Toon posts:

MSI 6368 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit onder VGA en Beeldkannon of Mobo's valt, maar goed:

Ik heb hier een desktopkastje met een MSI 6368 moederbord. Dit moederbord heeft een VIA KLE chipset en verder alles onboard (Lees: VGA, Audio, LAN). Het volgende probleem doet zich echter voor. Bij sommige applicaties gaat het beeld enorm bibberen en trillen. Het lijkt alsof een mobiele telefoon afgaat zeg maar. Wat mij ook opvalt is dat het sequentieel is. Eerst 2x flink bibberent en vervolgens 1x minder bibberent. Ik heb al een andere monitor geprobeerd maar ook hier hetzelfde probleem. BIOS update werkt niet, andere VGA drivers werken niet, andere voeding werkt niet en zelfs een ander 6368 moederbord heeft hetzelfde probleem.

Iemand nog ideeen?

Testspecs: In-Win D500 desktop - Intel Celeron 1000MHz (A) - 128MB Kingston SDRAM - 20GB Harddisk - MSI 6368 mobo - A-open 52x CD-ROM

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Staan er toevallig wat zwaardere boxen in de buurt van de monitor...

Of is het misschien iets in de PC kast die de VGA uitgang stoort (HDD, CDRom ofoz?)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nee d'r staan geen speakers in de buurt. En de magnetisch afbuiging die speakers veroorzaken zijn ook niet aanwezig. Het beeld bibberd echt zeg maar. Als de resolutie op sommige momenten te hoog zijn.

Verder kan het niet aan de kast liggen want een andere kast hielp ook niet..

Verwijderd

heb pas voor me moeder ook dit moederbordje aangeschaft, en die onboard vga is idd slecht. er zit een 17" acer scherm op, en ik zie constant een trilling rechtsonderin het beeld

maar ja, mijn moeder is zo'n leek, die ziet dat toch niet....

het kutte eraan is dat er op dat mobo geen agp slot zit, dus je kan er geen andere agp videokaart in stoppen, moet je opzoek gaan naar een goed pci kaartje...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik deze topic waar naar boven haal maar ik heb inmiddels de oplossing. Deze wil ik natuurlijk met jullie delen. :)

Indien je zo'n bord hebt met het probleem, kijk dan op het moederbord en zoek naar een transparant stickertje ergens dicht bij de PCI sloten. Hier kan het volgende opstaan: 01 , 02 , 03 or 04. Dit zijn de revisies van het bord. Uitgaande dat je versie 5 van het bord heb zou je dus de MS-6368 Ver. 5 Rev. 02 kunnen hebben. Het VGA probleem zit in alle borden onder de 04 revisie. Heb je dus een 02 bord ofzo, stuur hem direct terug naar je leveranciertje! :)

Hope it helps..