ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
(bewust hoofdletters want dit is wel een gaaf plankje....)
Wat wil ik er mee wil doen: custom wooden of alu case eromheen met daaraan een klein LCD touchscreen en je hebt een mooie MP3 bak...
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Ik vind het wel een leuk bordje en de prijs is ook helemaal niet te hoog;
The EPIA Mini-ITX motherboard is available from VPSD distributors worldwide. The VIA EPIA Mini-ITX Mainboard with VIA Eden ESP5000 processor costs US$99, while the VIA EPIA Mini-ITX Mainboard with VIA C3 E-Series 800MHz processor costs US$109.
Er zit zelfs ook een proc op vr die prijs
Maar wat kan je verwachten van zo'n C3 800 mhz qua prestaties? Zoiets als een PIII 500 ?
Volgens SiSoft Sandra haalt ie t nivo van een Pentium MMX maar amperOp donderdag 04 april 2002 19:01 schreef Xenon het volgende:
Nee, zeker niet
Er zit zelfs ook een proc op vr die prijs
Maar wat kan je verwachten van zo'n C3 800 mhz qua prestaties? Zoiets als een PIII 500 ?
(zou ie daarom passief te koelen zijn ;7)
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Daarvoor is het sisoft sandra! Puur theoretisch.Op donderdag 04 april 2002 19:05 schreef FastBunny het volgende:
[..]
Volgens SiSoft Sandra haalt ie t nivo van een Pentium MMX maar amper
(zou ie daarom passief te koelen zijn ;7)
Ik ervaring met die C3 gevallen, en ze presteren als een tierelier (niet Duron niveau, maar daar kun je ook een spiegeleitje op bakken
Hmm, ja, maar de vraag die meesten zich stellen vr zo'n dingske is natuurlijk... divx, ja of neeOp donderdag 04 april 2002 19:21 schreef weide55 het volgende:
[..]
Daarvoor is het sisoft sandra! Puur theoretisch.
Ik ervaring met die C3 gevallen, en ze presteren als een tierelier (niet Duron niveau, maar daar kun je ook een spiegeleitje op bakken)
Verwijderd
Daarop kan alleen 1 ding zeggen,Op donderdag 04 april 2002 19:33 schreef Xenon het volgende:
[..]
Hmm, ja, maar de vraag die meesten zich stellen vr zo'n dingske is natuurlijk... divx, ja of nee
En dat is...
Ja, ze kunnen Dvix met gemak afspelen.
Daarbij kan je vaak ook nog wel andere dingen op de achtergrond hebben draaien.
Verwijderd
Hij draait het beste als je de beeldschermresolutie naar 640x480 brengt.
Hoe het met de geintregeerde chip zit weet ik niet.
Maar ik neem aan dat het wel goed zit.
typefoutje
Ik ruik hier een inkoop actie
Hij is in iedergeval veel goedkoper als toen destijds de inkoopactie van die 3,5" en 5,25" computer
Zeker met alles onboard, zelfs video out
Heb ik net een SlimCase van a-open gekocht met een mini boardje erin en een Cel 733 met 40GB hd en 512MB ram ...
Damn, was VIA maar eerder gekommen
Verwijderd
wat misschien leuke is is dit:
http://www.ecs.com.tw/products/inote.htm
Deze zitten al in een case en hebben er ook al een voeding enz inzitten.. hij is echt klein.. en als er genoeg mensen interesse hebben dan kan ik er misschien voor zorgen dat we hem kunnen bestellen.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Beetje hout of plexi, zo gemaakt...
Verwijderd
Alleen zou ik als je zo'n C3 hebben wou naar comptechworld gaan.
Die hebben nu trouwens ook al een bordje te koop met een via chip onboard (667mhz).
Heet geloof ik Eagletec Gigapro
Als ie te koop is dan knal ik er een mooie plexi case omheen met een touch-screen LCD erin....Op vrijdag 05 april 2002 10:40 schreef Xenon het volgende:
Zo'n kastje maak je toch effe snel zelf...
Beetje hout of plexi, zo gemaakt...
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Voor een mp3/DivX/DVD bakkie ben ik er wel zeker voorOp donderdag 04 april 2002 19:42 schreef Xenon het volgende:
Ben je zeker (heb je het getest)
heel korte C review
Betere review
quote van heel korte C review:
Zodra ie te koop is, .. en er komt een inkoopactie, doe ik zeker mee!!!!Both CPUs have their merits as budget chips. The Celeron performs better than the C3 but the VIA uses less power and requires little cooling. It's what you use the system for really. The C3 is a great chip for DVD machines or home servers but definitely not games. Both are budget CPUs and come in around the same price. The C3 is staying in my server and the Celeron is now sold. For the record, the C3 is available from dabs.com as I had so many requests from people trying to track one down !!
Plexiglas case eromheen maken, of een case zoals deze
dit is nou echt een hebbûh dingetje, een gadget
En nog practisch ook, lekker klein, vreet weinig stroom én is niet duur!!!!
edit*
Met een stille voeding, en geen processor koeling, is ie zekerweten lekker stil !!!!
Verwijderd
Verwijderd
edit: dit is met een freetech mb btw.
Zal de eerste tijd nog wel nergens te verkrijgen zijn...
Alternate duitsland is een VPSD Distributor, en volgens VIA
komt ie binnekort bij deze Distributors
Mooi compact kastje.Op vrijdag 05 april 2002 15:27 schreef reg10 het volgende:
Dit mainboard icm de Morex Cupid 2677 kast met 12volt aansluiting is ie helemaal een super hebbeding. Dan is je eigen homebrew laptop niet ver wegEn wat denk je van in de auto
Ik zit me iets af te vragen. In de spec's van VIA staat dat je in het PCI-slot twee PCI-kaarten kunt prikken. In hun document (epia_launch_presentation.pdf) kom ik dan ook plaatjes van riser-kaarten tegen. Overigens, zowel 1-to-1 als 1-to-2.
Is bij dit soort kastjes dan ook rekening gehouden met 1 of 2 PCI-kaarten i.c.m. een riser? Altijd handig als je t.z.t. kunt uitbreiden toch?!