Toon posts:

Videokaart foppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Heb een servertje draaien zonder monitor.

Alleen als ik hem opsart met PCanywhere zegt Windows dat ik geen Monitor aan hebt gesloten en daarom niet hoger dan 640x480 kan draaien.

Deze foutmelding krijg ik elek keer als ik opstart.

Kan ik deze melding niet weg krijgen door op een of andere manier mijn videokaart te laten zien dat er wel een monitor op zit?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Je hebt wel monitor terminators voor videokaarten die niet/met piepcode opstarten zal er geen monitor aan hangt (mijn server heeft zo'n videokaart). Maar om de maximale resolutie te kunnen bepalen van een monitor heeft windows de plug&play info van de monitor nodig en die zitten niet in die terminator...
Je kunt proberen om in windows een niet plug&play monitor te installeren die hoger kan dan 640x480 (ik weet niet of dat gaat werken)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Je kan in Windoos toch "Detect Plug&Play monitor at startup" of zoiets uitzetten ???

Dus gewoon een standaard monitor installeren en dan dat uitzetten dan zou windoos niet moeten zeuren...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nergens vinden waar ik dat in kan stellen

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
probeer eens vnc. dat werkt hier perfect.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Of Remote Administrator, werkt enorm snel. Ik weet alleen niet of het monitor probleem zich bij dit programma ook voordoet.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt niet in PcAnywhere, maar in windows toch ??

Die ziet toch geen monitor ??

Verwijderd

Dat is wel zo maar sommige programma's hebben gewoon die monitor nodig :( lang leve remote administrator.. snel save en simpel.
Pagina: 1