Hoe zie ik het verschil tussen een 423 en 478 socket, ik heb een processor gekocht maar weet nu niet wat voor socket het is?? (dus kan er ook geen mobo bijzoeken... please help!)
Verwijderd
Hehe dit is niet erg slim he 
Maar je kunt het socket achterhalen door naar het type CPU te kijken.
De socket 423 heeft de grote van een oude P3, groene behuizing met een allu heatspreader in het midden.
De nieuwe P4 heeft de groene behuizing verloren en ziet er ook uit als een S423 met enkel een heatspreader.
Kun je me nog volgen
Maar je kunt het socket achterhalen door naar het type CPU te kijken.
De socket 423 heeft de grote van een oude P3, groene behuizing met een allu heatspreader in het midden.
De nieuwe P4 heeft de groene behuizing verloren en ziet er ook uit als een S423 met enkel een heatspreader.
Kun je me nog volgen
Dat wordt dus pootjes tellen want een CPU heeft geen gaatjes.Op donderdag 04 april 2002 19:21 schreef Tom S. het volgende:
1. Het aantal gaatjes tellen
2. Google?
Socket 478 is veel kleiner en fijner gebouwd dan socket 423. Dus als de omtrek ongeveer even groot is als een socket 7 c.q. amd athlon processor dan heb je een 423 te pakken. Is de processor duidelijk kleiner, dan heb je een 478 pins processor. Suc6.
edit:
typo
typo
I think, therefor I am.....I think.
gewoon pinnen tellen 
tis een vierkan en daar kan je aantalBreedte * aantalHoogte doen
maar in het midden mis je er een paar
en daar doe je hetzelfde
en dan groot - klein = aantal pinnen
snap je?
tis een vierkan en daar kan je aantalBreedte * aantalHoogte doen
maar in het midden mis je er een paar
en daar doe je hetzelfde
en dan groot - klein = aantal pinnen
snap je?
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Dat had ik eerst, maar heb ik ge-edit naar gaatjes, terwijl pinnetjes toch goed wasOp donderdag 04 april 2002 19:23 schreef memendo het volgende:
[..]
Dat wordt dus pootjes tellen want een CPU heeft geen gaatjes.
They made me do it.
LMAO, is er weer een nieuwe cpu versie uit ??Op donderdag 04 april 2002 19:23 schreef Ricochet het volgende:
Socket 479 is veel kleiner en feiner gebouwd dan socket 423.
maar idd de 478 is inderdaad kleiner
In de tijd dat deze topic bestaat had hij allang de pootjes kunnen tellen +)
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Pagina: 1