Indelen website

Pagina: 1
Acties:

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb een website waar ik dagelijks een aantal foto's plaats waar mijn bezoekers dan ondertitels bij kunnen schrijven. Het is in één dagje in elkaar geknutseld zonder er echt goed over na de te denken maar inmiddels begin ik bezoekers te krijgen en loopt het aantal foto's behoorlijk op (nu bijna 200).

Door mijn navigatie op dit moment is het praktisch onmogelijk om bij bijvoorbeeld foto nummer 10 te komen. Dan moet je welgeteld 18 keer klikken :'(.

Hoog tijd voor een omkat dus, maar nu weet ik niet hoe ik de navigatie het beste in kan delen. Ik heb zitten denken aan zo'n kalendertje wat je wel meer ziet, maar dat lijkt me niet handig.

Heeft iemand van jullie een slim idee?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een tekstvak, waarin je een nummer kan intoetsen, vervolgens verschijnt die foto?

edit:

het is inderdaad niet het toppunt van een gebruiksvriendelijke user-interface!

• Gaafy
Op donderdag 04 april 2002 19:16 schreef Noork het volgende:
een tekstvak, waarin je een nummer kan intoetsen, vervolgens verschijnt die foto?
Dat lijkt me ook niet het toppunt van een gebruiksvriendelijke user-interface!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dit ruikt naar spam :)

euh. www.sitechecks.nl krijg je denk ik meer antwoord op jouw vraag.

• Gaafy
Nee, is geen spam, voor de zekerheid heb ik de url weggehaald. Sitechecks.nl is hier, volgens mij, niet voor, dan moet eerst de omkat af zijn.

• Thijsmans
  • Laatst online: 16:41

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Thumbnails *D

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ja thumbnails is handig, maar een pagina met 200 (wat alleen maar meer wordt) thumbnails is ook niet zo handig denk ik

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Nee, dus deel die pagina's dan in stukken op, bij searchengines heb je ook niet alle resultaten op 1 pagina :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

edit:

verwijderd... totaal zinloze info blijkbaar.... kep die url niet gezien; mogelijk dat daarmee het idee meer duidelijk wordt :?

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Ik neem aan dat alles in een database staat?
Maak dan een paar extra velden: categorie: (algemeen nieuws, buitenlands nieuws, dieren, verkeer..., ik verzin maar wat)
En zorg ervoor dat er elke keer ook bij komt te staan op welke dag je de foto hebt toegevoegd.

En dan gewoon zorgen dat je kunt zoeken (bekijken) op categorie, op dag, op meeste reacties.

Als je nog heel veel tijd over hebt kun je ook een moderatiesysteem maken, zodat je ook nog op waardering kunt zoeken...

• Gaafy
Ik neem aan dat alles in een database staat?
Ja, per foto heb ik op dit moment de link waar het vandaan komt, de fotograaf, de datum, en een quote van het oorspronkelijke artikel.
Maak dan een paar extra velden: categorie: (algemeen nieuws, buitenlands nieuws, dieren, verkeer..., ik verzin maar wat). En zorg ervoor dat er elke keer ook bij komt te staan op welke dag je de foto hebt toegevoegd.
En dan gewoon zorgen dat je kunt zoeken (bekijken) op categorie, op dag, op meeste reacties.
Ik denk dat het inderdaad zoiets moet worden. Niet 1 methode, maar een aantal.
Als je nog heel veel tijd over hebt kun je ook een moderatiesysteem maken, zodat je ook nog op waardering kunt zoeken...
Hmm, zo heel veel tijd heb je daar toch niet voor nodig?

• Dark Blue
  • Laatst online: 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien is je verdiepen in PHP een goede oplossing? Je kunt de sources van de plaatjes in een array of zelfs een database zetten, als het er 200» zijn.
PHP kan dan weer die dingen middels een loopje uit de database trekken, elke keer dat hij het loopje doorloopt poept hij een tabelletje/celletje uit, gooit daar het plaatje in en gaat weer verder.
Als je het een beetje goed aan elkaar wilt breien zorg je dan dat hij een loopje van 1 tot 20 ofzo doet, en dan als er nog meer items in de database zijn, dat hij dan nog een page aanmaakt, (met een volgend pagenummer) daarop weer 20 plaatjes + layout gooit en aan het eind weer tjekt of er nog meer in de database staat.

Maar voor verdere details moet je dan denk ik bij de buren zijn... toch?

