[CDR overburn??} 733MB op 700MB CDR.....

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:41

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Als ik met Nero een file (733MB) op een cdr (700) zet zegt hij dat het niet past. Tenzij de cd wordt afgesloten.

Als ik deze cd brand, staat dan gewoon het eind van de file er nite op? Of is het zo dat het er toch op staat maar dat er eerder error's kunnen optreden?? Of is dit nou overburn??

Iemand?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

733 gaat ook gewoon niet passen...713 is zo'n beetje de grens

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Ik heb net ff het cd-tje gebrand. Maar de hele film staat er wel op (iig het begin en het eind)

Als ik de eigenschappen van de cd bekijk, staat daar

Used space 733.384.704 bytes 699MB

Hoe kan dat nou? Of is het zo dat er ergends midden in de film een stuk mist?

SPecs:
Brander Philips 20x10x40x
CD Verbatim 700MB

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Ja dat overburn, ik heb bij de media-markt weleens cd-r cdtjes van Arita gezien waarop de verpakking geclaimd wordt dat ze overburn ondersteunen tot 90 min muziek?

Is dit gewoon vette onzin of niet?

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 02:55
Dit klopt, met 733 kan je het nog net op een 700 mb cd krijgen als je hem finalized. Ik snap het ook niet precies, maar het klopt gewoon en er is niks aan de hand met die film.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 19:19 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
Dit klopt, met 733 kan je het nog net op een 700 mb cd krijgen als je hem finalized. Ik snap het ook niet precies, maar het klopt gewoon en er is niks aan de hand met die film.
Ok bedankt,

* Hu9o heeft nog flink wat grote files te branden.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op donderdag 04 april 2002 19:22 schreef Hu9o het volgende:

[..]

Ok bedankt,

* Hu9o heeft nog flink wat grote files te branden.
Maar het kan verschillen per cd, 33 mb overburnen vinnik vrij veel meot ik zeggen.
Als je es een keer een cd hebt waar het echt niet oppast kunje wel je brander er mee verne*ken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Used space 733.384.704 bytes 699MB
weet je zeker dat je file 733MB was en niet 733.000.000 bytes ? want dat is natuurlijk niet het zelfde.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 02:55
Het ligt waarschijnlijk aan de error correction die er niet inzit in die film net zoals bij audio, die kan ook 90 min zijn en in mb's 733 ofzo. Ik heb het een keer zo gehoord, ik weet niet of dit waar is. Maar ik heb een ieder geval al zovaak 733 mb op cd's gebrand dus niet 733.000.000 bytes maar 733 mb.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 19:33 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

weet je zeker dat je file 733MB was en niet 733.000.000 bytes ? want dat is natuurlijk niet het zelfde.
Ja was wel 733 MB geen bytes.

Het is ook nog gelukt met 734 MB, bij 737 (of 739) MB wou het niet meer.
Als je es een keer een cd hebt waar het echt niet oppast kunje wel je brander er mee verne*ken.
Is dit echt zo extreem?? want ik had dus net ook een file die gewoon niet paste (zei hij zelf.) en hij spugde hem gewoon uit. Kan tohc niet zijn dat op zo'n manier je brander kapot gaat??

Verwijderd

Bij mij kan ik met Taiyo's en een Plextor tot 713 MB komen zonder errors. En tot iets van 725 als ik daarna de bak reset. De CD is dan wel goed. Verder heb ik nog niet geprobeert.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb tijdje geleden wel gehoord dat je je brander er mee kan vern*ken!
Ik gebruik altijd feurio om de overburncapaciteit te testen van m'n cd'tjes zodat ik zkr weet dat ik m'n brander niet vern*k! (owkee kan is heel klein maar het kan gebeuren)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Je brander verneuk je echt niet zo snel hoor. De meeste Plextors doen bv. sowieso al bijna 90 minuten. Dus dat beetej overburnen gaat gewoon.

En de meeste nieuwe branders kunnen dat ook wel.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:06
Met philips cd's wordt overburn wel moeilijk... kan max 4% overburnen op een 700 mb CD.

Dus ik geloof niet dat er met "merk" Cd's niet zo errug veel te fu**en is.

Misschien een keer een permanent draadje over opzetten :?

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

4% van 700 is 28 MB. En 728 MB is erg netjes hoor.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 09:40

MaNdM

1000-dingen-doekje

voor al uw overburning verwijs ik jullie naar tomshardware waar ze NET ff verder gaan >:)
gaan jullie HIER maar eens kijken

To be determined...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:20

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Een brander verneuken met overburnen, zou wel kunnen.
heb ik denk ik gedaan.

Kan met mijn Aopen brander, prima 730MB op een cd kwijt (emtech).
En dit zonder daarna te resetten oid, een stuk of 20 na mekaar geen probleem.

Het enigste wat er nu aan men brander scheelt, is dat hij geen data cd's meer leest. :z

Gaat dus prima.

• Ankh
  • Laatst online: 17:50

Ankh

|true

tios gewoon bits/byts verschil.. alles kan gewoon

ik red altijd 745 op een cd.. maar verder krijg ik hem niet vol :P

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Pagina: 1