Toon posts:

Rare internet probleem met UT (winroute misschien)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb sins kort weer UT geinstalleerd alleen gaat mijn internet steeds plat als ik probeer te connecten met een van de servers. Dus als ik probeer te connecten krijg ik die connecting to xx.xx.xx.xx scherm en blijft vervolns zo de heletijd. Er gebeurt dus helemaal nix. Als ik dan naar windows ga (kheb win98SE) doet mijn internet het helemaal niet meer, noch IE6, Opera, Netscape. Wat ik dan moet doen is mijn winroute Engine uit doen en weer aanmaken, dan heb ik weer internet. Maar ik kan dus helamaal geen UT spelen. Met gamspy ook niet. Ik heb geen idee wat het probleem is want ik heb helemaal geen problemen met het spelen van andere games als Quake3, Wolfenstin, MOhaa enz.

Kan iemand mij helpen?

Ik ben trouwens host en er is een netwerkje thuis van 2 comps. Nat staat aan op de netwerkkaart van Internet.

Mvg

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Kijk eens in de errorlog van winroute of daar iets staat.

Verwijderd

Topicstarter
Nix in de error log
helemaal clean

Verwijderd

Jaaaaaaaaaa, deze melding ken ik maar al te goed :(

Edit: de foutmelding die ik kreeg was "maximum connections from client blabla reached"

Enigste wat hier aan te doen is is de winroute engine opnieuw starten.

Weet et niet meer zeker want ik heb hier sinds 2 dagen een Draytek staan die het perfect doet :)

Ik heb toener tijd ook al een oplossing proberen te zoeken maar helaas niets gevonden :(

Edit: Uit deze gehaald

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Het is tog gelukt.

Je kon het idd oplossen door die 2 reg sleutels te veranderen. Alleen is het zo dat 256 in deze sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Tinysoftware/Winroute/NatConnLimitPerHost (ipv 128 nu 256)

niet genoeg is zelfs voor UT. je krijgt dan tog dezelfde melding na het pingen van ongeveer 25% van de servers. ik heb hem een beetje opgekrikt naar 2048 :P om alle servers te kunnen pingen. Alle 3248 servers ofzo zijn nu tevoorschijn gekomen zonder enige error in de winroute log.

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Tinysoftware/Winroute/NatDefaultUdpTimeout ( ipv 8 nu 1)

Ook is deze tweak handig, maar als je tog geen errors meer krijgt eigenlijk niet nodig. maar tog voor de zekerheid doen. Hoef je niet zo lang te wachten als je het tog een keertje krijgt.

En bedankt Kramers

MvG