Toon posts:

PC bevriest na 20 min. spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij elk spel **BEHALVE UNREAL TOURNAMENT**. Leuk als je vergeet te saven. Het gaat hier om een AMD Xp 1700+ met A-Bit KT7A Mainboard en een GeForce2 TI 64Mb (Creative 3D-Blaster..) Heb al zowat alle drivers uitgeprobeerd, Direct 3D settings getweaked etc. :'(

Spellen die ik gedraaid heb, en vastlopen:
Red Faction
Project IGI
Jedi Outcast
Alien vs. Predator
en ga zo maar door..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat klinkt naar een te ver overgeclockte videokaart...
Zou dat kunnen?

🌞🍃

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op donderdag 04 april 2002 18:52 schreef DataBeest het volgende:
Dat klinkt naar een te ver overgeclockte videokaart...
Zou dat kunnen?
Of processor, of een voeding die het niet meer trekt (al reboot ie dan meestal).

Iig lijkt het op een onderdeel dat het ff iets te heet krijgt.

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:58

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Voeding is nog goed denk je? Heb ik ook een keer gehad en toen bleek ik gewoon een te zwakke en brakke voeding te hebben.

/edit Gambino was eerder -_-

Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ABit KT7A 1.3 neem ik aan?
Hmm ik heb zelf een 1.2 met een Duron 800. Die werkt aardig stabiel en heeft niet zo'n bijzondere voeding nodig.
Wel schijnen die Abit dingen snel conflicten te hebben met sommige grafische kaarten en de chipset die erop zit kan nog wel eens problemen geven met een SB Live en hoger.
Dit klinkt nog redelijk nieuw, dus misschien zit er nog garantie op en dan zou ik hem door de winkel even laten nachecken en nadrukkelijk vermelden dat het voorkomt zodra ie met zware spellen bezig is.

Verwijderd

Hoort in HA lijkt me :)

• Alaksandus
  • Laatst online: 12:52

Alaksandus

Vae puto deus fio

Dit probleem hebben we ook een keer gehad bij mij op het werk. Was op een abit KG7-Lite en een Shuttle AK7 266 ofzo iets :? . Na installatie van via drivers video drivers enz en de nieuwe bios werkte het allemaal weer. Ik weet dat het niet dezelfde moederborden zijn maar het probleem is wel hetzelfde

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Als je pc bevriest moet je m een kopje warme melk geven. wortie warm van.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

En niemand heeft Drivers geroept?

• Memendo
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Uhm ben je aan het OC geweest? En loopt hij ook vast al je de CPU volledig belast zonder dat je een spelletje speelt zoal bijvoorbeeld met BURNK7?
Op donderdag 04 april 2002 19:12 schreef GrAwL het volgende:
Als je pc bevriest moet je m een kopje warme melk geven. wortie warm van.
Nee man het is de droom van elke tweaker, een PC die bevriest. Dan moet je een hele goed koeling hebben.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 19:11 schreef Coronaextra het volgende:
Dit probleem hebben we ook een keer gehad bij mij op het werk. Was op een abit KG7-Lite en een Shuttle AK7 266 ofzo iets :? . Na installatie van via drivers video drivers enz en de nieuwe bios werkte het allemaal weer. Ik weet dat het niet dezelfde moederborden zijn maar het probleem is wel hetzelfde
Game jij op t werk ??? ;)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Da-WiZZy0n
  • Laatst online: 02-08 01:39
Op donderdag 04 april 2002 19:15 schreef memendo het volgende:
Uhm ben je aan het OC geweest? En loopt hij ook vast al je de CPU volledig belast zonder dat je een spelletje speelt zoal bijvoorbeeld met BURNK7?
[..]

Nee man het is de droom van elke tweaker, een PC die bevriest. Dan moet je een hele goed koeling hebben.
Dat ie bevriest lijkt me niet zo best voor de desbetreffende chip :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Kijk de temperatuur eens na als je reboot net na het 'bevriezen'. Grote kans dat je proc te heet wordt (Gebeurde bij mij ook eens met een XP 1600+ en een niet helemaal goed gemonteerde Noisecontrol Silverado...)

Verder: inderdaad kan het ook de voeding zijn.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 04 april 2002 19:23 schreef Da-WiZZy0n het volgende:

[..]

Dat ie bevriest lijkt me niet zo best voor de desbetreffende chip :)
/offtopic
Er zijn hier volgens mij vast wel mensten die temps van onder het vriespunt halen. En op het inet ben ik er ook wel eens een paar tegen gekomen. Gewoon zorgen dat de CPU en socket goed is afgesloten tegen condensatie

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 04 april 2002 18:51 schreef IndoBlunt het volgende:
**BEHALVE UNREAL TOURNAMENT**.
Ik begin nu pas te lezen. Volgens mij een drivers prob., UT is volgensmij OpenGL (kan het mis hebben) en de rest direct3d.
Ik weet alleen niet helemaal zeker
Damm ik had ff edit moeten gebruiken |:(

• Da-WiZZy0n
  • Laatst online: 02-08 01:39
Unreal Tournament kun je instellen op Direct3d en op OpenGL, dus dan zou je even moeten kijken hoe die staat ingesteld en hoe de andere spellen zijn. En dan hoeft het nog niet een driver probleem te zijn, dan kan het gewoon in de instellingen van direct3d zitten.
Pagina: 1