[WINE] DLL fouten

Pagina: 1
Acties:

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Ok, ik krijg dus deze foutmelding:
code:
1
err:module:PE_fixup_imports Module (file) ADVAPI32.dll (which is needed by mmssetup.exe) not found

Dit betekent dus dat hij ADVAPI32.dll niet kan vinden, ik op www.winehq.com even rondgeneusd, en er achter gekomen dat het pad waar de wine so's (dll.so) in staan in ld.so.conf moest staan, ik doen en daarna als root: ldconfig -v gedaan. ldconfig laat een lijst zien met onderaan dit:

/usr/lib/wine:

en verder niets.

Als ik ADVAPI32.DLL van internet download en hem in me configureerde windows dir. van wine neerzet, komt ie met een andere DLL, hij gebruikt die dus wel, maar de "builtin" dll's moet ie toch standaard nemen?

Ik snap het ff niet meer.

• ArchRAIDen
Niemand hier ervaring mee?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wine is nooit leuk als het om foutmeldingen gaat, ben je soms dagen mee bezig... Waarom gebruik je voor msn niet gewoon kmerlin of gaim of everybuddy?

Verwijderd

kun je die .dll file niet gewoon in een wine windows path directory zetten? (\wine\windows\system) ofzo.

en anders moet je 'm idd ff toevoegen aan de dll lijst.. staat ergens in wine.conf

• ArchRAIDen
Banaan-X :

Dit is enkel en alleen om de werking van WINE even te
testen :) ik wil namelijk HL-CS gaan draaien.
Ik gebruik ccMSN voor de MSN vervanger, werkt perfect.

Aicop:

Ik heb de config file al nagekeken en daar staan een
heleboel DLL's in, o.a. ADVAPI32.DLL maar om de een
of andere reden neemt hij de "builtin" DLL niet.

En idd, als ik ADVAPI32.DLL (van windows) in de wine
windows dir. zet, dan ziet hij die, maar dan zeurt ie
weer over een andere :( terwijl de ingebouwde DLL's
toch zouden moeten werken?

Verwijderd

test dan meteen met half-life
er zit nog al verschil in wat de progs aan puinhoop (dlls) nodig hebben en zo ver ik weet draait halflife gewoon met wine,
ook al vindt ik de prestaties van hl in wine niet echt goed.
vergeet niet te compilen met --enable-opengl

Verwijderd

zo lekkere trage reactie

in die wine.conf kun je 3 verschillende dll type's instellen
http://www.winehq.com/Docs/wine-user/dll-config.shtml

native
A "native" DLL is a .DLL file written for the real Microsoft Windows.

builtin
A "builtin" DLL is a Wine DLL. These can either be a part of libwine.so, or more recently, in a special .so file that Wine is able to load on demand.

elfdll
-zie link, iets te groot en op 't moment niet nodig-

dus probeer er een native dll van te maken, geen id of 't werkt.

Ik zelf probeer alleen opengl spellen :) (UT werkt, Elite Force werkt, Deus Ex werkt)

Half-life zou ook moeten werken heb ik ooit gelezen, maarja StarCraft zou ook moeten werken maar heb ik (nog) niet werkend gekregen.

Verwijderd

Zet de DLL eens in de directory van het programma dat je probeert te draaien onder Wine :) Had ik ook last van, ff op IRC gevraagd, deze oplossing gekregen en gaan *D

• ArchRAIDen
Ik heb de .rpm versie van Wine gedownload en geinstalleerd, config aangepast. Als ik nu bijvoorbeeld wine -v intyp, krijg ik netjes het versie nummer:

Wine version 20020310

zodra ik nu een programma wil draaien (mmssetup.exe, hl.exe) zeurt ie om DLL's die hij niet kan vinden, toch staat het in de configs goed (denk ik).

Het lijkt wel of hij die "builtin" dll's helemaal niet gebruikt.
Pagina: 1