[WC] verwarmingsradiator waar in auto?

Pagina: 1
Acties:

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
okee phreak, ik denk dat het niet helemaal hier hoort maar ik zou niet weten waar anders...

Ik las enkele topics over dat de mensen hier voor waterkoeling auto verwarmings radiatoren gebruiken. nu vroeg ik me dus af waar die ergens zitten in een auto?

de sloop bij mij in de buurt heeft ze niet uitgebouwd maar ze zeiden bouw maar uit.

algemeen dus, ik snap dat alle autos verschillen maar aangezien hier meerdere mensen een radiator uit een auto (let wel verwarmingsradiator) hebben dacht ik ik vraag eens na.

edit:
als jullie dan het merk en locatie noemen is dat natuurlijk al heel fijn

too fly for a white guy

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
phreak is er niet,
skieën

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 19:49
Meestal achter de motor, aan de binnenkant van de auto. Als je van plan bent een radiator uit een auto te slopen kan ik je aanraden om een auto te kiezen waar de motor al uit is, dit i.v.m. enkele schroefjes die je moet losdraaien om de (kachel)radiator eruit te krijgen.

Verder zou ik het stuk van de binnenkant van de auto waar de radio ongeveer zit (voor de versnellingspook) er uitslopen, daarachter moet je de kachel radiator kunnen vinden.

Succes!!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ergens onder de deshboard, ongeveer achter de autoradio maar dan lager. meestal zit dat daar ergens dus kijk maar eens.

P.S bij een volvo 740 zit hij onder de autoradio richting motor. erg k*t plek om er uit te halen. Wij moesten die vervangen omdat hij lekte :(

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 23:40

Tijntje

Hello?!

Voor onder de motorkap

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• geforce5_guy
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 16:24 schreef Tijntje het volgende:
Voor onder de motorkap
Ik denk niet dat hij zoon grot ding in zijn pc kast wil :7

• Mad_Demon
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

Kleine how-to, zo heb ik het ook gedaan:

Goed, hoe sloop ik (met beleid!!) een kachelradiateur uit de Manta.

Als je de klep opent dan zie je rechtsboven het motorblok, tegen het chassis 2 slangen een behuizing in gaan, dat is de radiateur.
Schroef eerst de krimpkoppelingen los (de klemmetjes), schroef dan de 2 schroeven uit de behuizing en haal het rubber van de deksel en een beetje van de behuizing.
Haal die deksel er vanaf (zet de schroevendraaier er maar tussen) en je zie de radiateur zitten, trek hem eruit totdat je ziet dat er een slang en een kabel in de weg zitten.
De slang kan je gewoon uit dat ding rechtsonder trekken, de kabel moet je met een flinke knijptang door knippen. Je kan nu de radiateur er helemaal uit trekken (misschien lijkt het alsof je slang te kort komt, maar alle draden of wat er maar aan die slang zit kan je losknippen en dan heb je genoeg speling)
Het makkelijkste (vond ik) is om de slangen voor de koelvloeistof door te knippen (leg wel een bakje onder de motor, want er komt behoorlijk wat uit) en de radiateur is van jouw.
Leeg m, haal de restjes slang van de aansluitingen, haal het dekseltje er van af (van de behuizing waar de rad. in zat) want dat heb je allemaal niet nodig. Reken af en ga naar huis.

edit: ff fatsoeneren :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Ik heb vorige week er 2 uit auto`s gesloopt :)

als ik jou was zou ik een volkswagen polo pakken dat hele oude type (vierkante bak).

De kachelradiateur zit hier niet onder het dashbord maar zeg maar in het motorgedeelte net onder de voorruit :)

hij zit zeg maar achter een soort ventilator in een zwarte behuizing als je die ziet moet je ff 2 klipjes aan de bovenkant losmaken en dan je hand in het luchtgat en roppen maar. (wel eerst ff de slangen van de radiateur afhalen :)

ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd

jeumig wat een replies opeens :) hele HOW TO heheh :)

• ntsx
Op donderdag 04 april 2002 16:24 schreef Tijntje het volgende:
Voor onder de motorkap
o daaaaaar!!!! :)

too fly for a white guy

• geforce5_guy
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 16:28 schreef ntsx het volgende:

[..]

o daaaaaar!!!!
ja daar zit een helegroote, maar ik denk dat je voldoen de hebt aan de kachel radiator en die zit ergens onder het dashboard :P

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Op donderdag 04 april 2002 16:30 schreef geforce5_guy het volgende:

[..]

ja daar zit een helegroote, maar ik denk dat je voldoen de hebt aan de kachel radiator en die zit ergens onder het dashboard :P
hoeft niet, bij de Manta zit de kachelrad ook onder de motorkap

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• geforce5_guy
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 16:31 schreef Mad_Demon het volgende:

[..]

hoeft niet, bij de Manta zit de kachelrad ook onder de motorkap
Er zijn weinig auto's waar ie niet onder het dashboard zit. maar ja uitzonderingen zijn er overal.

