Toon posts:

Hoe NAT en VPN samen in W2k AS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb hier een w2k Advanced server staan en heb bij RRAS de internet connection geshared met NAT. (naar het lokale intranet. Nu wil ik ook graag een VPN server opzetten alleen kan dit dus niet omdat ik RRAS al heb geconfigureerd voor NAT routing. Alleen VPN draaien werkt trouwens prima. Ik weet dat je bij de Server properties onder RRAS kan aanvinken "Remote Access Server". Je kan dan wel een VPN verbinding beginnen maar krijg daarna de foutmelding: "Error 913: A Remote Access Client attempted to connect over a port that was reserved for Routers only"
Iemand hier ervaring mee?
(bij de search kwam ik er niet uit)

alvast bedankt

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023
Jip heb er ervaring mee en het is mogelijk,,
Je kan namelijk als je je Rass via de wizard geconfigureerd heb Voor internet delen op nat basis.
Later nog de optie toevoegen om de rass server tegelijk als vpn server tegebruiken.
Tevens kun je als optie nog autenticatie door een radius server of door rass policy's toevoegen.

je kan als je je mmc console van ras opent onder de adapter die nat doet een vinkje aanzxetten dat ie ook vpn verbindingen toestaat,
maar neem vanavond even contact met mij op op mijn icq nummer 10762779 of jjvlebon@planet.nl
Daar stuur ik je even een screen dump van die instelling,,
en hoe je rass polecy's ern autenticatie protocollen moet instellen.

I Think i gonne be Sick!!!

Verwijderd

Daar stuur ik je even een screen dump van die instelling,,
en hoe je rass polecy's ern autenticatie protocollen moet instellen.
Kun je dat ding niet gewoon posten, hebben we er allen wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al achter

nadat hij de foutmelding gaf ben ik nog even opzoek gegaan in de RRAS instellingen.

Voor mensen die dit probleem ook hebben probeer dit eens:

rechtermuis op "ports" --> Properties --> dubbelclick op beide miniport protocollen en selecteer bij beide "Remote access connections (inbound only)

Ook het vinkje eronder "Demand-dial routing" aanlaten!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Op donderdag 04 april 2002 21:59 schreef X-iT het volgende:
Ik ben er al achter

nadat hij de foutmelding gaf ben ik nog even opzoek gegaan in de RRAS instellingen.

Voor mensen die dit probleem ook hebben probeer dit eens:

rechtermuis op "ports" --> Properties --> dubbelclick op beide miniport protocollen en selecteer bij beide "Remote access connections (inbound only)

Ook het vinkje eronder "Demand-dial routing" aanlaten!
Hmmz, ik zit met zelfde probleem. Heb mijn routing en remoteaccess scherm geopend maar kan nergens "ports" vinden. Ik zal wel iets doms doen/vergeten zijn, maar kun je iets specifieker zijn?

DPC Team ColdFusion

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Je kan ook IAS (Internet Authentication Services) installeren. Daar kan je VPN-connecties op zetten, via het RADIUS protocol bijvoorbeeld. Het zit onder Add/remove Windows Components->networking services.

Sundown Circus

Pagina: 1