omdat je nix kunt uithalen omdat het weer eens beveiligt is

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Op maandag 08 april 2002 11:25 schreef huubjhm het volgende:

[..]

een ICTer in opleiding moet de vrij loop krijgen als het om netwerk beheer gaat zo leer je nooit de boel om te gooien en overhoop >:) te halen en dat bedoel ik met een vervelende netwerk beheerder die dan de pas voor je afsnijd omdat je nix kunt uithalen omdat het weer eens beveiligt is
Overhoop halen doe je maar thuis.
en vervelende lees ik als een goede ??

1+1+1 = 1

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 08 april 2002 11:25 schreef huubjhm het volgende:

[..]

Overhoop halen?
Hij wil gamen op school, ik zou em eraf schoppen :)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 11:50 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Overhoop halen?
Hij wil gamen op school, ik zou em eraf schoppen :)
nee nee nee.
laat hem lekker z`n gang gaan dan weet ie hoe het moet en als hij later een een systeembeheerder of zo iets is . kan hij het beveiligen en zorgen dat anderen het niet kunnen doen.
in de praktijk moet je het leren! het beste leermiddel.
Dus laat hem lekker prutsen. *D

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tuurlijk, met als gevolg een pissed off sysbeheerder en eventuele gevolgen zijn voor hem.
Ik kan me voorstellen dat ie flink op zijn lazer krijgt als men erachter komt.
Vorige week heb ik hier nog mensen het privilege van internet ontzegd voor dat soort geintjes.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Totally agree ... het is echt niet voor niets dichtgetimmerd.
Als ik de beheerder was, en ik zou erachter komen .. ik zou toch eenpotje de BOFH uithangen.
Files die spontaan wegzijn en weer terugkomen.
Dingen die ineens wegvallen enzo.

Ik gebruik 'm niet vaak, maar op dat soort users :r ik dus.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

jullie hebben wel gelijk. het is inderdaad niet leuk als je als systeembeheerder alles voor mekaar hebt ban komt zo`n rotjoch de boel verzieken.

ik vind dat je op school een netwerk moet hebben waar je alles mee kunt doen wat je zelf wild.
het is absoluut handig.
ik zit ook op school en kunnen we nix met het netwerk omdat het beveiligd is dus kunnen we ook niet veel doen.
zo leer je nix....

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof niet dat ik ergens heb geschreven dat ik moedwillig de boel wil gaan verstieren bij mij op school net zo min dat ik heb geschreven dat ik alleen maar wil gamen op school. Ik wil gewoon dingen kunnen doen, die nu niet kunnen, omdat bepaalde figuren de verantwoorderlijkheid niet hebben om het gebruik van msn binnen de perken te houden en zo niet meer met school bezig zijn. Of de hele dag aan het counterstriken zijn op school.

Ik wil mij sowieso al gaan verdiepen in de stof...unix,servers, programmeren etc maar heb daar op het moment geen tijd voor, maar wil wel het doel bereiken (in dit geval msn,won,morpheus), dus vandaar op deze manier...

En verder GoT is toch geen pedagogische instelling of wel *D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 12:17 schreef Koffie het volgende:
Totally agree ... het is echt niet voor niets dichtgetimmerd.
Als ik de beheerder was, en ik zou erachter komen .. ik zou toch eenpotje de BOFH uithangen.
Files die spontaan wegzijn en weer terugkomen.
Dingen die ineens wegvallen enzo.

Ik gebruik 'm niet vaak, maar op dat soort users :r ik dus.
Over wat voor een soort users heb je het dan precies, want als je over kotsen over users heb, zou ik wel graag willen weten wat je bedoelt, je bent immers een medewerker op GoT...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wel lezen he?
Ik heb het erover dat als *ik* daar de beheerder zou zijn.
Verder staathet er niet letterlijk, maar het moge duidelijk zijn dat it een persoonlijke mening is.
Dat heet dus totaal niets met mijn modschap op GoT te maken.
Op je vraag op wat voor type users ik doel, 'gebruikers' die ff je hele netwerk om zeep proberen te helpen omdat iets wat ze willen dicht staat.
Dat de gevolgen dan weer voor diezelfde beheerder zijn snappen ze vaak niet.
Ik kan nog steeds niet begrijpen, dat er lui zijn die niet in de gaten hebben dat het niet voor nets dichtgetimmerd is.

"Ja maar ik speel alleen een online spelletje als ik een tussenuur heb" is natuurlijk ook onzin.
Als het dicht staa, staat het dicht en heb je pech.
Dan wacht jemar met games/MSN en al dat soort meuk totdat je thuis bent.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 14:37 schreef Koffie het volgende:

"Ja maar ik speel alleen een online spelletje als ik een tussenuur heb" is natuurlijk ook onzin.
Als het dicht staa, staat het dicht en heb je pech.
Dan wacht jemar met games/MSN en al dat soort meuk totdat je thuis bent.
............STILTE..............

zal het niet meer doen...... ;(

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat zeg ik ook niet, iedereen weet dat je met een beetje mazzel een HTTP tunnwl ertussen kan vrotten.
Ik ze ook niet niet dat je dan zulke antwoorden niet mag geven, ik leg alleen uit hoe mijn mening is als je de boel probeert te verzieken ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

een ICTer in opleiding moet de vrij loop krijgen als het om netwerk beheer gaat zo leer je nooit de boel om te gooien en overhoop te halen en dat bedoel ik met een vervelende netwerk beheerder die dan de pas voor je afsnijd omdat je nix kunt uithalen omdat het weer eens beveiligt is
Als het in de opleiding past zal het sowiso wel aan bod komen

Of past en overval plegen in het kader van een politieopleiding :?

Netwerken dienen niet om omgegooid te worden, daarvoor zijn ze te duur

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
zucht...
Pagina: 1