Toon posts:

C3 / Cyrix III

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of deze processor op 800 Mhz of 933 Mhz voldoende is voor het afspelen van DivX-films.

Ik kom hier meerdere topics over tegen, maar niemand kan nou echt vertellen of het nou wel kan of niet, althans, niemand kan zijn mening goed onderbouwen behalve dan het vergelijken met een pentium. Ook kom ik geen reviews tegen waar dit getest is. Iemand van jullie wel?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dat lukt zeker wel, want hij is ongeveer te vergelijken met een celly 566, en die kan makkelijk divX afspelen :)

Verwijderd

Ik heb zelf de c3 933 en gebruik hem in mijn DivX box, mooi dingetje, ik krijg het kreng alleen niet passief gekoeld, want temperaturen van > 50 zijn me toch te gortig. Ik merk wel dat als ik een DivX inlaad in windows media player met de divx 5 codec dat ie iets stottert af en toe, maar als ik hem in de bijgeleverde divx software afspeel loopt ie vloeiend fullscreen, en ik speel er zelfs spelletjes mee @ 800 x 600 op mijn savage 4 onboard. maar toch moet ik persoonlijk zeggen dat nu de intel celeron tualatin 1200 er is dat ik spijt had gekregen en dat ik mijn c3 933 toen vervangen heb door een celeron tualatin 1200@1600 en dat heeft gewoon vatsig veel meer power, en met dezelfde vette swiftech MCX370 heatsink met een 3000RPM fannetje, dus lekker quiet. Ik heb de c3 933 wel nog, maar niet meer in gebruik

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 14:30 schreef SH007 het volgende:
dat lukt zeker wel, want hij is ongeveer te vergelijken met een celly 566, en die kan makkelijk divX afspelen :)
Ik hoop het wel, maar kijk, deze reactie kwam ik in andere topics ook tegen en daarna komt er iemand met: ja, maar op dit gebied is het maar een pentium 233 en dat is weer niet voldoende, dus ik weet niet hoe betrouwbaar deze post is. Heb je het zelf ook geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 14:34 schreef Jaromir het volgende:
Ik heb zelf de c3 933 en gebruik hem in mijn DivX box, mooi dingetje, ik krijg het kreng alleen niet passief gekoeld, want temperaturen van > 50 zijn me toch te gortig. Ik merk wel dat als ik een DivX inlaad in windows media player met de divx 5 codec dat ie iets stottert af en toe, maar als ik hem in de bijgeleverde divx software afspeel loopt ie vloeiend fullscreen, en ik speel er zelfs spelletjes mee @ 800 x 600 op mijn savage 4 onboard. maar toch moet ik persoonlijk zeggen dat nu de intel celeron tualatin 1200 er is dat ik spijt had gekregen en dat ik mijn c3 933 toen vervangen heb door een celeron tualatin 1200@1600 en dat heeft gewoon vatsig veel meer power, en met dezelfde vette swiftech MCX370 heatsink met een 3000RPM fannetje, dus lekker quiet. Ik heb de c3 933 wel nog, maar niet meer in gebruik
De bedoeling is dat ik em inderdaad passief ga koelen, maar dan is 50 graden nog wel oké toch? Als ik een celeron neem dan moet ik er wel een fan opzetten en dat maakt wel weer geluid en dat is nou precies wat ik niet wil hebben voor een divx-bak.

Verwijderd

Dat gaat prima, ik draai ze gewoon vloeiend op mijn onderstaande systeem. overigens nu onder win xp, moet je voldoende info aan hebben h?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 14:44 schreef jv777 het volgende:
Dat gaat prima, ik draai ze gewoon vloeiend op mijn onderstaande systeem. overigens nu onder win xp, moet je voldoende info aan hebben h?
Jij hebt een P3, ik bedoel een C3, dus een Via Cyrix III processor. Die zijn wel ietsje minder goed dan een P3, maar met het voordeel dat ze passief gekoeld zouden moeten kunnen worden (dat zijn veel werkwoorden!!).

Verwijderd

Oeps ik denk dat ik een leesbril nodig heb.. maar ik kan ook divx'en bekijken met een AMD k6-2 met 450 mhz, en 256 mb intern, en een voodoo banshee 16 mb videokaart, dus het lijkt me dat het met die cyrix ook wel moet lukken dan.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Ik ga het met een K6/3+ 450 proberen, lekker koel omdat het een notebook processor is, koeler dan die Cyrux C3 iig (en als ik em overclock naar 550 is ie dat nog steeds en loopt ie een Celeron 500 @ 563 er met gemak uit)

Verwijderd

Nog iemand met ervaringen met het afspelen van Divx met die C3 processor?

Verwijderd

Die C3 is echt wel snel genoeg voor divx.
Ik heb zelf Divx gekeken op VIA Cyrix (toen heette die nog cyrix) 667 mhz. Dan moet die 800 al helemaal geen probleem zijn.
Pagina: 1