Toon posts:

[gentoo] probleem bij booten (init)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Gentoo geinstalleerd. Na een hoop geklooi is het eindelijk gelukt grub te installeren. Ik kan nu kiezen uit Gentoo en WinXP.
Als ik linux opstart gaat alles prima, totdat er een regel verschijnt "INIT: version 2.83" of zo. Dan stopt hij en gebeurt er niets meer. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Wat moet ik doen om normaal te kunnen booten?

Verwijderd

Heb je wel een kernel gecompileerd en op de juiste plek neergezet?

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

Op donderdag 04 april 2002 19:33 schreef hezik het volgende:
Heb je wel een kernel gecompileerd en op de juiste plek neergezet?
Er moet een kernel zijn anders kom je zover niet eens.

Ik denk dat er iets fout is met de init-scripts.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dat probleem had ik hier ook, met Full USB HID en USB Printer drivers meegecompiled. Het probleem loste ik op door m'n Intellimouse Explorer en m'n HP Deskjet 950c van USB-poort te wisselen op m'n Abit KT7a. Ja, 't klinkt gek, maar het werkte wel :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Er moet een kernel zijn anders kom je zover niet eens.
eh.. jawel hoor.. wat hij beschrijft is de melding welke je krijgt voordat ie bezig gaat met het uncompressen van de kernel.
Ik denk dat er iets fout is met de init-scripts.
Dan had hij al meer moeten krijgen dan wat hij nu krijgt.

Ik heb het voor de gein even op mijn eigen gento bak geprobeerd, als ik de kernel move naar een andere dir krijg ik precies hetzelfde als wat hij beschrijft.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 04 april 2002 22:55 schreef hezik het volgende:

[..]

eh.. jawel hoor.. wat hij beschrijft is de melding welke je krijgt voordat ie bezig gaat met het uncompressen van de kernel.
Ehhm, vrind ... "INIT: version 2.83" betekent dat de kernel al lang en breed klaar is met haar eigen initialisaties en dan het eerste proces heeft geforked (zie /usr/src/linux/init/main.c :P). Dit is nl. een melding van /sbin/init, en die kan alleen gestart worden als de kernel allang geladen is :z

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

1. Start je cd weer met de Gentoo install cd
2. mount je /boot en /
3. chroot /mnt/gentoo /bin/bash
4. source /etc/profile
5. cd /usr/src/linux
6. make menuconfig
7. make dep clean bzImage modules modules_install
8. cp /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage /boot
9. reboot

Btw. Ook het laatste deel van de Gentoo Build-manual lezen he ? ;) :P

Verwijderd

Ehhm, vrind ... "INIT: version 2.83" betekent dat de kernel al lang en breed klaar is met haar eigen initialisaties en dan het eerste proces heeft geforked (zie /usr/src/linux/init/main.c :P). Dit is nl. een melding van /sbin/init, en die kan alleen gestart worden als de kernel allang geladen is :z
Tsja, je hebt helemaal gelijk. Ik kan er geen speld tussen krijgen :)

Toch raar dat als ik mijn kernel verplaats dat ik dezelfde melding krijg, hoe kan dat?

(wil natuurlijk niet zeggen dat dat perse topicstarters probleem moet zijn)
Pagina: 1