Toon posts:

Tapestreamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader wil graag een tapestreamer voor op zijn werk
Zouden jullie wat info willen geven hoe snel dat ding is en wwaar je het kan kopen >:)
alvast bedankt

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou zo'n OnStream ding kopen.. die zijn wel aardig.
Let er wel op dat tapes over het algemeen traag en luidruchtig zijn en alleen geschikt voor backups, niet als random access medium.

Verwijderd

Topicstarter
hij wil hem ook gebruiken voor backups >:)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

HP surestore heeft een goede naam. Vertel eerst even hoeveel geld je vader er voor over heeft. En hoeveel GB's hij nodig heeft.

Verwijderd

Topicstarter
veel poen >:) redelijk veel gb's ( stuk of 10 )

Verwijderd

Je moet wel bedenken dat je wel enorm veel data moet genereren, anders kun je beter een CD branden. Bovendien worden de DVD branders en de DVD-schijfen steeds goedkoper. Je hebt zo'n DVD schijf al voor 4 euro (~1 euro per gigabyte), de brander is natuurlijk een eenmalige investering die je er zo uit hebt. Tapes zijn ook niet goedkoop. Oké, een DVD-R kun je natuurlijk niet herschrijven in tegenstelling tot zo'n tape, maar het idee van archiveren is juist dat je data bewaard.

Ik heb op mijn werk zo'n tape streamer staan, maar ik overweeg toch om zo'n DVD dinges aan te schaffen, want het werkt veel fijner. (Probeer maar eens iets terug te halen uit een backup, ben je uren mee zoet. Tijd is geld!)

edit:
Oh ja, ik heb even opgezocht wat die TAPEs ons kosten. 60 GB voor 85 euro. Ik weet nu zeker dat ik zo'n DVD ding ga kopen.In de Pricewatch staat ook wat je voor ander soort tapes neerlegt, maar ik kan niet met een snelle blik iets veel goedkopers vinden. En, wat verdient je pa per uur? Je moet echt geen drol verdienen wil het lonend zijn om een tapestreamer te gebruiken, lijkt me.

[edit2] Kan iemand mij vertellen waarom er mensen uberhaupt een tapestreamer gebruiken [/edit2]

Verwijderd

Topicstarter
Tijd maakt niet uit
Maarre zijn zaak is bij ingebroken en alle computers gejat
Hij had geen backup gemaakt en is nu al zijn gegevens kwijt ( van patienten :( )

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:30 schreef UT-ROCKS het volgende:
Tijd maakt niet uit
Hij had geen backup gemaakt en is nu al zijn gegevens kwijt ( van patienten :( )
Dat kan toch niet in de tientallen GIGAbytes lopen. Ik ga er ff voor het gemak van uit dat je pa huisarts/fysiotherapeut is of iets dergelijks en geen duizenden MR beelden opgeslagen heeft, maar dat het hier gaat om patientendossiers.

Verwijderd

Topicstarter
ook fototjes
maarre meer is altijd handig >:)
nog suggesties

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Zorg dan voor een harddisk in een verwijderbare tray en leg die aan het einde van de dag in een kluis of zo.

Dat scheelt enorm in tijd en in een tapestreamer.

Mocht je echt een tapestreamer willen kijk dan eens naar een scsi dat drive (bijvoorbeeld HP) die zijn redelijk snel.

Verwijderd

Zoek nu eerst maar eens uit om hoeveel data het gaat.
Ik werk in een ziekenhuis en ik kan je vertellen dat
a) een MRI > 20 Mb een zeldzaamheid is.
b) een CT scan > 10 MB ook een zeldzaamheid is.
c) gemiddelde Rontgenfotos: verwaarloosbaar

Om wat voor fototjes heb je het nu eigenlijk?
EEG data?

Verwijderd

Topicstarter
mijn vader zegt ndat hij minimaal 1gig nodig heeft >:)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 18:15 schreef UT-ROCKS het volgende:
achter alles wat je zegt hoeft geen ' >:) ' smiley hoor...

Verwijderd

Topicstarter
nou is tog cool
* UTROCKS is weer bezig * >:) >:)

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12
Op donderdag 04 april 2002 18:15 schreef UT-ROCKS het volgende:
1 Gig is vrij makkelijk op te bergen op een CD (2 stuks dan he) of met een DVD-R(W). Heb je meer data nodig dan is het vestandig om een tape drive te gebruiken. De ADR 30 van Onstream kan 30G aan (en je hebt grotere he) maar is ook meteen de snelste in zijn klasse (snel genoeg om een DVD op variabele snelheid af te spelen).

Voor HP heb ik het niet zo qua tapestreamers omdat die dus de hele tape (net als een video) door heel dat ding heen haalt (wat een onstream drive niet doet) en dus die hele tape opvreet bij het kapot gaan.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een harde schijf die via usb werkt ?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 10:47

EXX

EXtended eXchange

Wacht dacht je van een firewire interface kaartje erin en een bijbehorende HDD. Iig stukken sneller als USB 1.0

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Wellicht moet je zelf maar eens op zoek gaan, want hier is weer eens een vraag neergeplempt, door iemand die de klok heeft horen luiden maar niet .....

