Dell laptop in Duitsland kopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 11:25
Een dell laptop in duitsland is veel goedkoper scheeld ongeveer €300,=. Zou ik hem daar kunnen kopen

Zijn er tweakers die dit al een keer hebben gedaan ??
en hoe zit het met het toetsenbord ??
verdere punten om op te letten ??

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ja, hoe zit het met het toetsenbord....Het heeft toetsen |:( Er zijn al een hoop tweakers geweest die wat in Duitsland hebben gekocht. Let op leveringskosten en let op de search ;)

Verwijderd

Nou, een duits toetsenbord kan heeel erg gaan irriteren omdat de indeling anders is. Ik heb zelf wel eens een zwitsers toetsenbord onder handen gehad, staan (te) tekens op die je niet nodig hebt, ik zou het een te groot nadeel vinden.

• Ybox
Ja, hoe zit het met het toetsenbord....Het heeft toetsen
Ja duh dat weet ik ook, maar of dat nu een qwerty toestenbord is of een duitse variant.
maar het is niet zo maar een computer die je in de winkel kan kopen.
de search heb ik gebruikt.

Verwijderd

ow ja er zit natuurlijk ook een duits OS op maar ik neem aan dat je daar niet mee zit.... (de BIOS volgens mij ook)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:29
toetsenbord is dus AZERTY, ff wennen

• Ybox
zou je niet een nederlands toetsenbord kunnen kopen en die er op kunne zetten ??

Tastatur: 88 Tasten (Europa und Japan) mit 12 Funktionstasten

DIt betekend dat er een querty toesten bord op zit , dus dat is het probleem al niet meer

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 17:55 schreef Ybox het volgende:
zou je niet een nederlands toetsenbord kunnen kopen en die er op kunne zetten ??

Tastatur: 88 Tasten (Europa und Japan) mit 12 Funktionstasten

Dit betekend dat er een querty toesten bord op zit , dus dat is het probleem al niet meer
Een Nederlands toetsenbord is ook niet fijn hoor, dat heb ik op een IBM Thinkpad gehad en het typte niet fijn :{.

Je kan natuurlijk ook gewoon in je Windows instellen dat het wel een QWERTY toetsenbord is, als je goed blind kan typen dan zal dat vast geen probleem zijn (dat was ook mijn oplossing voor die IBM).

Op laptops kan je trouwens niet/zeer moeilijk het toetsenbord vervangen.
Op donderdag 04 april 2002 17:52 schreef Ketchup-Heinz het volgende:
ow ja er zit natuurlijk ook een duits OS op maar ik neem aan dat je daar niet mee zit.... (de BIOS volgens mij ook)
De BIOS in het Duits :?. Ik heb zelf geen multi-language support in mijn BIOS hoor, maar als hij op Duits kan zal de BIOS ook wel in te stellen zijn op Engels.

Het OS zal verder niet zo'n probleem zijn volgens mij, je kan er gewoon een andere versie van je op installeren (en dan ga ik er van uit dat je de licenties hebt voor een 2e pc :X) of nog evt. iets van Linux.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 17:54 schreef kieskes het volgende:
toetsenbord is dus AZERTY, ff wennen
AZERTY is Frans volgens mij, Duitsers hebben gewoon een QUERTZ toetsenbord, de Y en de Z zijn omgedraaid...

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
Lekker belangrijk.. azerty is idd frans, qwerty voor de rest van de wereld.. >:)

Maar om je vraag te beantwoorden: Nee, je kunt hem niet in DTSL kopen, tenzij je daar een factuuradresje kunt regelen (want zo werkt DELL -> Alleen verkoop als factuuradres binnen het land van DELL'filiaal').

• Ybox
Dat is balen, nu vraag ik mij alleen af waarom er zo veel verschil in prijs is tussen Duitsland en NL, iemand een idee ??

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
btw in duitsland is geloof ik 17% en hier 19

...

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-12 23:03
Ik heb het eens gevraagd bij de verkoopafdeling van Dell in Nederland. Het prijsverschil ontstaat omdat per land de prijzen bepaald worden afhankelijk van de marktsituate en prijzen van de concurrentie in dat land. In Nederland hebben de A-merk concurrenten van Dell (Toshiba, Compaq, IBM, HP) allemaal zeer hoge prijzen en minder flexibiliteit in het samenstellen van de configuratie. Hoge prijzen als gevolg van de kleine markt (tov. Duitsland), dus meer overheadkosten bij de fabrkant/importeur. Dus waarom zou Dell in Nederland de prijzen verlagen? Ze hebben in de Nederlandse markt een goed geprijsd produkt, vinden ze zelf! Wij consumenten natuurlijk niet!
Ook zijn per land de configuraties/bundels van de laptops verschillend. Met name bij de nieuwe Inspiron 8200 is het verschil in prijs en configuratie erg groot, en bepaald niet in ons voordeel, helaas.... Als er meer PentiumIV-M laptops komen worden de prijzen scherper. En in mei zal Intel de prijzen van de PentiumIV-M halveren, dus dat moet te merken zijn aan de laptopprijzen.
In Duitsland is de BTW lager en de markt veel groter, meer klanten, scherpere prijzen bij concurrentie, dus ook bij Dell.
Om dezelfde reden is in Duitsland andere consumentenelektronica vaak goedkoper, kijk maar eens naar audio/video apparatuur.

Het bestellen in Duitsland gaat alleen goed als je een duits factuur/afleveradres hebt, aldus Dell Nederland.
Pagina: 1