Toon posts:

NT4.0 dhcp server tijd bepalen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik wil op mijn PDC een programma/iets hebben waardoor hij automatisch elke 10 minuten de tijd bijv. van NTP.xs4all.nl haalt.

vraag 1, welk programma (misschien zit het standaard al in NT) gebruik ik hier voor?

2.

Vervolgens wil ik dat ALLE clients op het netwerk, de tijd gebruiken die op de server staat, hoe doe ik dit?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

Predator

Suffers from split brain

Aangezien er dhcp in jouw topic titel staat wil je die tijd via dhcp meegeven of zo zeker ?

De optie om timeservers/NTP servers mee te geven bestaat wel maar windows ondersteunen ze niet.
Toch niet volgens dit bericht.

Ik zou gewoon zelf nog een time server op je server zetten.
Synchroniseer dan de tijd met NTP.xs4all.nl en je clients laten syncen met tijd op je server ?

Ik weet wel niet of een NT client een standaard time client heeft.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 14:29 schreef Predator het volgende:
Aangezien er dhcp in jouw topic titel staat wil je die tijd via dhcp meegeven of zo zeker ?

De optie om timeservers/NTP servers mee te geven bestaat wel maar windows ondersteunen ze niet.
Toch niet volgens dit bericht.

Ik zou gewoon zelf nog een time server op je server zetten.
Synchroniseer dan de tijd met NTP.xs4all.nl en je clients laten syncen met tijd op je server ?

Ik weet wel niet of een NT client een standaard time client heeft.
ik heb dus het ip van de dhcp server meegeven als time server.

maar toch ligt die tijd niet gelijk.

win2k client winnt4.0 server

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
laat anders je clients in het login script hun tijd synchroniseren.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
hoe dan? ik krijg het ntp protocol nog niet eens op de server aan de praat.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 16:52 schreef arjo_kamp het volgende:
Ik gebruik DSclock voor mijn nntp timesync met een atoomklok in amsterdam: Die server heeft een verbinding met internet.
http://www.dualitysoft.com/dsclock/
Daarna sync ik de tijd van de pdc met de dsclock server eens in de zoveel tijd met een at script, en de normale clients krijgen hem via het logonscript van de pdc.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op donderdag 04 april 2002 16:52 schreef arjo_kamp het volgende:
code:
1
net time \\servername /set /y

dit zet je in je loginscripts en klaar, op die pdc zet je dan iets als 'tardis 2000' om de tijd van een NTP server te halen...

en klaar ben je

A wise man's life is based around fuck you

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik geef de voorkeur aan een hardwarematige oplossing, deze ontvanger krijgt de tijd door. Je hangt deze aan een com poort van de server. Weet alleen zo geen naam van een leverancier.

Voor het uitrollen van de tijd naar andere servers zijn genoeg proggies te krijgen, en meegeven in het loginscript is ook een optie. Alleen moeten de clients dan wel genoeg rechten hebben om de tijd te mogen aanpassen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 21:51 schreef seq_uence het volgende:
Ik geef de voorkeur aan een hardwarematige oplossing, deze ontvanger krijgt de tijd door. Je hangt deze aan een com poort van de server. Weet alleen zo geen naam van een leverancier.

Voor het uitrollen van de tijd naar andere servers zijn genoeg proggies te krijgen, en meegeven in het loginscript is ook een optie. Alleen moeten de clients dan wel genoeg rechten hebben om de tijd te mogen aanpassen.
daar heb je een punt, om de tijd de verzetten heb je admin-power user rechten nodig, hoe laat ik dit dan doen in een script, gewoon net time \\servername /set /y user:tijd tijd en vervolgens de user tijd als hoofdgebruiker laten fungeren?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op internet (tocuws bijvoorbeeld) zijn er zat NTP proggels te vinden die syncen met een timeserver over IP.
Dit installeer je op de PDC, vervolgens laat je de clients bij het inloggen via NET syncen met de PDC (zie voor syntax bovenstaande post).

Als je ven 5 tellen ge-googled had, had je dit allemaal geweten.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.