Toon posts:

Java debugger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben op zoek naar een soort van een java debugger. Heeft iemand ervaring met een en zo ja hoe vindt ik deze?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

google al geprobeerd??

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

ik schrijf altijd foutloze software, hoef nooit te debuggen ;)

In de meeste ide`s zit wel zo`n ding geintegreerd. JBuilder, Codeguide, IDEA.

Verwijderd

Topicstarter
Google al geprobeerd, maar wil graag ervaring van iemand horen.

Trouwens leuk om te horen dat je foutloos programmeerd, maar er zijn ook mensen die iets moeilijkere programma's maken!!

JBuilder of ander grafisch pakket gebruik ik niet omdat deze vaak teveel bagger in je code gooien, zijn mooie programma's maar niet mijn smaak

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 04 april 2002 14:18 schreef peehoo het volgende:
Google al geprobeerd, maar wil graag ervaring van iemand horen.

Trouwens leuk om te horen dat je foutloos programmeerd, maar er zijn ook mensen die iets moeilijkere programma's maken!!
Ik wist niet dit ik alleen simpele programma`s maakte ;) Je moet even op dat knipoogje aan het einde van de zin letten :+
JBuilder of ander grafisch pakket gebruik ik niet omdat deze vaak teveel bagger in je code gooien, zijn mooie programma's maar niet mijn smaak
Ik gebruik Codeguide/IDEA en daarin zitten in beide programma`s een debugger geintegreerd. Ik markeer de breakpoints en de rest gaat automagisch. Ik werk zelf eigelijk nooit met een debugger dus meer info kan ik je er ook niet over verschaffen.

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 16:48

The_Duke

ho gek!

Power j al geprobeert?? heb nie zo veel functies als j builder maar werkt verder wel goed.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04

momania

iPhone 30! Bam!

wat dacht je van Forte for Java ??

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:58
Ik heb vandaag nog met die debugger van Jbuilder 5 gewerkt en ik had er niet veel aan. Dit komt vooral door mijn beperkte java kennis waarschijnlijk. Uiteindelijk is mijn exceptionnullpointer probleem toch nog opgelost!

Advanced sheep-counting strategies

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

:? Sinds wanneer heb je daar een debugger voor nodig? Je kan aan de exception zien op welke regel het is fout gegaan. Of ben je misschien null checks vergeten ergens? :)

bv
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
class BanaanList{
   private ArrayList _list = new ArrayList();

public void add(Banaan banaan){
    //if(banaan == null){
    //   throw new NullPointerException("banaan can`t be null");
    //}
    _list.add(banaan);
   }
}

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Zit zelfs al standaard bij de JDK :) Heet jdb geloof ik ;)

• KinkyClown
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

KinkyClown

Eenvoud is beter dan twee fout

• Tomatrix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02-2025
Op donderdag 04 april 2002 15:41 schreef Alarmnummer het volgende:
:? Sinds wanneer heb je daar een debugger voor nodig?
Ben je nu serieus wanneer je zegt dat je zonder debugger werkt?!?!?!?

Zoveel programmeer fouten die je echt niet in een exception wilt opvangen repareer ik al en de debugger, ik vind het echt verschrikkelijk om zonder zo'n ding te werken. Maar ja, jij zal wel een betere programmeur zijn dan ik :).

PS. ik gebruik de debugger van Websphere Application Developer, erg fijn.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

SCiTE is een eenvoudige maar goede JAVA-editor/compiler.

je kan hem vinden op:
http://www.scintilla.org }:O

Ik gebruik deze zelf ook, en heb er totnutoe nog geen problemen mee gehad.

veel plezier! :)

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op vrijdag 05 april 2002 00:58 schreef Tomatrix het volgende:
[..]
Ben je nu serieus wanneer je zegt dat je zonder debugger werkt?!?!?!?
PS. ik gebruik de debugger van Websphere Application Developer, erg fijn.
Tja, de meningen hierover lopen ver uit elkaar, geloof ik. 'Echte' programmeurs schrijven natuurlijk gewoon met een magneetje nullen en enen op een disk, mindere goden hebben wat meer hulp nodig.

Zelf grijp ik pas naar een debugger als ik er echt niet meer uitkom aan de hand van log statements in de code. Ik gebruik graag Log4J voor dit soort dingen. Groot voordeel hiervan is, is dat je later, terwijl de applicatie draait, alsnog je log level zo kan zetten dat al die debug statements informatie gaan geven.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ben nog niet overgegaan op de logging api van Java. Ik capture de System.out en de System.err op file zodat ik altijd wel kan zien wat is er is misgegaan. En voor iedere run wordt een unieke log file name aangemaakt zodat je nooit de oude overschrijft. Ik ga wel in de nabije toekomst over op Log4J maar heeft op dit moment geen prioriteit omdat het andere syteem ook goed voldoet.

Voor het debuggen gebruik ik eigelijk nog steeds System.outtjes en dat bevalt me eigelijk nog zeer goed. (Of kunnen jullie mij echt overtuigen dat het sneller/beter werkt?)

ps: ik vond elke keer met een magneetje over een magneetband gaan wat te modern dus ik plaatst gewoon nog verbindingen op een groot schakelbord. Ik heb het niet zo op die nieuwer wetse fratsen. ;)
Pagina: 1