Toon posts:

Opengl onder w2k met trident-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee, ik heb een toshiba laptop (sattelite pro 4600) met w2k. De videokaart is een Trident Cyberblade XP. Nu merk ik dat hij geen spellen aankan die opengl gebruiken. Ik heb de laatste drivers gedownload via toshiba, maar dat maakt geen fluit uit.
Iemand suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb search gebruikt, maar geen antwoorden te vinden...

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 13:06
ik denk dat dat low-budget kaartje geen Open-GL ondersteunt, vaak alleen D3D en dan nog erg traag ook.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Misschien ten overvloede, maar hey, het is een laptop, die zijn niet gemaakt om te gamen. Ten minste, niet primair, en zo ja, dan moet je er niet teveel van verwachten. Aangezien je de nieuwste drivers al gebruikt, denk ik niet dat hij het ondersteunt.

Gelukkig kan je bij vrijwel alle OpenGL games ook D3D instellen, dus dat scheelt weer. Jammer is het wel, maar hey, daar heb je desktops voor eh.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

De drivers bestaan wel, en ik weet ook waar ik ongeveer moet zoeken. HP heeft namelijk een laptop uitgegeven met zelfde kaart, en de drivers die daarbij zitten maken OpenGL mogelijk. Kweet alleen niet welke laptop het is, dus heb ik nix kunnen vinden :(. Misschien dat iemand anders meer succes heeft... laat het me weten iig.

BVD

blog
sow
eee

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Heb nu gewoon weer hetzelfde probleem. Heb WinXP geïnstalleerd, maar weer geen OpenGL drivers. Begint toch vervelend te worden. BTW, ik gebruik OpenGL niet om te gamen, maar om te modellen, toevallig wil lightwave niet werken zonder OpenGL.

blog
sow
eee

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:54
http://www.tridentmicro.c...rvdown&newsid=11&lastid=4

Probeer die drivers is, op de site van Trident staat trouwens niks over OpenGL, alleen dat je er drivers voor OpenGL bijkrijgt ofzo :)

http://www.tridentmicro.c...l.asp?pro=cyberblade%20xp
Pagina: 1