[php] datum van een plaatje

Pagina: 1
Acties:

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00
als ik de eigenschappen van een plaatje op een website opvraag, krijg ik de datum te zien dat t plaatje is gemaakt en wanneer t plaatje is gewijzegt. hoe kan ik deze info ook opvragen met php? de plaatjes staan dus niet locaal,dus bash oid heeft geen zin hierbij.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21

PowerSp00n

There is no spoon

Deze informatie (de datum iniedergeval) is niet de aanmaak datum van het plaatje op de server maar de aanmaak datum van de cache file oid op je computer (lijkt mij dan, iig niet de aanmaak datum van het plaatje op de server).

Maar je kan dit waarschijnlijk doen door (als het lokaal is) met de file functions, als het niet lokaal is maar wel ftp toegang hebt met ftp functions. Als je helemaal geen directory index gaat krijgen dan gaat het moeilijk worden (voor zover ik weet?)

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 22:13
Tuurlijk kun je de datum opvragen.
PHP:
1
<?//Datum wanneer het plaatje is gemaakt$aanmaak = date ("F d Y - H:i:s.", filemtime($pad_naar_images)); //Datum wanneer het plaatje voor het laatst is gewijzigd.$gewijzigd = date ("F d y - H:i:s.", filectime($pad_naar_images));?>

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21

PowerSp00n

There is no spoon

Op donderdag 04 april 2002 19:01 schreef Super_ik het volgende:
de plaatjes staan dus niet locaal
lezen, dan reply-en....

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00
dit werkt alleen voor locale files dus, en dat is niet wat ik zocht dus

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Niet lokaal staan ze dus...

Dan is het niet mogelijk, denk ik!
Pagina: 1