[JSP] Editors

Pagina: 1
Acties:

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47
Ik kan mij herinneren van 'vroeger' met ASP dat met Interdev je alle ASP code een andere achtergrond kleur kon geven. Dit terwijl de gewone voorgrond kleur ook syntax-highlighted bleef.

Nu zoek ik eigenlijk hetzelfde voor JSP (of PHP whatever) in een andere editor.. Gebruikte eerst Ultraedit en tegenwoordig Editplus, maar beiden hebben niet die mogelijkheid voor zover ik weet...

Kent iemand een editor die dit wel kan? Of hoe ik het in bovenstaande editors voor elkaar krijg?

• Bosmonster
Probleem is niet syntax highlighting. Probleem is een moeilijk (niet) te vinden feature hiervan.

Verwijderd

ColdFusion Studio 5 :) Daar doe ik ook me JSP in :) Syntax highlighting kun je naar eigen kleurwens instellen als het je niet bevalt. :)

Homesite 5 zal JSP denk ik ook ondersteunen, maar aangezien ColdFusion Studio 5 niets anders is dan een veredelde en uitgebreidere Homesite heb ik na versie 2 van Homesite er niet meer mee gewerkt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik kan me niet voorstellen dat je voor al die tools (ultraedit en editplus iig) GEEN highlight file bij de makers kan downloaden...

Neem anders een java-IDE ofzo :)
Bijvoorbeeld Forte van Sun, JBuilder, etc

• Grum
  • Niet online
je kan toch zelf de styles-files changen ?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik geloof dat IDEA en Codeguide allebei JSP aankunnen (met codecompletion ed)

http://www.omnicore.com
http://www.intellij.com

idea:
Main (jsp) features are:

All types of code completion
Live Templates
Usage search
Refactorings
Syntax error highlighting
Import assistant
And other code-aware editing features
http://www.intellij.com/idea/features.jsp?part=4

• Bosmonster
Eventjes voor de duidelijkheid.. het gaat niet om de syntax highlightning.. het gaat om de achtergrondkleur!

Ik kan dit in bijvoorbeeld ultraedit ook allemaal instellen, maar ik kan niet de achtergrondkleur van code veranderen, maar de VOORGROND syntax highllightning behouden...

beetje moeilijk uitleggen...

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Bosmonster
DUUUUSSSSSS....

Gewoon syntax highlighting, zoals ik gewend ben.. geen probleem (hey me no n00b). Maar wil de achtergrondkleur van alle ASP/PHP/JSP code aan kunnen passen, zodat die code eruit springt. Maar ik wil wel de gewone Java/PHP/VB VOORGROND syntax highlightning behouden.

zoek dus een editor of truc waardoor ik dit kan bereiken.. Heb voor Editplus/Ultraedit alle mogelijke syntax files al doorgespit maar het niet kunnen vinden.. ook zelf krijg ik eht niet voor elkaar..

Ennnuh.. ff genoeg Google links ok?

Verwijderd

Bedoel je dit :? .. overigens is dit CF Studio 5

Afbeeldingslocatie: http://beheer.smash.net/micha/voorbeeld.jpg

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Bosmonster:
Gewoon syntax highlighting, zoals ik gewend ben.. geen probleem (hey me no n00b). Maar wil de achtergrondkleur van alle ASP/PHP/JSP code aan kunnen passen, zodat die code eruit springt. Maar ik wil wel de gewone Java/PHP/VB VOORGROND syntax highlightning behouden.
Even ter verduidelijking ;)

Je wilt als je bijvoorbeeld een stukje ASP code hebt in combinatie met HTML code je dus een soortement van button kan klikken en dat alleen de ASP (of JSP) code een eigen achtergrond kleur krijgt zodat het makkelijker de onderscheiden is :?

• Bosmonster
ja precies.. Woudloper heb m door :P

Gordijn: in jouw screenie is alle tekst met andere achtergrondkleur wit.. daar is dus geen syntaxhighlightning meer... En bovendien doet ie het per regel.. en das ook neit echt lekker.. moet wel per char dan.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Borland JBuilder gebruik ik voor zowel Java als JSP :) Werkt perfect :)

Verwijderd

http://www.netbeans.org (en forte for java) ondersteunen dat.

• Bosmonster
Ff proberen.. al ben ik niet weg van een 100% Java applicatie.. beetje traag.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
homesite doet dit..

• Bosmonster
Hehe.. Homesite probeerde ik van collega.. Sleep er ff een JSP in krijg ik de vraag of ik wil saven, omdat ie anders het realtieve pad niet kan berekenen??!?!? Ik zeg nee.. opent ie hem niet.. snap er niks van.. Wil helemaal niet saven of relatieve paden berekenen :P

Maar goed.. verder dan dat kwam ik dus niet met Homesite..

• Bosmonster
Netbeans is ook niet echt een optie.. zoek een editor geen complete slome IDE.

Hij doet wel wat ik wil overigens...

Maar ondersteunt ook geen scrollwheel :P Das ook nie echt lekker coden..

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Helaas is IDEA ook niet echt supersnel. Je moet verplicht draaien met jdk1.3.1 ipv 1.4 :9 Maar werken met zo`n geavanceerde ide is toch een stuk fijner dan een standaard texteditor. Syntax checking, code completion en refactoring zijn toch wel de minimale vereisten bij mij tegenwoordig.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Je kan niet slepen naar Homesite, dan maakt ie een link in het geopende document.

Gewoon control + O

edit:
en het doet wat jij wilt, heb het net nagekeken

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op donderdag 04 april 2002 17:12 schreef ddc het volgende:
Je kan niet slepen naar Homesite, dan maakt ie een link in het geopende document.

Gewoon control + O

edit:
dat zeg ik! ;)

edit: ff techposts scoren hoor :P ;)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 04 april 2002 17:16 schreef brammetje het volgende:

[..]

dat zeg ik! ;)
Plaats dit soort kinderachtige opmerkingen in godsnaam in Tweakers Huiskamer.

[edit]*heeft nog even naar de signature gekeken en ziet dat het bramm is van icq.. hmmm... niet meer doen hoor ;)*

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

ddc:

Gewoon control + O

edit:
Ben wel nieuwsgierig (nl. geen homesite gebruiker)

Het alleen dit gevonden de Macromedia website.
Color Coding
Simplify the reading and editing of code by color-coding comments with user-configurable color schemes. Color Coding works with ASP, CFML, CSS, HTML, JavaScript, JSP, Perl, PHP and VBScript
Afbeeldingslocatie: http://www.macromedia.com/software/homesite/productinfo/features/images/5_color_coding.gif
Het toont alleen niet goed dat je dus specifiek verschillen (lees: achtergrondkleuren) kan laten zien tussen talen...

Heb jij wellicht een duidelijker screenshotje :?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Screenshot die je laat zien lijkt me duidelijk genoeg. Je kan idd voor alle soorten code (ASP, PHP, JSP) apart de kleurencombinaties instellen, en je kan ook per onderdeel voor en achtergrondkleur defineren.

Alleen dat geel vind ik walgelijk, ik gebruik grijs ;)
Pagina: 1