'k krijg als het goed is binnenkort m'n nieuw Maxtor IDE 80 GB 7200 RPM schijf. Op dit moment heb ik een Maxtor IDE 20 GB 7200 RPM schijf en een Quantum Fireball IDE 3,5 GB. Daarnaast heb ik nog een LiteOn 16/10/40x IDE brander, en een LG Electronics 24x Max IDE CD-Rom speler. Op dit moment heb ik de volgende configuratie:
IDE0 - M: Maxtor 20 GB HD
IDE0 - S: Quantum Fireball 3,5 GB
IDE1 - M: Lite-On 16/10/40
IDE1 - S: LG Electronics lezer
Zoals je ziet is het nu niet mogelijk om direct van CD naar CD te kopiëren, omdat beide spelers op het zelfde IDE kanaal zitten. Nou bedacht ik me dus om als ik m'n nieuwe schijf heb een HD met de brander op een kanaal en een andere HDD met een lezer op het andere kanaal.
Mijn vraag is nu of dat negatieve effecten kan hebben op de doorvoer snelheid van met name de HDD's. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat het IDE kanaal de snelheid aanneemt van het langzaamste apparaat dat er op is aangesloten, en het lijkt mij dat een brander en een lezer een minder grotere doorvoersnelheid hebben dan een HDD.
Iemand die hier misschien iets over weet?
IDE0 - M: Maxtor 20 GB HD
IDE0 - S: Quantum Fireball 3,5 GB
IDE1 - M: Lite-On 16/10/40
IDE1 - S: LG Electronics lezer
Zoals je ziet is het nu niet mogelijk om direct van CD naar CD te kopiëren, omdat beide spelers op het zelfde IDE kanaal zitten. Nou bedacht ik me dus om als ik m'n nieuwe schijf heb een HD met de brander op een kanaal en een andere HDD met een lezer op het andere kanaal.
Mijn vraag is nu of dat negatieve effecten kan hebben op de doorvoer snelheid van met name de HDD's. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat het IDE kanaal de snelheid aanneemt van het langzaamste apparaat dat er op is aangesloten, en het lijkt mij dat een brander en een lezer een minder grotere doorvoersnelheid hebben dan een HDD.
Iemand die hier misschien iets over weet?