Asus GF3 kapot? of mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Ok, ik begin het nu heeeel warm te krijgen.

Als ik nu opstart naar windows dan gaat het af en toe goed, en kom ik daadwerkelijk IN windows, maar na paar seconden komen er akelige kleine blokjes en streepjes op het beeld, waarna windows compleet vasthangt...

Stop ik daarintegen een oud pci s3 triootje erin, werkt het vlekkeloos.

Wat denken jullie, mobo/agp r.i.p.? gf3 r.i.p.?

Het gaat om een asus gf3 ti500 deluxe en windows xp (maar ik had het voor de harde format ook in win98)

edit:
ik dacht dat het misschien aan de nvidia drivers kon liggen, maar heb net (zoals in de faq stond) veilige modus opgestart, drivers verwijdert, en officiele geinstalled...dat werkte totdat ik van 8bit kleuren naar 32 overschakelden -> BAM, weer de blokjes en xp hing...
ben echt radeloos, pls help

Verwijderd

hi
ik denk dat het zover is, je geforce3 heeft de geest gegeven
die blokjes en streepen had ik ook,meteen opgestuurd naar winkelman automatisering [waar ik hem gekocht had]

ik zit sinds 27feb op mijn [nieuwe][gefixede]asus geforce3 te wachten

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je niet ergens een ander agp kaartje lenen om te testen of het aan je mobo/agp ligt?

• Vinzzz243
Op donderdag 04 april 2002 19:49 schreef MaXeRs het volgende:
hi
ik denk dat het zover is, je geforce3 heeft de geest gegeven
die blokjes en streepen had ik ook,meteen opgestuurd naar winkelman automatisering [waar ik hem gekocht had]

ik zit sinds 27feb op mijn [nieuwe][gefixede]asus geforce3 te wachten
Hoezo toeval, ik heb hem daar ook gekocht (dus ze zijn wel bekend met het probleem :) )
Dus opsturen en wachten?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

geheugenbankje kapot :(

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Heb je die GF3 overclocked?

Ongeacht bovenstaande vraag, wordt die GF3 erg warm?

Ik kan me nog wel een andere reden bedenken, zo'n GF3 produceert veel warmte, stel dat de airflow in je kast om wat voor reden dan ook ineens niet goed meer is. Dan kan het zijn dat de combo hitte van je CPU + hitte van GF3 genoeg is om je PC onstabiel te maken.

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 02:59 schreef Vinzzz het volgende:

[..]

Hoezo toeval, ik heb hem daar ook gekocht (dus ze zijn wel bekend met het probleem :) )
Dus opsturen en wachten?
Yep inderdaad wel effe een uitleg over het probleem erbij en eerst effe bellen!!en dan maar wachten........en wachten............en wachten.......................en wachten.............en wachten.............en wachten :( :(

• Vinzzz243
Op vrijdag 05 april 2002 11:17 schreef MaXeRs het volgende:

[..]

Yep inderdaad wel effe een uitleg over het probleem erbij en eerst effe bellen!!en dan maar wachten........en wachten............en wachten.......................en wachten.............en wachten.............en wachten :( :(
Dit kreeg ik trug:
"Omdat we de kaart niet meer verkopen kunt u hem niet meer omruilen.
Maar we sturen hem naar asus en daar wordt hij dan gerepareerd of vervangen.
Meestal duurt het zo'n 14 dagen voordat we de kaart terug hebben.
Met vriendelijke groeten
Winkelman Automatisering"

Dus ik meteen trugsturen dat ik geen andere vidkaart had, maar met een ouwe pci getest had van een vriend, kreeg ik trug:
"Uw hebt toch zelf een oude trio kaart?"

Ik moet dus nu 14 dagen (????) wachten op een gerepareerde/vervangende gf3 :? :?

p.s. hij wordt niet verdacht heet, had jij dat toen wel?

Verwijderd

Nee daar heb ik geen last van gehad.
nou moet ik wel toegeven dat ik dat niet getest heb
maar waarom zou die warm worden,mijn geforce3 werkte al 9 maanden zonder problemen,ik heb voor de rest niets bijzonders aan mijn kaart gedaan en ik heb een perfekte airflow in mun kast,zal de leeftijd wel zijn :'(

dit heb ik zojuist per e-mail ontvangen!!

""Ik heb vandaag eens achter uw VGA kaart aangebeld want alle asus produkten die tegelijk zijn ingeleverd zijn al wel retour gekomen.
Maar uw kaart niet, ze zouden het nakijken want het gaat nu wel lang duren.
Ik houd u op de hoogte. Onze excuses voor het lange wachten

Met vriendelijke groeten
Winkelman Automatisering
Thijs

:( dit gaat de verkeerde kant op zo ........

hoelang nou nog!!

• Vinzzz243
idd zuur :'(

Wat had jij bij klacht vermeld ?

Verwijderd

zo als jij het in je eerste post gemeld hebt!!

nou moet je natuurlijk niet over o/c'n gaan beginnen! ;)
Pagina: 1