1) Capaciteit welke gebackupped moet worden :?
2) Extern of intern device :?
3) Budget (voor een carroussel betaal je wel even wat meer):?
4) Voorkeur voor merk :?

Verwijderd

De OnStream tapes zijn niet duur, maar DAT tapes (daar wordt veel mee vergeleken) goedkoop.
De kwaliteit van de DAT tapes is echter slecht en daarbij houdt DAT op bij 20/40GB want hiet kan niet meer op worden doorontwikkeld.

Dus zou je kunnen kiezen voor OnStream (ADR), Sony (AIT) of gaan voor een Tandberg (SLR/DLT). Die laatste is overigens kwalitatief erg goed (en snel).

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar DLT is weer niet echtgoedkoop. Beetje zonde als je maar 1 gig hoeft te backuppen.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Verwijderd schreef op 04 april 2002 @ 16:30:
Tijd maakt niet uit
Dan mag ik voor die patiemnten hopen dat er enige vorm van beveiliging op de systemen aanwezig is. Met een beetje pech liggen straks al die patientgegevens op straat....

misschien een puntje om mee te nemen bij de aanschaf van nieuw materiaal....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Flection Direct heeft refurbished DAT en DLT drives voor een aardige prijs. Dat lijkt me een betere oplossing dan je data toevertrouwen aan een Onstream tapedrive :) .

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op 05 april 2002 @ 10:13:
De kwaliteit van de DAT tapes is echter slecht en daarbij houdt DAT op bij 20/40GB want hiet kan niet meer op worden doorontwikkeld.
Wat is dat nou weer voor onzin. DAT tapes zijn prima voor simpele backups en zeker beter dan een CD-R (waarom denk je dat al die serverboeren ze erbij leveren). Kleine handzame bandjes op Hi-8 formaat en 40GB (compressed) is vaak meer dan genoeg.

Verwijderd

Maxtor Personal Storage 3000XT,80Gb, FireWire
€ 278,-
Maxtor FireWire controller
€ 44,-

heb je voor € 322 een externe FireWire Harde schijf, die snelheden haalt van theoretisch max 62.5 MB/s

dan duurt het een 16 seconden om 1 gig te backuppen

lijkt me een goede oplossing, want die drive kan je dan gewoon loskoppelen, en in een kluis stoppen. Dit zal in ieder geval veel vlugger zijn dan een tapestreamer

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 04 april 2002 @ 16:27:
(Probeer maar eens iets terug te halen uit een backup, ben je uren mee zoet. Tijd is geld!)
uren?????
Dan moet je toch wat aan je productiviteit doen

Eerst zou ik kijken wat je precies met die backup wilt doen:

een dvd lijkt me zelf geen optie, aangezien je zo'n ding weer moet formatteren las je er nieuwe data op wilt zetten (rw)
Ik vraag me af of backup software hier rekening mee houdt (anders mislukken er dus backups....)
Ten tweede vraag ik me af of backupsoftware dvdr drives wel goed ondersteunt.
Veel backupsoftware werkt met een 'database', waardoor je verschillende versies van je bestande kan backuppen. Deze kan tegelijkertijd bijhouden waar je bestandjes precies staan.

over onstream hoor ik vaak slechte verhalen, maar heb hier geen ervaring mee.
'k zou zelf voor dds of dlt (wel duur) gaan

* mr_petit gebruikt zelf op z'n werk HP ultrium i.c.m. TapeWare

"man is not truly one, but truly two,"

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 08:30

Leon

Rise Of The Robots

Als het betrouwbaar moet zijn zou ik iig niet voor onstream gaan..
(is persoonlijke mening)
heb bij 2 bedrijven gewerkt waarbij ze bijna dagelijks meer dan een uur draaiden (draaiden ja..) 90% van die drives gingen kapot.

Nou heeft er ongeveer een maand geleden iemand van onstream gebeld dat alles verbeterd is, problemen met processorleverancier (verkeerde batch :?) en klipjes die afbraken zijn nu van metaal...

kortom alles zou veeeel beter zijn (begon meer op een verkooppraatje te lijken dan wat informatie) Maar mij zegt het feit dat ze moeten bellen om die dingen aan te prijzen al genoeg...

Ben de nieuwe drives nog niet tegengekomen maar voor mij is het kwaad al geschied..

ik zou eerst bekijken om hoeveel data het gaat (wat al vaak gevraagd is maar nog niet echt een permanent antwoord op gegeven is) en hoe vaak het mediuim gebruikt gaat worden, of er ook kans is om ook 's avonds een backup te maken of niet.

Zoals ik het nou lees zou ik voor een removable hd gaan of zoiets.

Eeuwige n00b

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:42

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik mag hopen dat je inmiddels allang een backup alternatief hebt gevonden, maar zoek je een beter alternatief dan OnStream dan zou ik ff naar VXA van Exabyte kijken, sneller, groter, veel betrouwbaarder.
Pagina: 1