Aangezien je een toplevel domein hebt, lijkt het me dat PHP wel beschikbaar is. Alleen je moet het even leren.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Flard
  • Laatst online: 04-09 09:53
Op donderdag 04 april 2002 19:56 schreef Gaafy het volgende:
[..]

Hmm, zo heel veel tijd heb je daar toch niet voor nodig?
Weet ik niet, is toch iets wat je op zich moet regelen, je zult dan ook moderators enzo vinden, en een inlog mogelijkheid, enz...

• Gaafy
Het PHP is het probleem niet. De boel draait nu ook al op PHP. Het gaat niet om het technische verhaal, maar om de user-interface.

Het lijkt mij alleen niet zo mooi puur met nummers te werken, dan zijn catergorieen, aantal reacties of data veel logischer.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op donderdag 04 april 2002 19:49 schreef Flard het volgende:
Uh-uh. Zou ik niet doen. Dan krijg je juist dat er bij sommige plaatjes hele verhalen komen en bij anderen niks. Ik vind die thumbnail lijst zoals die er nu staat erg sterk: je ziet een fractie van de foto, je bent geinteresseerd en je klikt verder. Anders willen mensen alleen nog de populaire foto's van ondertitel voorzien.

Ik vind het wel wat ... hmmm... dat je gewoon maar zonder account kunt toevoegen. Ach, zolang het goed gaat en niemand gaat vloeken enzo... is alles oké.

Overigens vind ik die javascript alert wat irri...kan het niet net als hier op dit forum een pagina zijn *zonder plaatjes* die meteen doorspringt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op donderdag 04 april 2002 20:00 schreef Gaafy het volgende:
Het PHP is het probleem niet. De boel draait nu ook al op PHP. Het gaat niet om het technische verhaal, maar om de user-interface.

Het lijkt mij alleen niet zo mooi puur met nummers te werken, dan zijn catergorieen, aantal reacties of data veel logischer.
:+ sorry had ff de php niet gezien... :P

Je hoeft toch ook niet alleen met nummers te werken! Die nummers, let's say, een ID, staan voor een hele sliert informatie. Je kunt bijv. alle sport gerelateerde foto's met 20xx laten beginnen, alle foto's met dieren 30xx.

Het ging mij met die nummers alleen ff om het systeem dat jij zelf niet meer die hele waslijst aan foto's hoeft bij te houden, noch in te delen over verschillende pagina's. Want dat doet de php dan; jij zet in het mapje 'dieren' op je server bijv. 2056 en 2057 bij, en die gooit hij dan automagisch onderaan de lijst of misschien op een nieuwe pagina. En dan kun je een reactie-pagina ook zo indelen: gooi de header erin,
echo van foto $foto-id de $foto, $fotograaf, $datum, $oorspronkelijk, $gegevenreacties
gooi de footer (met reactieveldje) erin.

• Gaafy
Ik vind die thumbnail lijst zoals die er nu staat erg sterk: je ziet een fractie van de foto, je bent geinteresseerd en je klikt verder. Anders willen mensen alleen nog de populaire foto's van ondertitel voorzien.
Maar er kleeft een groot nadeel aan. Op dit moment wordt de thumbnaillijst alsvolgt samengesteld:
Eerst 4 "nieuwere" foto's
De geselecteerde foto
5 oudere foto's

Hierdoor is het erg lastig om bij oudere foto's te komen, en daar zoek ik dus een goed alternatief voor.
... hmmm.. dat je gewoon maar zonder account kunt toevoegen. Ach, zolang het goed gaat en niemand gaat vloeken enzo... is alles oké.
Dat gebeurd wel eens, maar die verwijder ik gewoon zelf. Met het huidige aantal reacties (tientallen per dag) is dit goed bij te houden.
Overigens vind ik die javascript alert wat irri...kan het niet net als hier op dit forum een pagina zijn *zonder plaatjes* die meteen doorspringt?
Heb je liever geen bevestiging dat het posten gelukt is?
PHP verhaal
Je beschrijft hier perfect de werking zoals het nu al werkt.

Ik zit alleen het voordeel van de code 30xx niet boven het vastleggen van de catergorie in de database.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jawel, wel een berichtje dat het posten gelukt is... maar ik heb hier voor alerts nog mn windows geluidjes aanstaan... dat is dus telkens 'pliep!' 'bedankt voor het reageren blabla' (ja dat weet ik nou ook wel)
dus net als bij GoT, een simpele html pagina met een tekstje 'je ondertitel is gepost' en dat hij dan na 2 seconden automagisch doorspringt naar de pagina waar je van kwam.

