I-Mode - Hoe zit het nou precies?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Topicstarter
Dat I-Mode komt er aan, maar ik begrijp nog steeds niet precies hoe het nou werkt.

Ik dacht dat I-Mode een protocol was net zoals WAP, en dat I-Mode gewoon draait op GSM, GPRS of UMTS, zolang je maar en I-Mode browser in je phone hebt zitten.

Maar ik lees ook hier op tweakers dat dat niet echt klopt en dat het toch een netwerk is.

Hoe zit dat nou precies?

weinig tot niks..

Verwijderd

Ik heb me nog niet zo in i-mde verdiept, kheb alleen het idee dat het een verdere versie van WAP is.
zie ook:
http://www.i-mode.nl

:)

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op die site staat bijna niets..

Kom op, wie kan het mij eens haarfijn uitleggen..

weinig tot niks..

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:44

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

I-mode is inderdaad een soort WAP-techniek en tevens een verzameling van diensten die in Nederland/Europa draait op GPRS. Het is een beetje zoiets als KPN had met WAP: M-info, oftewel een wap-systeem i.c.m. een aantal diensten.

Je hebt dus een I-mode compatible telefoon nodig. Op dit moment heb je in Europa alleen de Nec N21i en binnen enkele maanden komt daar een Toshiba telefoontje bij. Verwacht voorlopig maar niet op een Nokia, Ericsson of Siemens telefoon te kunnen I-moden (jaja, weer een nieuw werkwoord erbij :P )

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

http://www.eplus-imode.de/

Bovenop je KPN Flexibel of KPN Hi abonnement:
Abonnementen
€ 3,- per maand +
€ 0,01 per 1 kilobyte +
€ 0,25 tot € 2,- per content aanbieder per maand

E-Mail:
Verzenden € 0,19 per email + kosten voor iedere kilobyte
Ontvangen gratis + kosten voor iedere kilobyte

Toestellen:
NEC n21i € 249,- (bij afsluiten nieuw 24 maanden KPN abonnement)
NEC n21i € 449,- (bij bestaand abonnement)
Trium Eclipse € 149,- (vanaf mei, bij afsluiten nieuw 24 maanden KPN abonnement)
Trium Eclipse +/- € 349,- (vanaf mei, bij bestaand abonnement)
Toshiba TS 21i € 149,- (vanaf 2e helft 2002, bij afsluiten nieuw 24 maanden KPN abonnement)
Toshiba TS 21i +/- € 349,- (vanaf 2e helft 2002, bij bestaand abonnement)

Kort samengevat. Echt extreem duur om mee te beginnen.
Teven zijn de content kosten nog niet erg inzichtelijk. Een aantal dingen zullen gratis zijn, een aantal dingen ook absoluut niet. En ik heb nog zo m'n twijfels over belangen verstrengeling tussen KPN en Content aanbieders.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zit er sterk aan te denken om I-mode maar te nemen. Het biedt voor mij al een goede uitkomst omdat ik eigenlijk ten alle tijden mijn mail moet kunnen ophalen. Via WAP werkt dat niet en gaat bovendien toch al te sloom en werkt te omslachtig naar mijn mening.

Wacht alleen liever af tot de toestellen van Toshiba er zijn. Die NEC-telefoon is wel mooi vind ik.

Volvotips.com

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 19:44 schreef localhost het volgende:

E-Mail:
Verzenden € 0,19 per email + kosten voor iedere kilobyte
Ontvangen gratis + kosten voor iedere kilobyte
Dus dat is ongeveer net zo duur als een SMS. |:(
Je kan dan net zo goed naar een website gaan, waar je mail kunt versturen via webmail. Of zou dat weer niet kunnen? :?
Anyway: Het lijkt me duidelijk dat dit gaat floppen.. :{

🌞🍃

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 20:39 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Je kan dan net zo goed naar een website gaan, waar je mail kunt versturen via webmail. Of zou dat weer niet kunnen? :?
Anyway: Het lijkt me duidelijk dat dit gaat floppen.. :{
Dat weet ik nog zo net niet, prijsverhouding gaat een hele grote rol spelen denk ik. Zodra het een goede service gaat worden met een goede prijs dan is het wel concurrentie geschikt. :)
Kijk hoe populair het in japan is. :o

• Blacksoul
  • Laatst online: 18-11-2024
Op donderdag 04 april 2002 20:39 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Je kunt in die mailtjes meer info kwijt dan in een SMS bericht, dus is niet duurder.

• Blacksoul
  • Laatst online: 18-11-2024
Op donderdag 04 april 2002 20:35 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik zit er sterk aan te denken om I-mode maar te nemen. Het biedt voor mij al een goede uitkomst omdat ik eigenlijk ten alle tijden mijn mail moet kunnen ophalen. Via WAP werkt dat niet en gaat bovendien toch al te sloom en werkt te omslachtig naar mijn mening.
Emailen via WAP gaat inderdaad traaaag (als je WAPT over GSM). Via GPRS gaat WAPPEN natuurlijk veel sneller, het mailen dus ook. Nadeel is alleen dat je afhankelijk bent van bijvoorbeeld een dienst als Twigger, wat toch best omslachtig werkt.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Tenzij je dutchtone hebt, dan kun je dus een externe pop3 server instellen. Dus bijv. je chello mail ophalen :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Persoonlijk denk ik dat het eengrote flop gaat worden. het is veel te duur en te weinig dekking. Daarnaast heeft zo'n beetje iedereen die daar behoefte aan heeft al een mobiele telefoon en internet. Ook zijn er heel erg weinig websites beschikbaar.

