Toon posts:

Webshop, php schrijft wat verkeerd weg in database

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke, mensen, wat een gezeur toch altijd, meteen een slotje pfffff net zo kansloos, tweakers.net is niet meer wat het geweest was maarja, oke hier komt het probleem :

Webshop

Als je naar dit adres gaat, dan zie je een webshop, als je links kijkt dan zie je een menutje met sub-menu's.

Admin

Als je Naar dit adres gaat, dan ga je naar de admin page van de webshop, ga er gerust heen.

Als ik dus naar de admin page ga, en dan naar afdeling ga en dan probeer een nieuwe afdeling toe tevoegen, dan kun je de info invullen etc, en als je dan op toevoegen klikt, dan zet hij hem wel in de database, maar, je ziet hem niet. Niet op de admin page, bij het overzichtje van afdelingen en ook niet bij de web shop zelf!

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe, via DIT forum
tevreden?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Uhm geef eens wat van je datamodel, plus wat code waarmee je hem in je db stopt.

Om maar ff wat te jatten: "M'n glazen bol roept line 15"

[edit]Opeens weet ik van wie ik het gejat had >:)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

wat is foute invoer?
kortom laat de query zien die de invoer doet
laat je db opzet zien
laat zien wat er gebeurt na je query
enz enz enz
kortom probeer een topic op te bouwen waarbij ik mijn glazen bol niet nodig heb

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier komt ie
PHP:
1
<?$url="abt.php";require("header.inc.php");if ($mode=="new") {  srand ((double)microtime()*1000000);  $newid=time()+rand();  $ins_res = db_query("insert into abt values('%','1','$nusrgrpID','$npicfile_name','$newid')") or db_die();  $new_res=db_query("select ID from item where div1='$newid'") or db_die();  $new_row=db_fetch_row($new_res);  db_query("insert into abtinfo values('%','$new_row[0]','$nlangID','$nname','$ntext')") or db_die();  if (is_uploaded_file("$npicfile")) {    if (move_uploaded_file("$npicfile","../images/$npicfile_name")) {echo "$npicfile_name ($npicfile_size, $npicfile_type) uploaded.<br>\n";}    else {echo "Fehler bei $npicfile_name ($npicfile, $npicfile_size, $npicfile_type)<br>\n";}  }}?>

dit is dus het eerste gedeelte van abt.php, abt. staat voor abteilung, afdeling in het nederlands... het is een duits scriptje.

Het resultaat is dit in de database
code:
1
2
3
4
5
6
ID abtID langID name text 
 6   1   1   Navul Inkt   Inkt dat u kunt laten navullen, wij accepteren hier Canon, Epson, HP, Lexmark en Xerox cartridges  Edit Delete 
 9   2   1   bekkerrr     Edit Delete 
 3   3   1   Comp. InktCartridges   Comp. InktCartridges, Zoals Canon, Epson, HP, Xerox  Edit Delete 
 33   0   1   test ralf   bla bla  Edit Delete 
 32   0   1   test ralf   bla bla  Edit Delete

Ik denk dat de fout bij abtID zit, zoals je ziet heeft ralf?? al eens geprobeerd om een afdeling toe te voegen , hij zet bij abtID een o neer... terwijl dat 4 of hoger moet worden... nog meer info nodig?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

shoalin: ik heb je post getrasht. niet kicken binnen 24 uur (en je hoeft hier niet op te replyen)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
C'mon man weet niemand het?

Verwijderd

Topicstarter
kick! :D kom op, er moet toch wel 9iemand zijn die het weet?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoe wil je dat wij dit snappen als je totaal NIET duidelijk bent ?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

2 niet werkende links, een script met costom aanroepen (maw.. zonder glazen bol weten wij niet wat er gebeurt), en vervolgens nog gepikeerd raken omdat je geen antwoord krijgt?

IMHO is dit topic een redelijk kansloos geval.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.