Toon posts:

[php] include (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
owke ik ben een php-noob...maarrrr...ik heb zelf al zitten scripten / coden (hoe noem je dat?) anyways ik ben terecht gekomen op deze code:
PHP:
1
<?if ($id=="1") {include ("1.dat");}if ($id=="2") {include ("2.dat");}if ($id=="3") {include ("3.dat");}if ($id=="4") {include ("4.dat");}?>

dat werkt heel goed met 10 .dat-bestanden, maar als ik er nu eens 1500 zou hebben (en dat heb ik nu zo onderhand :D)?
dan moet ik dus zoiets krijgen
PHP:
1
<?if ($id=="eengetal") {include ("bovenstaandgetal.dat");}?>

maar hoe? ik heb al zitten zoeken maar ik snap er allemaal niet veel van he :D

Verwijderd

include("$id.dat");

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21

PowerSp00n

There is no spoon

Wat is je vraag nou? Dat kan ik niet helemaal in je bericht vinden maar ik denk dat je wilt vragen hoe je dit beter kunt doen zodat je niet 1500x die code hoeft te herhalen? Ik denk dat dit wel in de buurt zal komen:
PHP:
1
<?if(is_int($id)){   include($id.".dat");}?>

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Op donderdag 04 april 2002 18:12 schreef Ultra2k het volgende:
include("$id.dat");
Dat is dus niet aan te raden. Omdat het nu ook mogelijk is om andere bestanden te includen.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 18:13 schreef PowerSp00n het volgende:

[..]

Dat is dus niet aan te raden. Omdat het nu ook mogelijk is om andere bestanden te includen.
Het ging ook om het includen zelf niet de controle volgens mij, dat zoekt hij zelf maar uit. ;)

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Op donderdag 04 april 2002 18:16 schreef Ultra2k het volgende:
Het ging ook om het includen zelf niet de controle volgens mij, dat zoekt hij zelf maar uit. ;)
Ja oke daar heb je gelijk in. Maar aangezien ik niet denk dat de topic starter hier rekening mee heeft gehouden heb ik dat er maar gelijk even bij gezet :).

Verwijderd

Topicstarter
nou de controle ging het mij over
iedere clown kan include ("$id.dat"); bedenken

:D :+

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 18:18 schreef martijnjuh het volgende:
iedere clown kan include ("$id.dat"); bedenken
include ("$id.dat") is ranzig. Het moet tenminste include ($id . ".dat") zijn. Je zou met een if kunnen controleren of de id range goed is dus bijvoorbeeld:
PHP:
1
<?$hoogsteid = 500;if ($id > 0 &amp;&amp; $id < $hoogsteid)  include ($id . ".dat");else{  echo "Verkeerde ID";  exit;}?>

Waarom heb je trouwens al die bestanden nodig, het is eigenlijk geen nette manier om zo bestanden te includen..

Verwijderd

Topicstarter
waarom is dat niet net?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het ff uitleggen:
ik heb een mooie template gemaakt met fotosjop en html, dan zet ik in dat include-php bestand zet ik dan ff simpel gezegd: echo "<html><p><b>$titel</b><br><br>$tekst<p></html>" als ik dan in 5.dat bijvoorbeeld dit zet:

<?
$titel = "vissen"
$tekst = "vissen is een leuke bezigheid. aan de waterkant blabla..."
?>

en men gaat dan naar includebestand.php?id=5
dan krijgt men de tekst en de titel enzo in de template te zien! op die manier hoef ik steeds alleen maar .dat bestanden met plain text aan te maken voor al mijn artikelen!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op donderdag 04 april 2002 18:36 schreef martijnjuh het volgende met een te langregelige sig
ff tussendoor
je sig mag max 5 regels bevatten en je hebt er nu 6 :)
dus het vriendelijke verzoek er 1 te verwijderen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry, dat doe ik meteen maarre...ik heb nu dit:
PHP:
1
<?$hoogsteid = 500;if ($id > 0 &amp;amp;amp;amp;&amp;amp;amp;amp; $id < $hoogsteid)  include ($id . ".dat");else{  echo "<html><title>Startrek Record: Wrong ID</title><p><b>You have entered a wrong command.<br>The LCARS Computer Network is unable to comply to your request.<br>Have a nice day!</b></p></html>";  exit;}echo "<html><title>Startrek Record: $titel</title><p><b>$titel</b><br><br>$tekst</p></html>"?>

in een .dat bestand staat dan bijv:
PHP:
1
<?$titel = "vissen";$tekst = "vissen is leuk blabla haha...";?>

thanks anywayz

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Kun je dit niet beter in een (mysql bijv) database doen. Of als je dit niet tot je beschikking hebt in een file database (of hoe kun je dit het beste noemen).

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou dat? op deze manier hoef ik in kladblok (notepad) maar even de tekst neer te zetten en in mijn pagina een linkje toe te voegen en dan werkt het al...

ik zeg maar zo: zonder mysql gaat er weinig kapot

:+

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Als jij een mooi scriptje maakt waarmee je een nieuw record aan de database kan toevoegen lijkt mij dat toch veel makkelijker werken?
Op donderdag 04 april 2002 18:48 schreef martijnjuh het volgende:
ik zeg maar zo: zonder mysql gaat er weinig kapot
:?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 18:56 schreef PowerSp00n het volgende:
Als jij een mooi scriptje maakt waarmee je een nieuw record aan de database kan toevoegen lijkt mij dat toch veel makkelijker werken?
[..]

:?
ik heb een forum dat op mysql werkt...nu heb ik gelukkig een proggie die elke dag een backup maakt van de data enzo want hij is elke week kapot "warning: could not open" "warning: error blabla" "warning: ..." |:(

>:) mysql is gaar!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Op donderdag 04 april 2002 19:03 schreef martijnjuh het volgende:
:? het doet alleen maar wat jij zegt hoor...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 04 april 2002 19:03 schreef martijnjuh het volgende:
Nou je hoort het femme! Je forum en je hele site zijn gaar omdat jij mysql gebruikt! ;)

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 19:42 schreef Glimi het volgende:

[..]

Nou je hoort het femme! Je forum en je hele site zijn gaar omdat jij mysql gebruikt!
Zijn ze ook, maar niet door MySQL >:)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

goed dit gaat nergens meer over
als de starter nog een gerichte vraag heeft mag ie een nieuw topic openen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.