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 14:15

Tittysmack

"no comment"

Hey, wat je ook kan die is zo'n 30 centimeter fan uit een mercedes E slopen en dan in kast bouwen... maakt wel een beetje kabaal :)

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• ntsx
Op donderdag 04 april 2002 16:33 schreef Tittysmack het volgende:
Hey, wat je ook kan die is zo'n 30 centimeter fan uit een mercedes E slopen en dan in kast bouwen... maakt wel een beetje kabaal :)
daar heb je der massas van bij de sloop. mercedes E klasse. goeie tip! :?

too fly for a white guy

• geforce5_guy
  • Niet online
je kan het doen, heb je wel goed intake :7

maar dan moet je ook de radiator van die mercedes meenemen en daarmee watercooling maken.

Verwijderd

mocht je geinteresseerd zijn ik heb nog een opel manta radiator met nette aansluitingen liggen. mail gerust naar h35k@yahoo.com

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 14:15

Tittysmack

"no comment"

Op donderdag 04 april 2002 16:36 schreef ntsx het volgende:

[..]

Je weet toch wel wat een E klasse is??? staat een E achterop weet je wel???? :)
Maare als jie die de lucht naar buiten laat zuigen heb je masterlijke cooling :) Moet je vooraan onderin wel wat 80mm zetten anders trekt ie de kast vacuum

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 15:40
Op donderdag 04 april 2002 16:43 schreef Peltier het volgende:
mocht je geinteresseerd zijn ik heb nog een opel manta radiator met nette aansluitingen liggen. mail gerust naar h35k@yahoo.com
afmetingen?? met en zonder aansluitingen? (alleen met is ook goed)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15

Epsilon

er is meestal een soort van plastic buis (niet rond, en meestal in een hoek) waar hij in zit.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
Op donderdag 04 april 2002 16:22 schreef internetinfo het volgende:
phreak is er niet,
skieën
Ehh?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 17:30 schreef Phreak het volgende:

[..]

Ehh?
Gelukkig heeft ie een laptop + satelliettelefoon mee.

Die Phreak ook :P

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:44 schreef Tittysmack het volgende:

[..]

Je weet toch wel wat een E klasse is??? staat een E achterop weet je wel???? :)
Maare als jie die de lucht naar buiten laat zuigen heb je masterlijke cooling :) Moet je vooraan onderin wel wat 80mm zetten anders trekt ie de kast vacuum
daarom juist daarvan worden er nog niet zoveel gesloopt

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:48 schreef PASware het volgende:

[..]

afmetingen?? met en zonder aansluitingen? (alleen met is ook goed)
Uit m'n hoofd: 19 breed, 24 lang (inc aansluitingen) 6 hoog.
en nette 12mm buitendiameter aansluitingen. die radiator is fors, lastig in te bouwen maar wel EXTREEM effectief. ik koelde m'n tbird 1200@1400@2.10Volt makkelijk met een 120mm fan op 7 volt. probleemloos zelfs :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Gisteren was een klant van mij bij ons, en reed in een BMW 525. Ik keek naar de voorkant van de auto, en achter de grille zag ik een lieflijk klein radiatortje, afmetingen ongeveer 8x24 cm. Waarschijnlijk om de olie te koelen oid.

Het was een diesel, met trekhaak. Wellicht iets om in het achterhoofd te houden......

Voordeel van een olie-radiator:

-geen roest
-geen vervuiling (olie kan je er makkelijk uitspoelen met een oplosmiddel, bijv terpentine)

En de afmetingen leken mij ideaal.

In de Fiat Panda zit de kachelrad ook onder de motorkap, voornamelijk vanwege de afwezigheid van een fatsoenlijk dashbord.

Verwijderd

ah! ik rijd vandaag langs obdamn, soort sloop om daar radiators etc te bekijken. ik zal eens rond kijken naar olie rad's.

maar hoezo geen roest? omdat er geen waterdoorheen gaat?
(logisch hehe)

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 17:01
Op donderdag 04 april 2002 16:44 schreef Tittysmack het volgende:

een heleboel en dit:

Moet je vooraan onderin wel wat 80mm zetten anders trekt ie de kast vacuum
Wat is dit voor BS! JE KAST VACUUM TREKKEN???

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op donderdag 04 april 2002 16:36 schreef ntsx het volgende:

[..]

Daar kan je 5 pc's mee koelen. :+

Wanbeleid is ook beleid.

• ntsx
hmmmz... zit er zoveel roest vanbinnen in een normale verwarmings radiator? dus het water wat eruit komt is poepbruin ofwat?

too fly for a white guy

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10
LOL ik dacht altijd dat die grote voor de motor gebruikt werden voor WC... gheheh :+
Maar die zijn vaak een tikkie aan grote kant, best logisch... (nu ik er eens overdenk) :D

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Op vrijdag 05 april 2002 10:25 schreef ntsx het volgende:
hmmmz... zit er zoveel roest vanbinnen in een normale verwarmings radiator? dus het water wat eruit komt is poepbruin ofwat?
Meestal komt het door vuil en aanslag, ff (nou ja, ietsje langer dan :P ) de tuinslang erin en hij is weer schoon. :)
Tenzij je pech hebt en er stukjes troep in zitten, dan moet je met azijn/gootstteenontstopper enz. gaan werken. :(

Verwijderd

IK kom net van een sloop vandaan, hadden ze hele rekken met radiateurs liggen. TERING RANZIG hehehe holy shit. heb samen met nog een gast 2 toyota carola radiateurs geregeld. samen voor 25 euro. zeer ok. maare om die shit UIT een auto te gaan slopen, veel werk maargoed.

post vanavond wel pics.
Pagina: 1