Toon posts:

>> Overclocken <<

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu al bijna 4 jaar hetzelfde systeem met hier en daar upgrades. Hoe en wat kan ik nou precies gaan overclocken en hoe ver kan ik daar nu mee gaan?

Mobo: Aopen AX6B, 480MB, PII450, Aopen Geforce2 ti 64MB

2e vraag: Hoe moet de grootte van de AGP Aperture Size nu worden ingesteld, is dit de helft van je intern geheugen?
(in dit geval 256MB???)

Thnx anyway,...

Verwijderd

Je kunt om te beginnen proberen je frequentie-multiplier te jumperen naar 5 X. FSB zou ik niet proberen, daar heb je namelijk meteen vrij grote sprongen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees de FAQ van het OCM subforum eens door.. dan zal een hele hoop duidelijk worden :)

[topic=324186/1/25]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Daar sluit ik me volledig bij aan. Bovendien is het helemaal niet nodig je topictitel op te fleuren met aandachtstrekkende karakters.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
[topic=324186/1/25]
En Aperture Size kan je op de helft van je RAM doen idd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aperture Size is het lekkerst als je hem op minimaal 2x je videokaartgeheugen zet. Ook zou het niet meer dan de helft van je RAM geheugen in beslag moeten nemen. In jouw geval met je 64MB GeForce2 en 480MB RAM zou ik de Aperture Size tussen 128 en 240MB instellen.

Voor de rest, zie inderdaad de FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in ieder geval wat om uit te proberen.
Maar zou dat een TE grote stap zijn om de multiplier van 4,5 naar 5 te zetten ?? (Nu: 4,5 x 100)

Bedankt voor de reakties zover,..:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle Intel processoren vanaf de P2 zijn multiplier gelockt.. Wat je ook instelt op de moederbord cq via de BIOS, de CPU zal er zich niks van aantrekken. Je kunt hiermee dus alleen met de FSB en de Core voltage spelen :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Twee collega's.. en er zit nog steeds geen slotje op.. :)
OC:
[topic=324186/1/25]

Aperture size:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45#45
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.