Toon posts:

FPT Server vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Misschien een beetje een simpel vraagje voor jullie, maar ik heb een probleempje met mijn FTP server:

Ik draai sinds 2 dagen Serv-U op mijn AMD duron 900 met 3Com 100Mbit netwerkkaart, en heb zo her en der wat accounts uitgegeven aan bekenden van mij. Na 2 dagen blijkt echter al dat de upload nooit boven de 30 k/s uitkomt, wat dus eigenlijk wel een beetje schrikbarend is, aangezien het bij uploaden vanaf een PC van een huisgenoot naar mij, het wel met de gebruikelijke snelheid gaat (= +/- 100 keer zo snel)..
Niet alleen op de LAN is de snelheid zo traag, maar ook naar andere mensen met bijv kabel of ADSL blijft de snelheid hangen rond de 30 k/s. Ik heb al gekeken bij de configuratie van Serv-U, maar heb tot nu toe nog niks kunnen vinden over limieten o.i.d..

Oftewel, iedereen die ideeen zou kunnen hebben/heeft/weet waar de oplossing te vinden is, lucht je hart, hopelijk heeft het zin. de winnende tip krijgt een mooie FTPaccount van mij:D

Jochem

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 14:37 schreef Retxed het volgende:
Hallo allemaal,
Misschien een beetje een simpel vraagje voor jullie, maar ik heb een probleempje met mijn FTP server:

Ik draai sinds 2 dagen Serv-U op mijn AMD duron 900 met 3Com 100Mbit netwerkkaart, en heb zo her en der wat accounts uitgegeven aan bekenden van mij. Na 2 dagen blijkt echter al dat de upload nooit boven de 30 k/s uitkomt, wat dus eigenlijk wel een beetje schrikbarend is, aangezien het bij uploaden vanaf een PC van een huisgenoot naar mij, het wel met de gebruikelijke snelheid gaat (= +/- 100 keer zo snel)..
Niet alleen op de LAN is de snelheid zo traag, maar ook naar andere mensen met bijv kabel of ADSL blijft de snelheid hangen rond de 30 k/s. Ik heb al gekeken bij de configuratie van Serv-U, maar heb tot nu toe nog niks kunnen vinden over limieten o.i.d..

Oftewel, iedereen die ideeen zou kunnen hebben/heeft/weet waar de oplossing te vinden is, lucht je hart, hopelijk heeft het zin. de winnende tip krijgt een mooie FTPaccount van mij:D

Jochem
je bedoelt uploaden naar iemand op het internet?

das niet zo vreemd hoor, je hebt waarschijnlijk een 256Kbit upload limiet (/8=32KB)

tuurlijk gaat het naar je huisgenoot sneller, omdat dat LAN (local area network) is, en geen WAN (Wide Area Network of tewel internet)

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 16:44
Wat voor internet verbinding heb je?
Als je met 30 kb\s kan uploaden zal je waarschijnlijk een adsl verbinding hebben liggen of niet?
Als dit zo is dan is alles in orde want ADSL heeft een max. upload van 256 kbit/s dus +/- 30 Kbyte.

Mocht je een T1 verbinding hebben of zo dan weet ik het ook niet. Ik draai ook een ftp (ServU maar ik heb kabel dus mijn upload komt zowieso niet boven de +/- 15 kb/s (oftwel 128 kbit/s).

Oeps ik zie dat hier al iemand me voor was.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Ken Serv-U niet, maar zit er een bandwidth limiter in die je kunt instellen?
ADSL en kabel hebben een maximale upload die best wel eens rond die 30kb/s zou kunnen liggen, dat hangt af van je abbo.... MXStream Basic bijv, had een max upload rond de 6 die nu naar 12kb/s wordt geupgrade (!!)

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

precies, dus het maakt echt niet uit of je er een 100mbit of een 10mbit kaartje in hebt hangen (wel voor je LAN uiteraard :p)

Verwijderd

Misschien komt het wel doordat er in de instellingen van je netwerkkaart de snelheid limmiteren, kijk ff bij de bindings van je netwerkkaart of daar iets verkeerds staat.

Hou er wel rekening mee dan je upload snelheid van jouw Kabel cq ADSL verbinding niet de snelheid is waarmee jij ook download.

Bij Chello is de max upload 16 KB/s, als je geluk hebt.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 04 april 2002 15:03 schreef Wingman25 het volgende:
...

Bij Chello is de max upload 16 KB/s, als je geluk hebt.
Hmm, is per regio verschillend, verder moet je niet vergeten dat je ook nog een zooi aan "overhead" hebt, dus ook theoretisch kan jij die 16KByte/s niet halen :)

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt alvast voor de reacties,

Voor de duidelijkheid, ik zit op een 100Mbit (=T3 verbinding d8 ik) verbinding (zeg maar Campusnet maar dan niet in Enschede :), en volgens mij zijn er geen uploadlimieten ingesteld, omdat ik sowieso wel met meer dan 30 k/s dingen verstuur over MSN e.d. Dit gaat dan soms ook met snelheden als 2 mb/s, afhangende van de ontvanger natuurlijk..

Jochem

Verwijderd

Hmm, dit is idd wel vaag... Ligt t niet aan diegene die naar je FTP upload (als die een lagere upload heeft dan jij aankan, gaat ie ook niet sneller als de maximale upload van de verzender :) )...

PS. Kan ik een accountje krijgen op je FTP? >:)
PS2. Het is FTP, niet FPT :Y)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Probeer gewoon eens een andere ftp server en kijk of die wel lekker werkt, dan weet je iig of het aan je computer ligt, of aan ServU.
BulletProof FTP is ook een hele goede!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 14:41 schreef CowMike het volgende:
Hmm, dit is idd wel vaag... Ligt t niet aan diegene die naar je FTP upload (als die een lagere upload heeft dan jij aankan, gaat ie ook niet sneller als de maximale upload van de verzender :) )...

PS. Kan ik een accountje krijgen op je FTP? >:)
PS2. Het is FTP, niet FPT :Y)
Das helemaal waar, maar met het uploaden is ook nix mis.. Dat gaat zo snel als het hoort te gaan. Alleen bij het downloaden vanaf mijn ftp gaat het mis..

PS. Bij de gouden tip ;)
PS2. DÔH!! |:(

Verwijderd

heb je kabel of adsl...

bij kabel zou je het filter uit je kabelmodem kunnen slopen... echter als je gepakt wordt is het byebye cable :)

dus live with it....

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Probeer es een andere FTP-client. Ik gebruik zelf FlashFXP 1.4, build 800. Met een nieuwere build kwam ik op m'n eigen ftpserver niet boven de 1 MB upload uit, terwijl er in beide pc's (server en workstation) 100 Mbit kaarten zitten met een crosslinkkabel. Met deze build 800 kan ik dus wel gewoon met 8 MB uploaden :9~

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Nou weet ik dat er in de versies van serv-U 2.5 en een aantal subversies een bug zit die dit veroorzaakt. Heb er namelijk zelf ook eens last van gehad. Ga eens op zoek naar een andere versie of een ander programma.
Pagina: 1