Toon posts:

wat is een conductorcable ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
net een nieuwe hd ingebouwd maxtor 80GB :9 pc opstarten en dan zegt i secondary ide chanel no 80 conductorcable installd, ok???
verder doet alles het wel alleen weet ik niet wat een conductor cable is jullie wel? Nou ik hoor het wel.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03
oftewel je ide kabel is geen udma66+ kabel met 80 aders, maar een oude u33 kabel met maar 40 aders.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 16:02 schreef P5ycho het volgende:
oftewel je ide kabel is geen udma66+ kabel met 80 aders, maar een oude u33 kabel met maar 40 aders.
Moet ik dus een ata 100 kabel kopen?
alles doet`t verder wel :?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op donderdag 04 april 2002 16:04 schreef wizzardrobbie het volgende:

[..]

Moet ik dus een ata 100 kabel kopen?
daar komt het wel op neer, als je al een 80 aderige had, dan kan het zijn dat je hem verkeerd aangesloten hebt :)

anders MOET je er een kopen, anders heb je niets aan je hd :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 16:05 schreef richardkraal het volgende:

[..]

daar komt het wel op neer, als je al een 80 aderige had, dan kan het zijn dat je hem verkeerd aangesloten hebt :)

anders MOET je er een kopen, anders heb je niets aan je hd :P
waarom niets aan me hd hij doett perfect hoor

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 16:07 schreef wizzardrobbie het volgende:

[..]

waarom niets aan me hd hij doett perfect hoor
Hij draait dan op een veel lagere snelheid, verder is de afscherming van de kabels niet goed, lijkt me dus ook niet best voor je data.

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04 13:52

TheProphet

unifi-forum.nl

Raid kaartje er in ... klarie :7

hd's op raidkaart
cd en cd-rw op ide op mb

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 16:14 schreef TimMer het volgende:

[..]

Hij draait dan op een veel lagere snelheid, verder is de afscherming van de kabels niet goed, lijkt me dus ook niet best voor je data.
afscherming van de kabels niet goed? vertel.......

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:14 schreef TimMer het volgende:

[..]

Voor je data maakt het niet uit, hij draait immers langzamer.
Hoe hoger de snelheid van het datatransport, hoe groter het elektromagnetisch veld rond je kabeladers.
Dit kan andere kabeladers beïnvloeden. (inductie)
Daarom is een (betere) afscherming van de kabeladers vereist, de 40 extra aders is dus afscherming.
Ze zijn alle 40 verbonden met je massa. (voedingsnul).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 16:19 schreef exter het volgende:

[..]

Voor je data maakt het niet uit, hij draait immers langzamer.
Hoe hoger de snelheid van het datatransport, hoe groter het elektromagnetisch veld rond je kabeladers.
Dit kan andere kabeladers beïnvloeden. (inductie)
Daarom is een (betere) afscherming van de kabeladers vereist, de 40 extra aders is dus afscherming.
Ze zijn alle 40 verbonden met je massa. (voedingsnul).
ok maar kan het kwaad om nog een tydje door te draaien zo?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Nee, het kan geen kwaad om nog ff zo door te gaan.

je hdd doet het wel maar met een lagere transfersnelheid tussen je hdd en je compu.

error-correction/check zorgt ervoor dat er geen corrupte data gelezen/geschreven kan worden.

Zodra je er een 80 aderige kabel (nodig voor ATA66,ATA100 en ATA133) inzet wordt de datasnelheid hoger. Zul je over het algemeen niet veel van merken trouwens, want zoveel scheelt het niet.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 17:16 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Nee, het kan geen kwaad om nog ff zo door te gaan.

je hdd doet het wel maar met een lagere transfersnelheid tussen je hdd en je compu.

error-correction/check zorgt ervoor dat er geen corrupte data gelezen/geschreven kan worden.

Zodra je er een 80 aderige kabel (nodig voor ATA66,ATA100 en ATA133) inzet wordt de datasnelheid hoger. Zul je over het algemeen niet veel van merken trouwens, want zoveel scheelt het niet.
ok man dan weet ik dus nu dat ik vanavond niet weer de stad in hoef te gaan en het gewoon ff lekker zo kan laten! :)

Verwijderd

Topicstarter
:) topic kan dicht nieuwe kabel en alles is lekker :)

Verwijderd

Nu ik dit lees begin ik me af te vragen of de mijn wel goed zijn ik heb ook 2 van die gele ronde net zoals in dit topic [topic=396400/1/40] en hij geeft bij mij ook die no conductor melding maar dit soort kabels (waren 14€) per stuk )moeten toch ata 100 zijn?? |:( of zou die de melding geven voor de cd-rom kabels??die zijn wel ata 66

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:35
Op donderdag 04 april 2002 22:35 schreef m.tiehuis het volgende:
Nu ik dit lees begin ik me af te vragen of de mijn wel goed zijn ik heb ook 2 van die gele ronde net zoals in dit topic [topic=396400/1/40] en hij geeft bij mij ook die no conductor melding maar dit soort kabels (waren 14€) per stuk )moeten toch ata 100 zijn?? |:( of zou die de melding geven voor de cd-rom kabels??die zijn wel ata 66
Die kabels zouden ATA100 moeten zijn! Ik heb zelf ook rounded cables (liggen er hier nog +/- 50) en die zijn allemaal ATA100.. dus dan is er bij jou iets niet helemaal goed..

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Ik zou morgen wel even kijken welk kanaal die aangeeft volgens mij is channel 1 en 2 de standaard ide poorten en 3 en 4 de raid controller ik hoop dat die dus 1 of 2 aangeeft dan is het de cdrom kabel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 23:04 schreef m.tiehuis het volgende:
Ik zou morgen wel even kijken welk kanaal die aangeeft volgens mij is channel 1 en 2 de standaard ide poorten en 3 en 4 de raid controller ik hoop dat die dus 1 of 2 aangeeft dan is het de cdrom kabel :)
ata 66 voldoet ook aan de wens van je hd als hij zegt no conductorcable connected gooi er een atta 66 tussen ist ok 80 :)aders!
Pagina: 1