Toon posts:

UNIX LAN kaart...Is elke netwerkkaart geschikt??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een HP 712/100 workstation.
Nu wil ik graag een netwerkkaart erin zetten.
Het moet een PCI kaartje zijn.
Als ik er een via HP koop kost het E350,-.
Daarom wil ik graag weten of een gewoon standaard PCI netwerkkaartje (een willekeurige)van E25.00 het ook zou doen.

Greets,
Giovanni ;)

Verwijderd

een netwerkkaart met een RTL8029 chipset (de realtek kaartjes) worden naar mijn weten overal automatisch herkend.

dit is dus de 15 € kaart

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 13:42 schreef ghgrassi het volgende:
Hi,

Ik heb een HP 712/100 workstation.
Nu wil ik graag een netwerkkaart erin zetten.
Het moet een PCI kaartje zijn.
Als ik er een via HP koop kost het E350,-.
Daarom wil ik graag weten of een gewoon standaard PCI netwerkkaartje (een willekeurige)van E25.00 het ook zou doen.

Greets,
Giovanni ;)
350€ ???? :? :+

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36
Na wat Googlen lijkt het er op dat een SMC netwerk kaartje ook zou kunnen werken.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Topicstarter
Tja..............Ik ben er uit.
Ik heb even een PCI netwerkkaartje gebruikt van mijn coll. maar HET PAST NIET EENS!
Typish HP. Alles net even anders doen. Een PCI netwerkkaart is dus 3mm te lang. Het slot is ook niet in de typische kleur beige maar donkerbruin. Wellicht.......dat het slotje een andere naam heeft dan??
Het is idd ook niet uitwisselbaar met een PC.

Nu zal er nix anders op zitten dan 771,- gulden te betalen voor dit kaartje.
Iemand enig idee waar 2e hands unix spullen te vinden zijn?

Thanks for all.................

G

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16
Probeer je nu hierboven te zeggen dat je 712/100 een EISA slot heeft? Volgens http://www.openpa.net/systems/712.html moet een 712/100 alleen een GSC slot hebben, maar dat ziet er compleet anders uit al een PCI/EISA-slot. Dat is een zwart slot wat helemaal achterin de machine zit. GSC werkt ook niet met zo'n edge-connector als PCI/EISA. (ik heb trouwens nog nooit een 712/100 van binnen gezien trouwens).

Maar je machine heeft al een LAN-aansluiting; EUR 350 voor een tweede 10Mb aansluiting lijkt mij een beetje overdreven.. Als je tweedehand nog iets zoekt, is de kans het grootst dat je op Ebay.com nog wat vind.
Pagina: 1