Nou, nu heeft een foto dus een categorie: maar per foto kun je niet zien waar hij bij hoort. Als je het op mijn manier zou indelen en je ziet bijv. foto 3089, dan weet je: oh, dat is een dierenfoto. En dan kun je ook een archief-pagina maken die dus op nummer sorteert, voordeel: hoogste nummer=nieuwste foto, dus die staat dan altijd bovenaan; bovendien is de sortering op nummers dan ook gelijk een sortering op categorie.

• Gaafy
Jawel, wel een berichtje dat het posten gelukt is... maar ik heb hier voor alerts nog mn windows geluidjes aanstaan... dat is dus telkens 'pliep!' 'bedankt voor het reageren blabla' (ja dat weet ik nou ook wel)
dus net als bij GoT, een simpele html pagina met een tekstje 'je ondertitel is gepost' en dat hij dan na 2 seconden automagisch doorspringt naar de pagina waar je van kwam.
Je hebt een aardig punt, ik ga er op zijn minst over denken.
Nou, nu heeft een foto dus een categorie: maar per foto kun je niet zien waar hij bij hoort. Als je het op mijn manier zou indelen en je ziet bijv. foto 3089, dan weet je: oh, dat is een dierenfoto. En dan kun je ook een archief-pagina maken die dus op nummer sorteert, voordeel: hoogste nummer=nieuwste foto, dus die staat dan altijd bovenaan; bovendien is de sortering op nummers dan ook gelijk een sortering op categorie.
Het voordeel is niet nodig. Zelfs een beginner met SQL kan de nieuwste foto van een bepaalde catergorie bovenzetten. Daarnaast snij je jezelf in de vingers op de lange termijn, ooit komt er een moment dat je nummertjes in de 30xx vol zijn en dan wordt het een chaos.
Ik ga wel met die categrorien werken, maar die niet doorvoeren tot in de ID. Dat wordt een aparte kolom.

Verwijderd

Ik zal een (Flash) timeline maken. Een soort verschuifbare ding, heel mooi vormgegeven. Ingedeeld in week, of zelfs dagen. Heel leuk, maar best wel moeilijk te maken denk ik. Dus deze 'timeline' is dan meteen een menu.

Nou je zegt dat je veel foto's hebt. Waarom doe je niet zoiets dan?

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende

Waarbij de cijfers links zijn naar een html of dynamische pagina met niet al teveel plaatjes per pagina. Dus een thumbnail systeem dus. Ik zal die links wel op een centrale plek dus een header neerzetten, zodat als de links veranderen, je alleen hoeft te editten op 1 plek. ;)

• Gaafy
Ik zal een (Flash) timeline maken. Een soort verschuifbare ding, heel mooi vormgegeven. Ingedeeld in week, of zelfs dagen. Heel leuk, maar best wel moeilijk te maken denk ik. Dus deze 'timeline' is dan meteen een menu.
Dat is wel een goed idee! Ik zal zelf ook eens aan het knutselen gaan met dit idee.
Nou je zegt dat je veel foto's hebt. Waarom doe je niet zoiets dan? Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
Dat kan allemaal wel, maar dat is natuurlijk niet logisch navigeren. Het is de bedoeling dat het niet helemaal een verassing is wat je te zien krijgt. Daarbij is het lastig om meerdere foto's op een pagina te zetten, vanwege de reactie's, de mogelijkheid om te reageren. Dit wordt erg onoverzichtelijk.[/quote]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

ik heb hier nog wel een leuk id voor je thumbnails :)

(van een hk project wat nergens op is uitgedraaid :) dus nie op de plaatjes letten en nie op de lay out letten :+ maar het gaat om de plaatjes :))

verder gewoon een paar cathegorie-en maken en als je meerdere pagina`s hebt is dat nie zo moeilijk... das php :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Gaafy
ik heb hier nog wel een leuk id voor je thumbnails :)
Hmm, spreekt mij niet zo aan. Scrollen is veel lastiger dan met een normale scrollbalk (voor de beginnende gebruiker. Dan is mijn huidige layout handiger.
verder gewoon een paar cathegorie-en maken en als je meerdere pagina`s hebt is dat nie zo moeilijk... das php :)
Yepz, dat moet het worden. En ik heb inmiddels ook al een erg mooi (en gratis) DHTML menu gevonden, dus het gaat helemaal lukken :)
Pagina: 1