Ik zie er echt niks in, misschien over een paar jaar dat het aan zal slaan bij het grote publiek maar ik denk dta het voor nu voorbehouden blijft aan de echte gsm-fans.

Ik heb meer ongeveer een jaar geleden een I-mode versie van mijn eigen site gehad. Aangezien ik niet veel japanse bezoekers had heb ik die maar opgegeven en verder gegaan met de wap-versie |:( Ik loop dus zoals wel vaker een jaartje vooruit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Wat natuurlijk wel leuk is: SMS-en via een gratis sms-site. En mail versturen via een gratis mail-site.

Maar dit wordt wel prijzig:
€ 0,01 per 1 kilobyte = € 10.24 per MB.

Terwijl je bijvoorbeeld bij Telfort €5.00 voor 1MB GPRS abo betaald. Ik zie dan ook een grotere toekomst weggelegd voor een meer open standaard. Siemens komt bijvoorbeeld met een GPRS PDA waarmee je gewoon kunt internetten en telefoons met ingebouwde pop3 client. Je kunt dan gewoon html pagina's bekijken. Ik verwacht dat de overige providers (Vodafone etc) het meer over deze boeg gaan spelen.

I-mode is en duur en zeer beperkt, het is puur gericht op het verkopen van diensten.

• jochemd
  • Laatst online: 08-08 15:51
Ik dacht dat I-Mode een protocol was net zoals WAP, en dat I-Mode gewoon draait op GSM, GPRS of UMTS, zolang je maar en I-Mode browser in je phone hebt zitten.

Maar ik lees ook hier op tweakers dat dat niet echt klopt en dat het toch een netwerk is.
i-mode is een productreeks. Het maakt gebruik van een aantal protocollen etc. maar uiteindelijk is het voornamelijk een buzzword.
De verbinding kan alles zijn van GSM tot GPRS tot UMTS.
De content is gebaseerd op compact HTML, waar het W3 Consortium een leuke Note over heeft.

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 00:14 schreef jochemd het volgende:

[..]

i-mode is een productreeks. Het maakt gebruik van een aantal protocollen etc. maar uiteindelijk is het voornamelijk een buzzword.
De content is gebaseerd op compact HTML, waar het W3 Consortium een leuke Note over heeft.
Dan is het dus toch wat ik al dacht.. je zou dan ook los een i-mode toestel en een gprs abo van vodafone kunnen nemen en dan ook met i-mode aan de slag, of zie ik het nou toch weer verkeerd?

weinig tot niks..

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op vrijdag 05 april 2002 00:14 schreef jochemd het volgende:

[..]

Dat klopt in principe wel, maar KPN gaat het baseren op iHTML voor een vergelijking:
http://www.thozie.de/english/wap/mobilemarkup.htm
Op vrijdag 05 april 2002 09:37 schreef didio het volgende:

[..]

Dan is het dus toch wat ik al dacht.. je zou dan ook los een i-mode toestel en een gprs abo van vodafone kunnen nemen en dan ook met i-mode aan de slag, of zie ik het nou toch weer verkeerd?
Yepz, dat klopt.

Btw hiermee kan je zelf experimenteren:
http://www.pixo.com/products/products002.htm

Verwijderd

En een Imode website staat gewoon op internet?

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 10:35 schreef Da Mastah het volgende:
Ja.. is gemaakt in cHTML en kan gewoon door explorer bekeken worden.

weinig tot niks..

• jochemd
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op vrijdag 05 april 2002 10:35 schreef Da Mastah het volgende:
Sterker nog, met een i-mode kan je ook gewone websites bekijken. Meestal ziet het er bagger uit omdat het er niet voor ontworpe is en er een reeks tags genegeerd wordt (images etc.) maar het kan wel. Als je je aan HTML 2 zonder images houdt ofzo gaat het wel goed.

Verwijderd

Tjek dit

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dani1741kj/zooi/Tweakersopimode.jpg

Twekers.net op I-mode! echt lagguh. GoT werkt niet helaas.

Op de Frontpage kan je ook niks lezen maar je ziet wel een stukje.

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 14:49 schreef GloriX het volgende:
Tjek dit

[afbeelding]

Twekers.net op I-mode! echt lagguh. GoT werkt niet helaas.

Op de Frontpage kan je ook niks lezen maar je ziet wel een stukje.
whaha, vet...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
tja i-mode is in japan alweer verouderd, daar zitten ze alweer aan de foma

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Dat foma is redelijk heftig, je kan gewoon aan video conferencing doen met je mobieltje.

Meer info:
http://foma.nttdocomo.co.jp/english/
Pagina: 1