Toon posts:

Samsung 151S was toch scherp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een nieuwe pc voor mijn pa zoeken ik een 15" TFT scherm. Na wat lezen hier op GoT dacht ik dat de Samsung 151S wel goed was.

Voor de zekerheid zijn we nog eens wezen kijken naar dit scherm bij Dixons. Hij stond daar aan een verdeeldoos op een resolutie van 800*600, dat leek nergens op.

Maar ook direct aan een pc gekoppeld, met 1024*768 zag het beeld er niet scherper uit dan op mijn LG795FT+ (icm Matrox G550). Dat vind ik toch wel vreemd want dat had ik toch wel verwacht. Mischien kan het ook aan de videokaart liggen van de pc waar het scherm op was aangesloten, dat was nl een Geforce2 MX200, maar die zou toch ook op 1024*768 een scherp beeld moeten geven in 2D? Iemand die de zelfde ervaring heeft?

Verwijderd

Ik heb dezelfde monitor aangesloten gezien, ook op een verdeel box.
Deze zat aangesloten op een PC met een GF2 MX 400, en draaide op een resolutie van 1024 x 768. En die was wel scherp, vele malen scherper dan een normale Samsung monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Is mijn LG795FT+ icm mijn Matrox G550 dan zo scherp? Het verschil tussen een MX200 en een MX400 zal het ook niet zijn.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik heb op m'n werk een Samsung 151S op een Matrox G450. (werk bij TV zender, titels etc.) Dat is inderdaad een behoorlijk scherm schermpje. Scherper dan de Philips 105B van m'n ouders (op Matrox Millenium).

800x600 is logisch dat het slecht is, LCD hebben een vaste resolutie, in dit geval 1024x768.

Hij hoort haarscherp te zijn, als jouw LG dat ook is, dan is er toch geen probleem? Het is sowieso rustiger voor je ogen. Dus heb je altijd een voordeel.

Verwijderd

ik vermoed dat die geforce 2 mx200 nogal bagger was.
Vraag anders of je hem mag terugbrengen als ie niet aan je eisen voldoet, we hebben er een paar staan in de winkel die ik werk (amstelveen) en zijn superschermen, ik heb ze naast een adi model en een philips model gehouden, maar ik vind die samsung toch super.
Het is ook algemeen bekend dat een matrox mg550 ff een beter plaatje neerzet dan een gf 2mx. Hangt wel van het merk af. Een leadtek of asus heeft een veel betere beeldkwaliteit dan b.v. een :r powercolor :r

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 20:31 schreef gcb het volgende:
Ik heb op m'n werk een Samsung 151S op een Matrox G450. (werk bij TV zender, titels etc.) Dat is inderdaad een behoorlijk scherm schermpje. Scherper dan de Philips 105B van m'n ouders (op Matrox Millenium).

800x600 is logisch dat het slecht is, LCD hebben een vaste resolutie, in dit geval 1024x768.

Hij hoort haarscherp te zijn, als jouw LG dat ook is, dan is er toch geen probleem? Het is sowieso rustiger voor je ogen. Dus heb je altijd een voordeel.
Was eigenlijk nog minder scherp.....

Verwijderd

Hey , ik heb precies hetzelfde scherm op me Radeon 8500 en hij ziet er erg scherp en mooi uit. Ook goed voor spellen als je pa de neiging krijgt om een spel te spelen kan hij het ook. Het is een aanrader.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Op donderdag 04 april 2002 19:44 schreef JeeDee het volgende:
Voor een nieuwe pc voor mijn pa zoeken ik een 15" TFT scherm. Na wat lezen hier op GoT dacht ik dat de Samsung 151S wel goed was.

Voor de zekerheid zijn we nog eens wezen kijken naar dit scherm bij Dixons. Hij stond daar aan een verdeeldoos op een resolutie van 800*600, dat leek nergens op.

Maar ook direct aan een pc gekoppeld, met 1024*768 zag het beeld er niet scherper uit dan op mijn LG795FT+ (icm Matrox G550). Dat vind ik toch wel vreemd want dat had ik toch wel verwacht. Mischien kan het ook aan de videokaart liggen van de pc waar het scherm op was aangesloten, dat was nl een Geforce2 MX200, maar die zou toch ook op 1024*768 een scherp beeld moeten geven in 2D? Iemand die de zelfde ervaring heeft?
Ik werk zelf bij Dixons en krijg dat vaker te horen. Er draait ook een Demo op en dies al niet scherp van zichzelf uit... Ik wil er wel wat aan veranderen zodat mensen het scherm toch scherp te zien krijgen zoals het hoort, maar mag niet van hoofdkantoor Dixons... Beetje bagger maar ja, elk filiaal moet er qua indeling zelfde uitzien he... dus.
Maar heb scherm keertje achter tijdens mijn pauze geprobeerd en is echt enorm superscherp...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het lijkt me erg sterk dat dit aan die videokaart zou liggen.
Meestal is het een kwestie van je Image Lock goed instellen. Hier moet je met de Fine setting spelen en dan krijg je het scherm echt superscherp.
Ik heb genoeg TFT monitoren bekeken en getest, maar dit scherm is gewoon zeer goed voor het geld wat hij kost.
Mijn 21" Compaq FD-trinitron van 0.24dpi is niets kwa schermpte vergeleken met mijn SAMSUNG TFT monitor.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1