Die nieuwe award BIOS zegt bij het opstarten ineens "The BIOS is disabled?". Wie kan dat ff uitleggen? En er staat ook nog "Press F1 for Windows 2000".
Heb je hem geflasht? Zo ja, kut voor je maar dan is er dus iets mis gegaan en kun je hem weggooien (je BIOS en dus je mobo). Zo nee, probeer eens de zooi te resetten (zit als het goed is een jumper op je mobo om dit te doen).
Dat van die win2k snap ik ook niet hoor.
[off topic]
Joepie, mijn 100e post!!!
[/off topic]
Dat van die win2k snap ik ook niet hoor.
[off topic]
Joepie, mijn 100e post!!!
[/off topic]
Verwijderd
als uw dat bios geflash hebt, probeer een de
dezelde MB van iemand ander . bios in MB eerst opstart in dos , bios uithalen.
Uw bios terug zetten in uw MB en op nieuw flash.. succes mee.....
dezelde MB van iemand ander . bios in MB eerst opstart in dos , bios uithalen.
Uw bios terug zetten in uw MB en op nieuw flash.. succes mee.....
Nee, alles werkt gewoon hoor. Ik heb het gewoon over een nieuwe award bios versie (volgens mij versie 6). Die laat bij het opstarten van die wazige meldingen zien en ik heb geen idee wat dat nou precies inhoud.
Volgens mij is er ook niet veel aan de hand. Wat er bedoeld wordt is (volgens mij) dat windows 2k het powermanagement heeft overgenomen (plus nog wat dingen zoals plug en play). En daarmee dus de bios voor die functies heeft gedisabled.
Volgens mij staat er een of andere scsi of ata66/100 controller aan in de bios, terwijl er geen bootable devices op zijn aangesloten.
Die F1 boodschap doet me vermoeden dat het hier om een ASUS CUBX gaat? Dan betekent dat dat je door op F1 te drukken de CMD-ata66 controller in legacy mode (soort compatible mode) gaat. Dat is nodig zolang je de drivers nog niet geinstalleerd hebt onder w2k(of andere os'en die alleen legacy devices kennen). Zodra je de drivers onder w2k hebt geinsteerd hoef je er niet meer op te drukken voor je w2k kunt booten.
Als je meer info geeft over je spullen kan ik er meer over zeggen,
misschien...
Die F1 boodschap doet me vermoeden dat het hier om een ASUS CUBX gaat? Dan betekent dat dat je door op F1 te drukken de CMD-ata66 controller in legacy mode (soort compatible mode) gaat. Dat is nodig zolang je de drivers nog niet geinstalleerd hebt onder w2k(of andere os'en die alleen legacy devices kennen). Zodra je de drivers onder w2k hebt geinsteerd hoef je er niet meer op te drukken voor je w2k kunt booten.
Als je meer info geeft over je spullen kan ik er meer over zeggen,
Pagina: 1