Toon posts:

[VB] MSN reference samen met left functie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel bezig met een programma die wat info over MSN zou moeten bevatten.

Hiervoor is in VB een reference voorzien (Messenger Type Library). Als ik die de link met die reference maak in mijn programma en alle code klaar heb dan werkt alles naar behoren.

maar als ik een module toevoeg aan mijn project en in die module ergens een left() of left$() gebruik dan werkt dat niet meer zolang die reference naar die MSN library aanwezig is. Krijg een fout op alle lefts die er zijn.

Nog mensen die dit al meegemaakt hebben ? en een oplossing voor gevonden hebben natuurlijk ?

de lefts vervangen door mid's is geen optie want er zijn er HEEL VEEL

Verwijderd

vaag probleem, ik ken het probleem wel binnen office als je 'n referentie in je project hebt staan naar 'n ontbrekende typelib dan vertoont ie het zelfde gedrag maar binnen vb nog nooit gezien..

Verwijderd

Inderdaad, als al je referenties kloppen, dan is het vaag.
Misschien heeft die Messenger.DLL ook een left-functie en is VB een beetje de draad kwijt...
Je zou kunnen proberen door de left-functie volledig te schrijven, dus "VBA.Left" en "VBA.Left$".

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 17:47 schreef Debbus het volgende:
Inderdaad, als al je referenties kloppen, dan is het vaag.
Misschien heeft die Messenger.DLL ook een left-functie en is VB een beetje de draad kwijt...
Je zou kunnen proberen door de left-functie volledig te schrijven, dus "VBA.Left" en "VBA.Left$".
smart move, nog niet aan gedacht, ff testen

Verwijderd

Support die Messenger interface geen latebinding? want dan zet je gewoon geen referentie.. goed je intelisense valt weg maarja daar kan je best mee leren leven denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
zou niet weten wat het ondersteund maar het werkt met VBA.Left()

/me is heel erg dankbaar !

damn wat kan het soms eenvoudig zijn, en wat kan je soms lang zoeken ;)
Pagina: 1