Toon posts:

HDs sloop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een vreemd probleem, waar ik nog niet precies de oorzaak van kan vinden. Het zit zo :

Ik heb 2 maxtor HD's van ieder 20 GB aangesloten op de promise ata100 controller van mijn AsusA7V133. De ene schijf is mijn C: & D:, de andere E:.
Nu extracte ik laats een iso (maar ook bij andere files zoals sommige setups & zips) naar mijn E: . Toen ik die vervolgens de setup op die iso runde met daemontools, kreeg ik tijdens de installatie een Data Cycle Redundancy error, wat aanduide dat iets in die files niet goed was.
Toen ik vervolgens die iso extracte op mijn D: installeerde hij wel goed.
Dus mijn conclusie was dat mijn E drive niet goed meer was, maar nu komt het volgende probleem :
Ik installeerde dungeon siege op mijn D: (vanaf cd btw), maar iedere keer als ik probeer te loaden krijg ik een CRC error bij het extracten van de data :(
Is dus nu ook mijn D naar de vaantjes?
Wat zou kunnen is dat EN mijn E: EN mijn D: semi-kaduuk zijn, maar dat is wel toevallig.
Eerst was mijn ram mijn eerste verdachte, maar simm-tester kon geen fouten vinden in dat ram.

Iemand een idee wat er allemaal kapot kan zijn? En/of een manier om er precies achter te komen wat er kapot is?
Ik wil dat namelijk wel zeker weten voordat ik allerlei nieuwe HDs moet gaan aanschaffen :(

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

www.maxtor.com

en download Powermax.

Hiermee kun je je Maxtor harddrives testen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Nou volgens PowerMax zijn mijn beide HDs prima in orde, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Ook als ik mijn HD's aansluit op de via IDE controller ipv den promise :(

Zucht, wat kan het nu zijn?