[VS.NET] Aanmaken ASP.NET pagina zorgt voor fouten

Pagina: 1
Acties:

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Als ik in Visual Studio .NET een ASP.NET project aanmaak dan krijg ik de volgende fouten:
Afbeeldingslocatie: http://www.breakmedia.nl/tmp/fout1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.breakmedia.nl/tmp/fout2.gif

Ik heb alle instellingen in IIS al uitgeprobeerd, read en write access staan overal aan, maar het mag allemaal niks baten. Google had ook niet veel info, en IIS heb ik ook al gerestart..

ik draai winXP en IIS 5.1 zonder patches op poort 81. De mapjes worden wel aangemaakt, maar als ik de .aspx pagina open dan krijg ik een configuration-fout..

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Verwijderd

heeft die IWAP IWAP IWHATEVER user wel voldoende rechten op je documentroot?

• brammetje
Tussen de normale gebruikers zie ik geen IWhatever user of iets wat er op lijkt.

aspnet_wp administrator rechten geven helpt ook niet.
edit, toch wel.. ook daar hebben administrator-rechten geen uitwerking.

Verwijderd

Ik had hetzelfde op mn development server. in de machine.config file in de framework install directory stond security niet op SYSTEM, wat wel moet op een domaincontroller.

Dit lijkt me hier echter niet het geval, omdat je XP draait. Waarom draai je het op poort 81?

• brammetje
Op donderdag 04 april 2002 18:08 schreef Otis het volgende:
Ik had hetzelfde op mn development server. in de machine.config file in de framework install directory stond security niet op SYSTEM, wat wel moet op een domaincontroller.

Dit lijkt me hier echter niet het geval, omdat je XP draait. Waarom draai je het op poort 81?
ik draai apache op poort 80. Maar ik heb het ook al op poort 80 geprobeerd, maar dan werkt het ook niet.

ik kan geen machine.config vinden, maar ik denk dat het wel daar in zit.. Error die ik krijg als ik een aangemaakte pagina run:
Configuration Error:
<authentication mode="Windows" />

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 18:10 schreef brammetje het volgende:
[..]
ik draai apache op poort 80. Maar ik heb het ook al op poort 80 geprobeerd, maar dan werkt het ook niet.
ik kan geen machine.config vinden, maar ik denk dat het wel daar in zit.. Error die ik krijg als ik een aangemaakte pagina run:
Configuration Error:
staat in : C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705\CONFIG

Verwijderd

1.Je krijgt een error met Authentication="Windows" erin.
Ga eens kijken naar je web.config. Dat is een bestand wat altijd wordt aangemaakt als je een webapplicatie maakt. Met dat config bestand kun je echt veel regelen. Dus ook de security. Als je voor authentication windows moet je webapplicatie in IIS ook ingericht zijn. Ga naar je webapp in IIS, Properties, Security en kijk of Integrated windows security aan is en Anonymous uit. Dan zou het moeten werken. Je krijgt waarschijnlijk de error omdat je de pagina gaat benaderen met het IUSR_account van je machine terwijl hij om een valide Windows login account vraagt.

2. Zorg er voor dat je ASP account voldoende rechten heeft op je folders. Dit moet je bekijken vanuit je explorer/verkenner en dus niet vanuit je IIS.

suc6!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:26
Op donderdag 04 april 2002 18:10 schreef brammetje het volgende:

[..]

Configuration Error:
Om het jezelf makkelijk te maken kun je beter apache wegpleuren en gewoon IIS 5.1 draaien met VS.NET(sp1) en ff het framwork mee installeren. Niet om apache in een kwaad daglicht te stellen maar mijn inziens kun je beter apache gebruiken als productie server en gewoon standaard IIS gebruiken als ontwikkelserver.
Pagina: 1