Toon posts:

Radeon SDRAM kicks kont !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://images.kbench.co.kr:8080/korean/hardware/review/2000_09/radeon32sdr/3dmark2k_32bit.gif

P800E, 32 bits kleur. bron: www.kbench.com (Koreaans), 5 ns mem (@166 ??)

Verwijderd

alleen in 32bits trapt Radeon reet,in 16bits regeert GeForce !!!

Verwijderd

Vraagje, waarom zou je in 16 bits spelen?
32 bits is toch mooier?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
16bit is sneller :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

OK, 16 bit is dan wel sneller dan 32 bit, maar gaat dit niet ten koste van de beeldkwaliteit?

Verwijderd

kan aan mij liggen maar ik zie niet zoveel verschil tussen 16 en 32bits,bijhalve dan in snelheid...

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Yeah right dan moet je toch beter kijken, het verschil is (in de meeste spellen) behoorlijk groot ... vooral bv Quake 3.

PC Specs

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

zie nog iets leukers op die site<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ATI's Radeon successor, Sidewinder
July 12, 2000

Sidewinder? not Microsoft joystick, but the upcoming successor of ATI's next generation videocard Radeon 256.

Here's quote from IXBT.

Code-name: SIDEWINDER
300MHz core
60 MTriangles/sec
1.8 GPixels/sec
Programmable Geometry
Enhanced .18 micron process
Sample: July 2000 (!!!)
Production start: Nov 2000

Code-name: STINGER
400MHz core
Enhanced rendering architecture
.15 micron process
Samples: Q1'2001
Production start: Q2'2001

It seems like ATI is finally catching up with Nvidia's 6 month product cycle. [/quote]http://www.kbench.com/english/index/index.htm?page=read&section=news&ARTI_ID=314

Verwijderd

kicks kont? valt wel mee hoor tussen de 6 en 8 frames sneller op de resolutie waar ie het meeste gebruikt zal worden: 1024x768x32
das wel ok maar checken we de pricewatch dan zien wij dat de goedkoopste geforce 2 MX 250 piek goedkoper is dan de radeon met SDRAM. Die MX heeft ook TV out en de is dus tov van de TV out versie van de SDRAM radeon 280 piek goedkoper das in dit budget heel veel meer. dus zoveel kont wordt er nou ook weer neit gekickt. we weten dus ook niet welke drivers er op de NVIDIA kaart gebruikt zijn dus het zou nog kunnen dat de nummers niet helemaal kloppen tov. elkaar(radeon drives zijn ook nog vroeg)
dus voor 250 piek koop je iets meer performance plus een beetje meer beeld kwaliteit. Daar koop ik een duron processor voor hoor.

sorry als dit een beetje negatief staat maar ik vindt m ze prijs niet waard.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Over een 'beetje meer beeldkwaliteit' valt te twisten, de Radeon heeft best veel features (die in huidige spellen nog niet gebruikt worden) die de GTS (MX) niet heeft (bijna alle zijn DirectX8 features). Het beeldkwaliteit verschil (en daarmee ook het snelheidsverschil) zal naarmate de tijd verstrijkt alleen maar toenemen .. of dat 250,- waard is moet je idd voor jezelf uitmaken ... ik had eigenlijk niet zo'n hoge prijs verwacht voor de SDR versie een tijd terug moet ik zeggen ...

PC Specs

Verwijderd

250 piek vindt ik te veel das ongeveer 10% van wat ik aan een systeem uitgeef en een system heeft veel meer componenten waar ik die 250 kan besteden. ik zit nu op een optiquest 15inch scherm met een voodoo banshee dus op zich zal de overstap naar MX plus 17/19 inch monitor over paar maandjes al een wow factor hebben voor mij.

maar de radeon blijft een topproduct alleen beetje duur

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, als je de prijs meeneemt in de kwalificatie dan is de Voodoo3 1000 de winnaar ;) . Ik ben verbaasd dat een SDR/32 MB in de buurt blijft van een GTS DDR/64 MB. De prijs is voor een SDRAM erg pittig, dat had ik eerlijk gezegd ca. fl 150 lager ingeschat.
Pagina: 1