[o&io]onterecht gesloten topiv door ACM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 15:23
[topic=458165/1/25]

acm doet dit af als een illegale praktijk, dit is echt totaal niet het geval, het gaat hier om een kopie voor eigen gebruik van een GEKOCHTE cd, (bon nog in bezit, toonbaar indien nodig)

aangezien het kopieren voor eigen gebruik mogelijk MOET zijn, vind ik het niet meer dan terecht dat dat topic openblijft!

dank.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja... modjes zijn een beetje TE actief de laatste tijd...

kep 't idee dat ze niet eens meer de hele posts lezen... "huh, owh, kopieeren??? dicht!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Een kopie voor eigen gebruik is legaal, volgens de Nederlandse wet. Heb je gelijk in. Op GoT is het echter - om begrijpelijke redenen - niet toegestaan om manieren uit te wisselen om CD's te kopieëren, ook al zou het in dit geval wel mogen :).

(ik neem het op voor ACM omdat ik 'm op dat draadje wees :))

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Op donderdag 04 april 2002 16:33 schreef Wouter Tinus het volgende:
Een kopie voor eigen gebruik is legaal, volgens de Nederlandse wet. Heb je gelijk in. Op GoT is het echter - om begrijpelijke redenen - niet toegestaan om manieren uit te wisselen om CD's te kopieëren, ook al zou het in dit geval wel mogen :).

(ik neem het op voor ACM omdat ik 'm op dat draadje wees :))
aha, jullie spelen onder 1 hoedje >:)

betekend dit dat de kans dat mijn topic weer open gaat nihil is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik gok van wel ja. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Op donderdag 04 april 2002 16:36 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik gok van wel ja. ;)
ok, jammer, maar ik begrijp de reden wel.

sluit deze ook maar dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 04 april 2002 16:34 schreef Maverick het volgende:
betekend dit dat de kans dat mijn topic weer open gaat nihil is??
Nee, als de forum mod (of HGM/HGA) van O&IO het met jou eens is, is ie uiteraard vrij het topic weer te openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Het is nou eenmaal niet te zien wat jij met die cd wilt doen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Op donderdag 04 april 2002 16:37 schreef ACM het volgende:

[..]

Nee, als de forum mod (of HGM/HGA) van O&IO het met jou eens is, is ie uiteraard vrij het topic weer te openen :)
ok, dan w8 ik hun reactie wel ff af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:32 schreef Sjeemz het volgende:
mja... modjes zijn een beetje TE actief de laatste tijd...

kep 't idee dat ze niet eens meer de hele posts lezen... "huh, owh, kopieeren??? dicht!"
Mogen wij voorbeelden? :)

Maverick: kopieren mag maar de methodes die daarvoor gebruikt worden zijn niet legaal (krom maar zo is het wel) :) Ik meen dat het de laatste PCM is waar een heel stuk hierover staat en men deze conclusie maakte nav. de nieuwe regels hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Op donderdag 04 april 2002 16:38 schreef justmental het volgende:
Het is nou eenmaal niet te zien wat jij met die cd wilt doen.
ik zeg ook, ik kan de bon laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:39 schreef Maverick het volgende:

[..]

ik zeg ook, ik kan de bon laten zien!
Die bon zegt alleen iets over het gegeven dat jij in het bezit bent van een legale CD, het probleem wat hier gemeld wordt is dat wij niet kunnen zien wat je met de kopie van plan zou zijn, mischien wil je er inderdaad 1 voor eigen gebruik (dus legaal), maar mischien is jouw doel van jouw vraag om er 100 te maken voor de verkoop in Beverwijk en dat is dus illegaal.

Snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Op donderdag 04 april 2002 16:50 schreef TgF het volgende:

[..]

Die bon zegt alleen iets over het gegeven dat jij in het bezit bent van een legale CD, het probleem wat hier gemeld wordt is dat wij niet kunnen zien wat je met de kopie van plan zou zijn, mischien wil je er inderdaad 1 voor eigen gebruik (dus legaal), maar mischien is jouw doel van jouw vraag om er 100 te maken voor de verkoop in Beverwijk en dat is dus illegaal.

Snap je?
ja comprendo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:50 schreef TgF het volgende:

[..]

Snap je?
Euhm, dus als ik zeg dat m'n deur op slot zit, en dat ik de sleutel kwijt ben, en daarna vraag hoe ik zo effectief mogelijk de deur kan openen, dan is dat ook illegaal ofzo?

Zo niet, leg mij dan a.u.b 't verschil uit...

"Hey jongens, niet over breekijzers praten hoor! Want wij weten niet wat je d'r mee gaat doen, dus dan is het illegaal!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 04:50 schreef Sjeemz het volgende:

[..]
sterker nog... wie zegt dat iemand die in P&W een vraag post 't antwoord niet gaat gebruiken om een guidance-chip van een nuclear-warhead te programmeren?

't is misschien wat ver gezocht, maargoed, dat is 't beverwijk verhaal wat hier boven staat eigenlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 05 april 2002 05:00 schreef Sjeemz het volgende:
[..]
sterker nog... wie zegt dat iemand die in P&W een vraag post 't antwoord niet gaat gebruiken om een guidance-chip van een nuclear-warhead te programmeren?
[..]
Dan is er toch 80% kans dat die warhead toch op de verkeerde plaats terecht komt :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Laten we de topics over cd-branders dan ook maar sluiten.

Maar ff een aardige vergelijking dan... Je mag absoluut geen DVD-rippen en daar een Divx van bakken. Waarom mag je dan wel topics openen over methoden van rippen, transcoden, en dat dan weer burnen ?

Maar goed, hoef eik. ook geen antwoord, het is gewoon een krom geheel het hele verhaal wat is nou wel en niet illegaal mbt. kopieeren van copyrighted media, dan wel niet voor eigengebruik.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 11:34 schreef tbusquet het volgende:
Maar goed, hoef eik. ook geen antwoord, het is gewoon een krom geheel het hele verhaal wat is nou wel en niet illegaal mbt. kopieeren van copyrighted media, dan wel niet voor eigengebruik.
zie bovenstaande posts... my point exactly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 05 april 2002 11:34 schreef tbusquet het volgende:
Laten we het forum dan maar helemaal sluiten, want iedereen zou wel illegale software kunnen hebben |:(. Overdrijven is ook een vak.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 13:57 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Laten we het forum dan maar helemaal sluiten, want iedereen zou wel illegale software kunnen hebben |:(. Overdrijven is ook een vak.
Vind het eigenlijk een beetje kinderachtig :?
Want je kan ook weer beginnen dat Wouter Tinus weer overdrijft met laten we het forum dan maar helemaal sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

al eerder gevoerde discussie :{

[topic=308892/1/100]

Het suckt gewoon dat fabrikanten zulke rare dingen met de audio cd's doen. En aangezien je voor elk cd'tje weer een aparte crack nodig schijnt te hebben is het voor sommigen weer lastig onderscheid te maken tussen 'cracks' voor audiocd's en data cd's..

Want als we nu audio cd-cracks wel toestaan, komt er in een volgend LA topic over cracks voor programma's weer een tbusquet langs, die zegt "laten we dan de discussie over cd branders en audio cd's ook maar verbieden omdat dat illegaal is"...

We hebben gewoon besloten dat je over de techniek zoals divx maken enzo wel mag lullen, maar niet over cracks waarmee je beveiligingen omzeilt. En ik weet het, divx' en DVD's worden met DECSS ook 'gehackt', maar daarvan is het iig duidelijk... Zo is het gewoon gekozen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1