Toon posts:

Betekenis van Ecs K7S5A biepen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren de stukken vor een nieuwe PC (voor een vriend) gaan ophalen.

onderandere :
ECS k7s5a, AMD XP 1800+, 256DDram (twinmos)

De boel netjes aangesloten en starten maar.
Eerste wat ik hoorde was een enkel Biep, alles in orde dacht ik, maar kreeg geen beeld. Na een tijdje (5 seconden ongeveer) kreeg ik:
BIEP . BIEP ...... BIEP

dus tijdens het bootproces krijg ik 4 biepen.
de eerst is volgens mij de post
de andere 3 zouden is moeten betekenen, maar weet totaal niet wat

heb al een AMD1400 cpu erop gedaan, 256DDram uit mijn eigen PC, andere beeldkaart, dus het enige wat nog overblijft die stuk kan zijn is het mobo zelf
cmos ook al gecleared

iemand enig idee war ik dus de betekenis van die biepen kan vinden ?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
waren vier piepjes niet dat je videokaart er niet (goed) inzat?

Ik dacht ook gehoord te hebben dat juist dit bord erg gevoelig is met de videokaarten, je moet ze er echt heel goed indrukken (maar natuurlijk niet forceren, dat moet je nooit doen)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

staat zoiets niet in het boekje???

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 13:45 schreef Wirf het volgende:
waren vier piepjes niet dat je videokaart er niet (goed) inzat?

Ik dacht ook gehoord te hebben dat juist dit bord erg gevoelig is met de videokaarten, je moet ze er echt heel goed indrukken (maar natuurlijk niet forceren, dat moet je nooit doen)
wat je zegt is juist, maar dan komen er idd 4 biepje kort na elkaar en ook heel kort na de biep van de post. Dat is het dus zeker niet. heb al 2 AGP kaarten en 1 PCI beeldkaart getest uit mijn eigen PC

er is echt wel een lange tijd tussen de eerst biep en de andere 3 biepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 13:46 schreef daan123 het volgende:
staat zoiets niet in het boekje???
staat volgens mij niet in het boekje, de mensen bij ECS maken voglens mij niet echt goede boekjes ...
heb er nu al een stuk of 4 verkocht met een ecs bord en dit is de 2de keer dat ik problemen krijg.
de eerst keer ondersteunde het bord geen XP's, heb een te oude versie van de verkoper gekregen. Nu is het totaal een ander probleem

Verwijderd

Ik meen gehoord te hebben dat de biepjes afkomstig zijn van de selftestvan de bios. In de bios kun je deze uitzetten. Dan zouden de Biepjes (op een na, in het begin) niet meer te horen zijn.
Probeer het maar.

met groet

Bob

Verwijderd

geheugen incompatible met het mobo? probeer eens sd ram. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 14:06 schreef TweakMaster het volgende:
geheugen incompatible met het mobo? probeer eens sd ram. :)
sdram proberen gaat echt veel te ver hoor
het is een ddrram en sdram bord en heb 3 ddr modules getest.
Op donderdag 04 april 2002 14:02 schreef bebob het volgende:
Ik meen gehoord te hebben dat de biepjes afkomstig zijn van de selftestvan de bios. In de bios kun je deze uitzetten. Dan zouden de Biepjes (op een na, in het begin) niet meer te horen zijn.
Probeer het maar.
waarom denk je dat ik zeg dat ik geen bveeld krijg ... kan dus NIET in de BIOS komen ...
anders zou het probleem dus niet zo groot zijn

ps : op amdmb.com heb ik in 20 minuten 2 topics gevonden over dit mobo die heel raar deed, niet identiek als dat van mij, maar wel 2 keer 1 die dood was ...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Als je geheugen niet met dat bord samen wil werken doet ie net alsof ie dood is, kwam ik dus ook achter toen ik al een tweede met hetzelfde probleem had (en gelukkig nog niet de eerste teruggestuurd had naar gistron)

Heb es ff voor je gekeken wat dat piepen inhoudt:
http://www.villagegeek.com/downloads/amibeep.pdf

· 3 beeps Base 64K memory failure

Een AMI geeft altijd z'n beeps als volgt:
BEEEEEEEEP..... pieppieppiep

Dus eerst een lange, dan ff wachten en dan heel snel die 3 piepjes erachteraan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb

kort / kort / ff wachten / kort

waar zit iedereen te zeggen dat het aan het geheugen ligt als ik al 3 soorten getest heb ?

wat jullie dus eigenlijk zeggen komt erop neer dat mijn bord niet overweg kan met DDR geheugen en wel overweg zou kunnen met SDram's ?
vind ik een heel raar idee ...

volgends die pdf is mijn voeding ook in orde, HD spint op en de power leds werken ook

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

heb je het er allemaal wel echt goed ingedaan. je moet echt flink douwen anders gebeurt er niets. ik had ook dat ik geen beeld had (piepjes niet getelt). Ik moest gewoon mn geforce er veel harder in duwen. dat bord kan er wel tegen als het een beetje krom gaat.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

Het is bekend dat de borden niet met alle ddr reepjes werken probeer in iedergeval eens sdram, of Amerk ddr dan weet je in iedergeval waar het probleem ligd

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Verwijderd

Ik had ook zo'n probleem. Ook piepjes, maar ik weet niet in welke ritme en hoeveel het er waren. Bij mij was het de videokaart. Probeer eens de videokaart eruit te halen en er goed in te zetten zonder de schroef vast te draaien. Druk het aan alle kanten goed aan en probeer het nog eens.
Pagina: 1